چرا پزشکیان؟

توفیق ساکی : انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کم رمق،با نتیجه ای از قبل پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.بنا به دلایلی از جمله حذف برخی نامزدهای مطرح و اوضاع اقتصادی سیاسی نابهنجار، موجب قهر عده زیادی از مردم با صندوق رای شد.این قهر با صندوق از انتخابات مجلس یازدهم شروع و تا انتخابات […]

توفیق ساکی : انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کم رمق،با نتیجه ای از قبل پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.بنا به دلایلی از جمله حذف برخی نامزدهای مطرح و اوضاع اقتصادی سیاسی نابهنجار، موجب قهر عده زیادی از مردم با صندوق رای شد.این قهر با صندوق از انتخابات مجلس یازدهم شروع و تا انتخابات اخیر مجلس دوازدهم ادامه داشت و به پایین ترین حد خود رسید.
انتخابات زودهنگام مرحله چهاردهم ریاست جمهوری با فوت رییس جمهور فقید ایران که در سانحه هوایی دارفانی را وداع نمودند در حال انجام است .
مردم در سه سال اخیر با مشاهده عملکرد دولت فعلی که تقریبا موفق به تحقق هیچکدام از شعارهای خود نشد، با روزنه امیدی به برخی نامزدهای تأیید صلاحیت شده،نگریسته و در حال آماده نمودن خود برای شرکت فعال در این انتخابات هستند.
چه شد که مردم در فاصله چند ماه از انتخابات مجلس دوازدهم تا انتخابات ریاست جمهوری چهاردم در حال تغییر معادلات خود از قهر حداکثری با صندوق رای به مشارکت بالا تغییر داده را باید در مجال دیگری مفصل بحث نمود.
اما شرایط حاکم سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و معیشتی مردم در سه سال گذشته با وجود یکدست شدن تمام قوای کشور و نتایج به شدت نامطلوب حاصل از این یکدست شدن،انها را به تجدید نظر جدی در قهر خود با صندوق رای بعد از اعلام اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده، سوق داده است.
تأیید صلاحیت دکتر پزشکیان از سیاستمداران اصلاح طلب(با وجود رد صلاحیت نامزدهای مطرح دیگر) موجی از شادی و جنب و جوش در جامعه دور و قهر با صحنه سیاسی سالیان اخیر معروف به رای خاکستری ایجاد نمود.
از جمله دلایل این امر همانگونه که اشاره شد،وضعیت سقوط شاخص های زندگی در در زمینه های مختلف کشور و عمیق تر شدن شکاف اجتماعی و فقر جامعه در دولت فعلی است.
دلیل دیگر آن شخصیت جذاب و قابل دفاع دکتر پزشکیان یکی از نامزدهای مطرح این دوره از انتخابات است.
چرا دکتر پزشکیان؟
به اختصار دلایل اقبال به دکتر پزشکیان را در موارد زیر تیتروار خواهم نوشت.
۱_سلامت فردی،اقتصادی،سیاسی،اجتماعی دکتر پزشکیان و خانواده او
۲_تجارب مختلف این نامزد هفتاد ساله در زمینه های مختلف کاری از قبیل تحصیلات عالیه دانشگاهی،مدیریتی در امر اموزش، عضویت در قوه مجریه بعنوان وزیر و چندین دوره نماینده مجلس و نیابت ریاست یک دوره از مجلس
۳_دینداری،انقلابی بودن،صداقت در گفتار و رفتار،علمی بودن،همراه بودن با مقوله های پیشرفت جهانی
۳_درک و فهم درست از مناسبات سیاسی،اقتصادی جهانی و تشخیص مسیر درست در روابط بین المللی جهت وصل کشور به شاههراهای مهم
۴_شناخت ساختار قدرت داخلی و قدرت چانه زنی جهت تحقق اهداف توسعه کشور
۵_مشورت پذیری،ارتباط تنگاتنگ با بدنه کارشناسی و متخصص کشور و مقدم دانستن اداره کشور بر اساس نظرات کارشناسی بدون توجه به شعار و شعار زدگی
۶_فهم درست از تعدد قومی و مذهبی در کشور و اذعان به مشکلات مناطق پیرامونی ایران و مشارکت تمام اقوام و مذاهب در اداره کشور
۷_سابقه درخشان و معروف سیاسی و اصلاح طلبی او

۸_شجاعت و صراحت لهجه و قدرت ایستادگی در برابر تمامیت خواهان
۹_نامزد موحد جامعه اصلاح طلبی و شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب و شخصیت های تحول خواه کشور

به این دلایل و دلایل مختلف از جمله شرایط داخلی و خارجی حساس، اینجانب به ایشان رای میدهم و از تمامی کنارگذاشته شدگان،اقوام و مذاهب مختلف ایرانی،تحول خواهان،متدینان و هر کسی که دل در گرو آزادی و سربلندی ایران دارد در خواست دارم به ایشان رای دهد.

کارشناس ارشد علوم سیاسی
فعال عرب اصلاح طلب ایرانی