وزیر کشور: از ۸۰ داوطلب برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی شد

وزیر کشور با اعلام پایان زمان نامنویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در مجموع طی ۵ روز ۸۰ داوطلب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نامنویسی کردند.احمد وحیدی عصر دوشنبه – ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ – پس از پایان مهلت ۵ روزه نامه نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در […]

وزیر کشور با اعلام پایان زمان نامنویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در مجموع طی ۵ روز ۸۰ داوطلب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نامنویسی کردند.احمد وحیدی عصر دوشنبه – ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ – پس از پایان مهلت ۵ روزه نامه نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور به بیانات آموز رهبری انقلاب اسلامی درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: بیانات امروز مقام معظم راهگشای همه ما و همه داوطلبان عزیز مه برای حضور در این صحنه بزرگ خود را آماده کردند راهگشا است.

وی با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: در این ایام همه چهره جدیدی از ثبت نام را شاهد بودند که حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران انتخابات اعم از مجریان و ناظران است. به لطف خدا این مرحله از کار با خوبی و انضباط و با نظم خیلی ارزشمندی انجام شد و داوطلبان در ستاد انتخابات فرصت پیدا کردند تا به شکل مختصر اهداف و برنامه‌های خود را مطرح کنند و این مطالب نیز به خوبی منعکس شد. ان شاءالله همچنان شاهد حضور خردمندانه و اخلاق مدارانه با نگاه به وضعیت کنونی و حساسیت‌های کنونی کشور باشیم. در فقدان شهید رئیسی مسئولیت بزرگی بر عهده همه ما و داوطلبان عزیز قرار گرفته تا بتوانیم راه شهید عزیز را ادامه دهیم و فضای پاک و منزه حاصل از شهادت شهدای خدمت همچنان در ادامه راه حفظ شود و بتوانیم شاهد انتخاباتی تراز باشیم.

وزیر کشور در ادامه به ارائه گزارشی از ۵ روز نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: در این ۵ روز ۸۰ نفر از مجموع مراجعین موفق به ثبت نام شدند و ثبت نام نیز از مراجعه کنندگانی صورت می‌گرفت که دارای واجد شرایط اولیه چهارگانه سن، مدرک تحصیلی، سابقه و گواهی عدم سوء پیشینه بودند.

وحیدی اظهار کرد: در مرحله بعدی انتخابات، شورای نگهبان به ارزیابی صلاحیت این افراد می‌پردازد و ما برای دوره ۱۵ روزه تبلیغات و در نهایت برگزاری انتخابات وارد خواهیم شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در ایام بعد از به شهادت رسیدن رئیس جمهوری تاکید کرد: این از برکات نظام مقدس است که چنین اتفاق سخت، دردناک و تلخی برای ملت ما اتفاق افتاده، اما می‌بینیم که هیچ چیزی از مجرای خود خارج نشده و همه چیز در زمان خود اتفاق افتاده است؛ مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در زمان خود تشکیل و انتخابات در حال برگزاری است و این‌ها همه حاکی از استحکام نظام است و همانطور که رهبری فرمودند ملت ما از این اتفاقات سخت حماسه می‌سازند و این خصوصیت ملت ما منحصر به فرد است. ان شاءالله که قدردان این ملت بزرگ باشیم.