آیت الله حیدری : ترویج فرهنگ رضوی ضرورتی مهم و فراگیر در جامعه اسلامی است

 ترویج فرهنگ رضوی ضرورتی مهم و فراگیر در جامعه اسلامی است. مراسم گرامیداشت آغاز دهه کرامت با حضور آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران و کارکنان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان دوشنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۲ در سالن نماز‌خانه این اداره برگزار شد. آیت الله حیدری با اشاره به […]

 ترویج فرهنگ رضوی ضرورتی مهم و فراگیر در جامعه اسلامی است. مراسم گرامیداشت آغاز دهه کرامت با حضور آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران و کارکنان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان دوشنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۲ در سالن نماز‌خانه این اداره برگزار شد.

آیت الله حیدری با اشاره به جایگاه فرهنگ رضوی در بین مردم بیان کرد: همه مذاهب و ادیان الهی دیگر جایگاه ویژه و خاصی برای حضرت امام رضا (ع) قائل هستند و فرهنگ رضوی در بین این اقوام و مذاهب نفوذ و رشد یافته است که نشان از جایگاه والای اهل بین عصمت و طهارت دارد پس از این جهت ترویج فرهنگ رضوی ضرورتی مهم و فراگیر در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان کریمه اهل بیت جایگاه ویژه ای در بین امامان معصوم داشته است و در جای جای سخنان حضرت امام صادق (ع) و حضرت امام رضا (ع) بر اهمیت و جایگاه این بانوی بزرگوار تاکید داشته‌اند.

نماینده مردم خوزستان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) محور تحقق فرهنگ دینی است، گفت: انسان در طول حیات خود دارای دو نوع هویت است که شامل هویت وطنی و هویت دینی و فرهنگی است. نماد هویت وطنی مربوط به حوزه جغرافیایی زندگی فرد است و ازسوی دیگر با استفاده ازحدیث امام صادق(ع) درباره قم به عنوان حرم اهل البیت(ع)، میتوان گفت که قم نماد هویت فرهنگ دینی طرفداران اهل البیت(ع) وحضرت فاطمه معصومه(س) محور آن نماد معرفی شده است.