تصویب ۲۳۰ طرح در سفر دوم هیات دولت به خوزستان/ ۱۵ مدیر استان برکنار می‌شوند

معاون اجرایی رئیس جمهور از تصویب ۲۳۰ طرح با اعتبار حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در سفر دوم هیات دولت به خوزستان خبر داد و گفت: با ارزیابی صورت گرفته و مشورت با استاندار، ضمن احترام کامل به زحمات همه مدیران و تشکر از زحماتی که داشتند، جمع بندی این شد که در مرحله اول […]

معاون اجرایی رئیس جمهور از تصویب ۲۳۰ طرح با اعتبار حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در سفر دوم هیات دولت به خوزستان خبر داد و گفت: با ارزیابی صورت گرفته و مشورت با استاندار، ضمن احترام کامل به زحمات همه مدیران و تشکر از زحماتی که داشتند، جمع بندی این شد که در مرحله اول ۱۵ نفر از مدیران استان باید تغییر پیدا کنند و جای خود را به مدیران تازه نفس دهند.

محسن منصوری در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان که امروز (۸ اردیبهشت) با حضور رئیس جمهور و هیات دولت در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دور اول سفر استانی هیات دولت به خوزستان، مصوبات خوبی تصوبب شده بود. از مصوبات دور اول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار و تقدیم به استان شد و اتفاقات بسیار خوبی در استان افتاد و شاهد تحولاتی در حوزه آب و فاضلاب و انرژی بودیم. این ۸ هزار میلیارد تومان سوای اتفاقات خوبی است که در حوزه اقتصادی و طرح‌های بزرگ ملی رخ داده است؛ بخشی از این پروژه‌ها امروز توسط رئیس جمهور و مدیران همراه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در دور دوم سفر تقریبا همه اعضای هیات دولت مسائل مشترک در خوزستان داشتند و در این سفر حضور پیدا کردند و مسائل مردم را بررسی کردند. در دور دوم تمرکز اصلی و اولیه بر تعهدات دور قبل و پیگیری مصوبات دور اول است. با عنایت و تاکید رئیس جمهور و با توجه به جایگاه ویژه استان، دور اول سفر زمانی صورت گرفت که هنوز سازوکار اجرایی برای پیگیری و طراحی مصوبات سفر به طور کامل منعقد نشده بود و رئیس جمهور مجوز داده است تا برای دور دوم سفر نیز اعتبارت مناسبی در نظر گرفته شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بر این مبنا ما در جلسات مقدماتی کارشناسی و در چند جلسه مجموعا ۲۳۰ طرح و مصوبه برای دور دوم سفر پیش بینی کردیم. این‌ها همه طرح‌های جدید است و سوای طرح‌ها و مصوبات دور اول سفر است. ۲۳۰ طرح و مصوبه جدید با اعتبار ۱۷ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان یعنی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در این سفر در استان خواهیم داشت و آن‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.منصوری اظهار کرد: از این مقدار، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان را سازمان برنامه متقبل شده و مابقی سهم سایر دستگاه‌ها است. از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان نیز سهم مسئولیت اجتماعی نفت است.

وی افزود: علاوه بر این تعهد حدود ۱۸ هزار میلیارد تومانی که اعتبارات تملک دارایی و عمرانی است، ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات برای استان در نظر گرفته شد. این اعتبار با هماهنگی استاندار و حوزه‌های مختلف تولیدی به بنگاه‌های مختلف اقتصادی تقدیم خواهد شد. با تک تک بانک‌ها توافق کردیم و با توجه به طرح‌ها، پروژه‌ها و ظرفیت‌های موجود گفت و گو کردیم و بانک‌ها متعهد شدند که ۱۵ هزار میلیارد تومان بعد از سفر برای رونق و رشد تولید ارایه دهند. علاوه بر اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی که به آن اشاره شد، عدد قابل توجهی تحت عنوان سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در استان رسوب خواهد کرد که بخشی از آن در قالب تفاهم نامه‌ها رونمایی شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: پیش از حضور در استان با تک تک بنگاه‌های اقتصادی ‌نشستیم و از آن‌ها تقاضا کردیم که وارد فعالیت‌های استان شوند و سرمایه‌گذاری کنند که در این زمینه حدود ۸۶۹ بنگاه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کردند. البته این عدد به این معنا نیست که همه آن در استان عملیاتی شود چراکه در مسیر اجرا ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و بخشی از آن افت کند اما سرجمع عدد قابل توجهی است؛ با اجرایی شدن این مساله در استان اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

منصوری ادامه داد: این اقدام از جنس اقتصادی، تولید و اشتغالزایی است و به مراتب اهمیت بالاتری نسبت به اعتبارات عمرانی دارد. با توجه به جدیتی که در بخش خصوصی، بنگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت وجود دارد، ما یقین داریم کسر خوبی از این اعداد محقق و عملیاتی می‌شود.وی در خصوص انتصابات و وضعیت مدیریت استان، عنوان کرد: یکی از دستورکارهای دور دوم سفر ارزیابی عملکرد مدیران است. این ارزیابی از قبل سفر به دقت و با جزئیات صورت گرفت و رئیس جمهور نیز در بدو ورود به استان به این مساله اشاره کرد. تقریبا در همه نشست‌ها و ملاقات‌هایی که در این دو روز داشتیم مردم، نکات و گله‌هایی نسبت به بعضی حوزه‌های مدیریتی داشتند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: از پنج مسیر مختلف عملکرد مدیران را ارزیابی کردیم. نشستی به صورت جداگانه با استاندار داشتیم و نظرش را گرفتیم و بحث کارشناسی مفصلی کردیم. با ارزیابی صورت گرفته و مشورت با استاندار، ضمن احترام کامل به زحمات همه مدیران و تشکر از زحماتی که داشتند، جمع‌بندی این شد که در مرحله اول ۱۵ نفر از مدیران استان باید تغییر پیدا کنند و جای خود را به مدیران تازه نفس دهند.

وی در پایان گفت: از بین این ۱۵ نفر، سه نفر تا امروز جابجا شدند و بقیه ۱۲ نفر نیز در اسرع وقت توسط سایر دستگاه‌ها جابجا خواهند شد. با این تدبیر شاید بشود گره گشایی متفاوتی در حوزه مدیریتی استان انجام داد و با جدیتی که در راس مدیریت استان وجود دارد، سرعت خدمات و فعالیت‌های جهادی در استان بیش از پیش شود.