صفری: ایران نشان داد حاضر است مسائل خود را از طریق گفت‌وگو حل کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: توافق ایران و عربستان این پیام را برای سایر کشورها به همراه دارد که ما حاضر هستیم مسائل خود را در قالب گفت وگو حل کنیم و به نوعی شکست پروژه ایران هراسی است که در سطح دنیا راه اندازی کرده اند.محمد حسن آصفری […]

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: توافق ایران و عربستان این پیام را برای سایر کشورها به همراه دارد که ما حاضر هستیم مسائل خود را در قالب گفت وگو حل کنیم و به نوعی شکست پروژه ایران هراسی است که در سطح دنیا راه اندازی کرده اند.محمد حسن آصفری با اشاره به توافق ایران و عربستان، درباره تاثیر گسترش روابط با کشورهای مسلمان همسایه بر تقویت عرصه سیاست خارجی کشور، بیان کرد: ما علاقه‌مند هستیم با کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان خود ارتباط سازنده ای داشته باشیم. قطعا اختلاف بین کشورهای حوزه خلیج فارس به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست بلکه تنها به نفع دشمنان ملت های منطقه است و اولویت ما برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه است.

ما هیچ گاه در قطع روابط با عربستان پیش قدم نبودیم

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی در ادامه با بیان اینکه عربستان خودش سفرای خود را فرخواند و ما هیچ گاه پیش قدم در قطع روابط با عربستان نبودیم، تصریح کرد: به نظر بنده برقراری ارتباط مجدد با عربستان هم در جهت حسن همجواری تاثیر گذار است و هم تاثیر مثبتی در معادلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دینی بین دو کشور دارد. ما علاقه مند هستیم اتفاقاتی که در یمن رخ داده زودتر پایان یابد و منطقه با آرامش و در قالب گفت و گو مسائل را حل کند.

ما به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستیم

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قطعا از جنگ و درگیری هیچ کشوری نفع نمی برد و آنهایی از ارتباط ایران و عربستان ناراحت هستند که با دولت های اسلامی منطقه دشمنی دارند.وی گفت: این توافق این پیام را برای سایر کشورها دارد که ما حاضر هستیم مسائل خود را در قالب گفت وگو حل کنیم و این توافق به نوعی شکست پروژه ایران هراسی است که در سطح دنیا راه اندازی کرده اند. ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود. ما به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیستیم، مگر کشوری که بخواهد علیه ما جنگی انجام دهد.آصفری در پایان تاکید کرد: ما زمانی اقدام نظامی علیه کشوری انجام می دهیم که علیه ما تهدیدی باشد. هر کشوری که بخواهد اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد. در غیر این صورت ما با هیچ کشور آغاز کننده جنگ نیستیم. اسرائیل نیز خود به خود در حال فروپاشی است و اصلا نیازی به جنگ علیه این کشور نیست.