با رای نمایندگان مجلس ؛ تبدیل وضعیت ایثارگران از سال آینده اجرا نمی‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمدید اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران در سال آینده مخالفت کردند.در جلسه علنی نوبت عصر امروز محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز پیشنهاد الحاق یک تبصره به تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ درباره تبدیل وضعیت ایثارگران را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند. البته در لایحه دولت و گزارش کمیسیون […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمدید اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران در سال آینده مخالفت کردند.در جلسه علنی نوبت عصر امروز محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز پیشنهاد الحاق یک تبصره به تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ درباره تبدیل وضعیت ایثارگران را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

البته در لایحه دولت و گزارش کمیسیون تلفیق نیز موضوعی مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران در سال آینده هم نیامده بود و فرهنگی قصد گنجاندن این بند را به لایحه داد که مورد مخالفت مجلس قرار گرفت.

در زمان طرح این پیشنهاد میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اینکه فضایی در جامعه درست کنیم که عده‌ای به عنوان نخبه در مقابل ایثارگران قرار گیرند کار خوبی نیست که متاسفانه اکنون این شرایط را در سازمان‌ها شاهدیم.

وی توضیح داد: با مصوبه سال گذشته ۶۰ هزار نفر در نوبت استخدام هستند که منبعی برای آنها وجود ندارد و همین طور هم به این تعداد اضافه می‌شود و انتها هم ندارد.

میرکاظمی گفت: این دو قطبی کردن خوب نیست. نخبگانی داریم که سال‌ها کار کرده‌اند اما استخدام نشده‌اند و در مقابل کسانی از راه نرسیده به واسطه موضوع تبدیل وضعیت استخدام می‌شوند. اکنون هم مرتب گواهی می‌آید و سازمان‌ها هم نمی‌توانند تبدیل وضعیت کنند؛ ما با این پیشنهاد مخالفیم.

بیگی نژاد عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با اعلام مخالفت کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد گفت: در موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران تنها در وزارت نفت ۳۴ هزار نفر از نیروهای شرکتی جذب وزارت نفت شدند که آنها از بدنه خدماتی بودند که به بدنه کارشناسی رفتند و به جای آن نیروهای متخصص حذف شدند. حتی نمی‌توانند نیروهای برتر دانشگاه نفت را جذب کنند.

وی افزود: تقسیم بندی نیروهای ایثارگر و غیر ایثارگر درست نیست و با این وضعیت آنهایی که زحمت کشیده‌اند شرایط رقابت ندارند.بیگی نژاد در پایان گفت: تنها در وزارت بهداشت ۷۰ هزار نفر جذب شدند پس باید منطقی تصمیم بگیریم.

نمایندگان مجلس با ۷۲ رای موافق و ۱۱۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند. لذا با توجه به اینکه چنین موضوعی در لایحه دولت و گزارش کمیسیون تلفیق نیامده است عملا اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران تا پایان سال جاری برقرار است و از سال دیگر اجرایی نخواهد شد.