سیاست امروز دشمن، یاس‌آفرینی است/علما به میان جوان‌ها بروند و گره‌های ذهنی آنها را باز کنند

رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.گزیده بیانات رهبر انقلاب را در این دیدار به شرح زیر بخوانید: * در مجلس خبرگان، مردم‌سالاری به معنای حقیقی کلمه و با سلامت کامل تحقق پیدا کرده است. * آن کسانی که شخصیت و هویت خودشان در […]

رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.گزیده بیانات رهبر انقلاب را در این دیدار به شرح زیر بخوانید:

* در مجلس خبرگان، مردم‌سالاری به معنای حقیقی کلمه و با سلامت کامل تحقق پیدا کرده است.

* آن کسانی که شخصیت و هویت خودشان در معرض ویرانی و نابودی است، همه را اینطور می‌بینند / سیاست امروز دشمن، یاس‌آفرینی است

یکی از چیزها مسئله‌ امیدآفرینی است، سیاست‌های دشمن یأس‌آفرینی است. هر وقت یک بار به یک مناسبتی، مال امروز هم نیست، در سال ۶۹ ــ در اردیبهشت ۶۹ هنوز یک سال از رحلت امام نگذشته بود ــ یک گروهی حالا اسم نمی‌آورم یک نامه‌ی درواقع سرگشاده‌ای نوشتند به یکی از مسئولین و همه‌اش همین‌طور یأس‌آفرینی از جمله‌ی تعبیراتی که در آن نامه بود که من اینجا یادداشت کردم این است می‌گویند «مُلک و ملت به لبه‌ی وحشتناک ویرانی و نابودی رسیده است»! سال ۶۹ این آقایان به این نتیجه رسیده بودند که کشور به لبه‌ ویرانی و نابودی رسیده حالا دائماً از این حرف‌ها هست. حالا آن کسانی که خودشان، شخصیت‌شان، هویت‌شان در معرض نابودی و ویرانی است آن‌ها به هرکس نگاه می‌کنند اینجوری می‌بینند. به عکس کسانی که ذهن‌شان، دل‌شان پر از امید است همه‌چیز را امیدبخش می‌بینند.

* بنیه‌ مردمی جمهوری اسلامی در دنیا کم نظیر است

* راهپیمایی ۲۲ بهمن یک نمونه از بنیه‌ مردمی نظام و ثروت ملی است

* علما به میان جوان‌ها بروند و گره‌های ذهنی آنها را باز کنند

* جمهوری اسلامی، دین را در کنار مردمسالاری و آزادی گذاشته است/ این کار نقشه سردمداران لیبرال دموکراسی را ابطال میکند

بعضی از دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی، دشمنی سیاسی است. مثلا در قضیه‌ی فلسطین جمهوری اسلامی یک موضعی دارد، قدرتها یک موضع دیگری دارند؛ دشمنی ایجاد میشود. اینها خیلی مهم نیست. آنی که از اینها مهمتر است آن دشمنی ذاتی است. ذات جمهوری اسلامی این دشمنی را بوجود می‌آورد.

بعضی هستند که معتقدند در همه‌ی مسائل کوچک و بزرگ باید نسخه‌ی غرب را آدم عمل بکند. نسخه‌ غرب هم لیبرال دموکراسی است. یعنی اصلاً دین و این حرفها در آن وجود ندارد. خود سردمداران لیبرال دموکراسی با پرچم لیبرالیسم و پرچم دموکراسی نقشه‌ی تسلط بر دنیا را کشیده‌اند.

جمهوری اسلامی وقتی می‌آید مردم‌سالاری را می‌آورد، آزادی را هم می‌آورد. منتها قید دین را هم در کنارش میگذارد، آن نقشه را به هم میزند. خود نفس گذاشتن دین در کنار مردمسالاری، دشمن‌درست‌کن است. دلیلش هم همین است که نقشه‌ی آنها را ابطال میکند.

* مجلس خبرگان اتحاد جمهوریت و اسلامیت در نظام را بیان میکند

یک نکته در باب این مجلس که به نظر ما نکته‌ی مهم و اساسی است این مجلس نماد در هم‌آمیختگی و آمیزش جمهوریت و اسلامیت است. ما، این خصوصیت و این صفت را برای این مجلس گرامی بداریم. آن را بیان کنیم، آن را به رخ دیگران بکشیم. اولاً این مجلس منتخب مردم است و در او مردمسالاری به معنای حقیقی کلمه، با سلامت کامل تحقق پیدا کرده. ثانیاً متشکل از علمای دین است که جوهره‌ی دینی نظام را نشان میدهد. بنابراین ترکیب و امتزاج و بلکه در واقع اتحاد جمهوریت و اسلامیت در نظام اسلامی را بیان میکند.

* مجلس خبرگان حساس‌ترین مجمع نظام است

در مجموعه‌ی نظام ما هیچ مجمع دیگری نداریم که حساسیت او و اهمیت او به قدر این مجلس باشد. یعنی این مجلس هم تعیین کننده‌ی رهبری است، هم تضمین‌کننده‌ی رهبری است. یعنی این مجلس است که باید مراقبت کند و تضمین کند که رهبری وجود دارد و شرایط رهبری محفوظ است. این به عهده‌ی این مجلس است. یعنی حدوثاً و بقائاً رهبری را در واقع این مجلس است که تشخیص میدهد و تعیین میکند و تأیید میکند و آری یا نه میگوید در این زمینه. این خیلی مهم است این. دیگر از این مهمتر واقعاً برای نظام چیست؟‌