توضیح نماینده اهواز درباره یک اظهارنظر در مورد فعالیت اهواز در آلودگی

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تشخیص آلودگی بر عهده دستگاه‌های مسئول و اعداد اعلام شده است بنابراین قطعا اگر اهواز آلوده باشد حتی اگر هیچ شهری تعطیل نشود باید تعطیلی در این شهر اعلام شود.سید کریم حسینی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهار نظر خود در مورد تعطیل نشدن اهواز در شراطی آلودگی […]

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تشخیص آلودگی بر عهده دستگاه‌های مسئول و اعداد اعلام شده است بنابراین قطعا اگر اهواز آلوده باشد حتی اگر هیچ شهری تعطیل نشود باید تعطیلی در این شهر اعلام شود.سید کریم حسینی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهار نظر خود در مورد تعطیل نشدن اهواز در شراطی آلودگی هوا، اظهار کرد: مبنای تعطیلی یا تعطیل نکردن اهواز بر اساس تعطیلی سایر شهرستان‌ها نیست و بر اساس اعداد و ارقامی است که توسط کارشناسان امر با وسایل تخصصی محاسبه می‌شود.

وی افزود: گفته بودم که اگر سایر شهرستان‌ها تعطیل باشند دلیلی برای تعطیلی اهواز نیست که این صحبت به معنی این نیست که اگر اهواز آلوده هم باشد، نباید تعطیل شود. در مقابل نیز، اگر سایر شهرستان‌ها تعطیل نباشند اما اهواز آلوده باشد قطعا باید تعطیل شود.نماینده اهواز: نگوییم چون بقیه شهرها تعطیل شده‌اند، اهواز هم باید تعطیل شود

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص باید بر اساس اعداد اعلام شده از سوی سازمان محیط زیست و کمیته‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کند، انجام شود.حسینی بیان کرد: سلامت مردم از همه مسائل مهم‌تر است؛ اینکه برخی افراد یا رسانه‌ها بخواهند این صحبت را سیاسی کنند یا بحث‌های خاصی داشته باشند اصلا درست نیست. در صحبت من نیز از شخص، جهت یا ارگان خاصی هم طرفداری نشده است.

وی عنوان کرد: همه صحبت این بوده که تشخیص آلودگی بر عهده دستگاه‌های مسئول و اعداد اعلام شده است بنابراین قطعا اگر اهواز آلوده باشد حتی اگر هیچ شهری تعطیل نشود باید تعطیلی در این شهر اعلام شود و قطعا در صورت نیاز مدارس نیز باید تعطیل شوند.نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در مورد این گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مبنی بر اینکه فعلا باید این شرایط آلودگی هوا را بپذیریم، گفت: چنین چیزی اصلا قابل قبول نیست و باید مبنای تصمیم‌گیری و شاخص آلودگی در همه نقاط یک کشور مساوی باشد و اهواز هیچ فرقی با شهرهای دیگر ندارد. باید بر اساس میزان آلودگی تعطیلی اعلام شود نه بر اساس صحبت کسی. بر اساس این شاخص‌هاو هشدارها، تعطیلی یا تعطیل نکردن اعلام شود.

حسینی تصریح کرد: مسئولان امر باید در مورد تعطیل نکردن اهواز پاسخگو باشند. جایگاه نمایندگان مردم تنها مطالبه کردن مسائل مردم است نه منعکس کردن نظرات مدیران.وی عنوان کرد: نمایندگان مردم مجری کار نیستند و وظیفه نمایندگان انتقال این مطالب به مسئولان امر است. موضوع کاهش آلودگی هوای خوزستان را از رئیس جمهور، وزرای مربوطه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری کرده‌ایم و این افراد باید نتیجه را اعلام کنند.