آیت الله کعبی خطاب به وزیر کشور : سایه شوم تورّم مردم را ناراحت کرده و باید علاج شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه پاسداری از فرهنگ عفاف و حجاب است و دغدغه دیگر آن‌ها مسائل معیشتی مردم است که باید علاج شود. به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در دیدار وزیر کشور با تولیت حرم مطهر […]

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه پاسداری از فرهنگ عفاف و حجاب است و دغدغه دیگر آن‌ها مسائل معیشتی مردم است که باید علاج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در دیدار وزیر کشور با تولیت حرم مطهر بانوی کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: قم خاستگاه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و باید نگاه ویژه به قم داشته باشید.
وی با بیان اینکه اداره استان قم، حضور حوزه و روحانیت در قم و جایگاه تمدنی قم سه بحث جدای از هم است که باید به آن توجه شود، گفت: قم ظرفیت های بالایی دارد و مسئولان نظام باید این ظرفیت بالا را در تصمیمات خود لحاظ کنند و مناسبات حوزه و روحانیت با نظام به شکل هدفمند و نظام‌مند و با حفظ استقلال حوزه تنظیم شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضع حوزه و روحانیت نسبت به نظام موضع حمایت، هدایت و نظارت از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: روحانیت و حوزه صدای مردم هم هستند و صدای مردم از طریق روحانیت و مراجه عظام تقلید منعکس می شود و بنابراین این دیدارها باید عقبه نظام‌مند داشته باشد و مسائلی که در این دیدارهای مطرح می شود حل شود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه های مراجع تقلید و حوزه های علمیه پاسداری از فرهنگ عفاف و حجاب است که طرح های خوبی در این دولت پیشنهاد شده و باید در سراسر کشور و به ویژه در قم عملیاتی شود تا این وضع سامان پیدا کند.
آیت الله کعبی افزود: انتظار دیگر مراجع و حوزه ها بحث معیشت جامعه است تا مردم نسبت به معیشت خود آرامش پیدا کنند زیرا سایه شوم تورّم، مردم را ناراحت کرده و باید علاج شود که در این راستا دولت اقداماتی را انجام داده و بودجه ۱۴۰۲ بودجه ضد تورمی و ناظر به تولید، اشتغال و مسکن است که باید از دولت و مجلس تشکر کرد.