برگزاری جلسه قرارگاه پیگیری تدابیر و رهنمودهای هشت گانه رهبری در قوه قضاییه

یازدهمین جلسه قرارگاه پیگیری تدابیر و رهنمودهای هشت گانه مقام معظم رهبری در قوه قضاییه برگزار شد.به گزارش میزان، یازدهمین جلسه قرارگاه پیگیری تدابیر و رهنمودهای هشت گانه مقام معظم رهبری در قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه و همچنین مسئولان عالی قضایی برگزار شد. موضوع مورد […]

یازدهمین جلسه قرارگاه پیگیری تدابیر و رهنمودهای هشت گانه مقام معظم رهبری در قوه قضاییه برگزار شد.به گزارش میزان، یازدهمین جلسه قرارگاه پیگیری تدابیر و رهنمودهای هشت گانه مقام معظم رهبری در قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه و همچنین مسئولان عالی قضایی برگزار شد.

موضوع مورد بحث در این جلسه «اجرای همه مأموریت های قوه قضاییه، برنامه ریزی جامع دادگستری کل استان ها» بودکه در این رابطه حاضران در جلسه نسبت به اصلاح فرآیند، اقدامات ساختاری، چالش‌ها و راهکارهای مربوط به آن به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه ضمن اشاره به پیگیری های مکرر ریاست قوه قضاییه در خصوص اقدامات صورت گرفته، به موضوع یازدهمین جلسه ارائه گزارش درباره پیگیری های اجرای همه مأموریت های قوه قضاییه مطرح در قانون اساسی و قوانین مصوب و نحوه تدوین و اجرای برنامه های سالیانه معاونت ها، مراکز و سازمان های تابعه ستاد قوه قضاییه و دادگستری کل استان ها و ارائه گزارش درباره روند پیگیری اجرای سند تحول قضایی قرارگاه پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور بیان کرد: مضمون یکی از توصیه‌های رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس این بود که قانونی که میخواهید وضع کنید ببینید که این قابلیت اجرا دارد یا خیر؟

وی با بیان اینکه باید مباحث مطروحه در این جلسات قابلیت اجرایی شدن در امور را داشته باشد، گفت: باید متناسب با امکاناتی که در اختیار بدنه دستگاه قضایی می‌گذاریم از مدیران و مسئولان قضایی انتظار کار داشته باشیم.

در این جلسه از سند و کتاب جامع برنامه های عملیاتی دادگستری‌های کل استان‌های کشور رونمایی و پس از تصویب حاضران در جلسه مقرر شد تا دادگستری هر استان با توجه به راهبردهای تعیین شده در این کتاب جامع نسبت به انجام امور اقدام کنند