احمد خاتمی : ایران بی‌اعتنا به تحریم‌ها راهش را می‌رود

امام جمعه موقت تهران گفت: خلیج فارس در قدیمی ترین سندها خلیج فارس نامیده شده است و ایرانی بوده، هست و خواهد بود آنچنان که جزایر سه گانه ملک ابدی ایران است. آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در کمالات و ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) سخن […]

امام جمعه موقت تهران گفت: خلیج فارس در قدیمی ترین سندها خلیج فارس نامیده شده است و ایرانی بوده، هست و خواهد بود آنچنان که جزایر سه گانه ملک ابدی ایران است. آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در کمالات و ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) سخن گفت.

وی گفت: حضرت زهرا(س) از بهترین افراد در رعایت حریم و عفاف و حجاب بوده است. او کسی بود که در احترام به پدر و مودبانه سخن گفتن با پیامبر (ص) پیش قدم بود و بر آن تاکید داشت اما پیامبر از او می‌خواست که پیامبر را بابا صدا کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش یاد و خاطره سید احمد خمینی یادگار امام (ره) را گرامی داشت.خاتمی ادامه داد: همچنین ۲۴ دی ماه سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری است و امیدواریم شاهد خطبه های حماسی و پرشور و الهام بخش ایشان ان‌شاءالله در آینده باشیم.

وی ادامه داد: سالگرد فرار شاه در این روزهاست که ملت او را با خروش ده ها میلیونی از کشور راندند.خاتمی همچنین سالروز شهادت فداییان اسلام را گرامی داشت.

وی گفت: این هفته که گذشت مقام معظم رهبری سه دیدار با اقشار مختلف داشتند که دیدار بانوان یکی از آنها بود که مطالب کلیدی داشتند. ایشان گفتند اسلام شخصیت زن را ارتقا داد. در عرصه وظایف و اختیارات زن و مرد بین آنها تفاوت وجود دارد و این بر مبنای اعتدال است. اما غرب، زن اسیر می‌خواهد و استفاده ابزاری از آنها دارد اما اسلام می گوید زن شخصیتت را بشناس و مساله حجاب در این راستاست.

امام جمعه موقت تهران تحرکات در ماه های اخیر در فضای سیاسی کشور را در راستای هدف قرار دادن امنیت کشور دانست و کفت: «پلیس کشی» و «بسیجی کشی» یعنی چه؟ مگر برای اعتراض سطل آشغال آتش می زنند؟ آقا گفتند دشمن با تبلیغات و دروغ کار خود را پیش می برد. اینها در مدتی کوتاه ۳۸ هزار دروغ علیه ایران گفتند. ما هم در مقابل باید جهاد تبیین داشته باشیم و هر کس که صدایی دارد، از حوزه و دانشگاه و صدا و سیما یا حتی در خانواده ها باید جهاد تبیین داشته باشیم.

خاتمی با اشاره به حریم شکنی از مقام معظم رهبری در نشریه فرانسوی گفت: نشریه انتشار دهنده، یک نشریه مبتذل است و عددی نیست. ما فدای اسلام هستیم و جان می دهیم برای آن. اینها می خواهند چراغ اسلام را خاموش کنند اما به حمد خدا این چراغ خاموش شدنی نیست.

خطیب جمعه تهران با طرح این پرسش که چرا امام و رهبری مورد هجمه هستند؟ گفت: همان طور که امام خمینی گفتند تمام مقصد ما مکتب ماست. اینها از اسلام کینه دارند، مقام معظم رهبری نگذاشتند پرچمی که امام برداشت زمین بماند و ان شاءالله این نظام تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دارد.

وی با اشاره به تحریم ایران در روزها و ماه های گذشته اظهار کرد: انگار اروپا و آمریکا و نوچه هایشان مسابقه در تحریم گذاشتند. هدف از این تحریم ها چیست؟ به نظر هدفشان انزوای ایران است اما آیا به این هدف رسیدید؟ ایران بی اعتنا دارد راهش را دنبال می کند و ان شاءالله پیشرفت هایش ادامه دارد. هرکسی را که تحریم می کنید او محبوب مردم می شود و تبریک دارد که استکبار ستیزانه و با قدرت راهشان را ادامه می دهند.

خاتمی با اشاره به اقدام مجلس عوام انگلیس که سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، گفت: این هم یکی دیگر از پرونده های سیاه و ننگین انگلیس است. سپاه پاسداران و نیروهای مسلح از ارتش و نیروی انتظامی و وزارت دفاع و بسیج بازوهای این ملت هستند، یعنی می خواهید بگویید مردم ایران تروریست هستند، حق‌تان این است که بگوییم “مرگ بر انگلیس”.

وی با بیان اینکه خلیج فارس در قدیمی ترین سندها خلیج فارس نامیده شده است و ایرانی بوده، هست و خواهد بود، گفت: آنچنان که جزایر سه گانه ملک ابدی ایران است و کسی حق دست درازی ندارد و حتی حق ندارند درباره اش حرف بزنند.

امام جمعه موقت تهران درباره موج هشتم کرونا گفت: مسئولان بهداشت انتظار دارند دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود تا با آسیب کم این موج را هم پشت سر بگذاریم