سید حسن خمینی: آقای هاشمی رفسنجانی فرمانده و سردار جنگ بود/به وضع حالمان معترضیم ولی نسبت به آینده‌ امیدواریم

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب تا پای چوب دار رفت، ما اگر آقای هاشمی را بزرگ می‌داریم به دلیل آن است که آقای هاشمی را تلاشگر واقعی در مسیر جمهوری اسلامی می‌دانیم. حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه ۲۲ دی ماه در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد […]

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب تا پای چوب دار رفت، ما اگر آقای هاشمی را بزرگ می‌داریم به دلیل آن است که آقای هاشمی را تلاشگر واقعی در مسیر جمهوری اسلامی می‌دانیم. حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه ۲۲ دی ماه در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد درگذشت آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: امشب میلاد باسعادت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) همزمان شده با شب میلاد مسعود امام راحل (ره) و مراسم سالگرد یکی از گنجینه های تاریخ انقلاب و یکی از بانیان جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) می‌باشد.

وی ادامه داد: از خداوند متعال درخواست داریم که روح شهدای جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص شهدای بهشت زهرا ، روح مطهر امام راحل و بزرگوار، فرزندان امام، همسر امام و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که همچنان داغدار ایشان هستیم را با حضرت زهرا (ع) محشور بفرماید.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا (س) چندین دوره مختلف داشته است؛ یک دوره تولد آن حضرت تا رحلت مادرشان حضرت خدیجه(س) بوده ؛ دوره دوم زندگی ایشان از رحلت حضرت خدیجه (س) تا مهاجرت به مدینه بود ، که در این دوره سختی‌های مسلمانان در مکه مشکل‌زا شده بود ؛ دوره سوم زندگی آن حضرت، دوره هجرت تا زندگی امیرالمومنین(ع) بود که یک دوره گمشده در تاریخ است و کمتر از آن سخن گفته‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی افزود: دوره چهارم زندگی حضرت زهرا (س) بعد ازدواج تا رحلت پیامبر اکرم(ص) می باشد که می توان گفت دوره خوشی حضرت زهرا (س) محسوب می‌شود ، البته باید گفت که در این دوره جنگ‌های زیادی رخ داده است و اما تلخ ترین دوره زندگی ایشان از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا شهادت آن حضرت شکل گرفته است و در تاریخ در خصوص این دوره بیشتر صحبت شده است ؛ هر زمان نام حضرت زهرا (س) می‌آید به یاد دفن مظلومه و قبر ایشان می‌افتیم.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) محدثه است ، فردی که همیشه دل پیامبر اکرم (ص) را شاد می کرد کسی جز حضرت زهرا (س) نبود ؛ دوره بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) ، حضرت علی (ع) وظیفه سکوت داشت و همه این موضوع را می دانند که امیرالمومنین (ع) بعد از رحلت پیامبر مهربانی ها کناره گیری کرده و خانه نشین شده است.

خمینی یادآور شد: حضرت زهرا (س) در آن زمان سکوت نمی کند و از هر نطقه برای حقایق وارد می شود ؛ اگر حضرت علی(ع) وظیفه سکوت دارد ، حضرت زهرا (س) وظیفه فریاد دارد ، هدف ها همیشه یکی است و اینکه ما باید چه انجام بدهیم یکی نیست و روش ها فرق می کند.

وی خاطر نشان کرد: عدالت ، ملائک صحت عمل نیست ، ائمه اطهار (ع) عصمت داشتند ، خطا در موضوعات هم نداشتند ؛ اما همین چهارده نور یکسان عمل نکرده اند و روش های زندگی شان فرق می کند ؛ وظیفه امام حسن مجتبی(ع) صلح بوده است و کار بسیار سختی را طی کرده است ، روش سید الشهدا(ع) فرق داشته است و ایشان صلح نکرده است و در یک روزه به شهادت رسید و ائمه دیگر نیز روش هایشان فرق می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی بیان کرد: زمانه روش ها را تعیین می کند ، تعصب بر روش ها جهالت است ، هدف مقدس است ، ولی روش روز به روز فرق می کند ؛ تیم فوتبالی که هر روز با یک تاکتیک کار کند ، باخت این تیم قطعی است‌، چون حریف دست این تیم را می‌خواند.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمری طولانی ، با برکت و روش های مختلف داشت و در این روش های مختلف؛ خوب شناخته بود که وظیفه او امروزه چه چیزی است و فردا چیزی دیگری ؛ ایشان شاگرد محض امام خمینی(ره) بود و در مبارزه جزو ارکان اصلی قیام امام (ره) بود ، همان موقع آیت الله هاشمی رفسنجانی روشی را انجام می داد که با روش امام تفاوت داشت ، اما اطلاع داشت که باید هدف آن با هدف امام یکی باشد.

سید حسن خمینی ادامه داد: آیت الله هاشمی از اول انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی(ره) بودند ؛ آقای هاشمی فرمانده و سردار جنگ بود ، ایشان ۸۰ سال کار سیاسی و اقتصادی و… کردند ، هر زمان از قهرمانی های کشور نام می‌بریم ، باید نامی هم از آیت الله هاشمی رفسنجانی ببریم‌.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی گفت: زمانی که دل مردم خوش نباشد ، حال زمین خراب می‌شود ، پدری که پول ندارد، بچه هایش به حرفش گوش نمی‌دهد ؛ زمانی حال زمین خراب می شود که حاکمان به دنبال جمع کردن باشند ، این جمع کردن فقط مالی نیست ، جمع کردن قدرت ، ثروت و… می باشد این حرف من نیست ، حرف مولای متقیان است ؛ مخاطب حضرت علی(ع) در عهدنامه، مالک اشتر می باشد.

وی ادامه داد: امروزه بعضی ها شیپور را از سر گشادش می‌زنند ، امام خمینی(ره) با بدرقه بسیار زیاد به سمت خدا رفت؛ یاران، فرزندان، همراهان صدیق امام راحل را همراهی کردند ؛ آقای هاشمی با تمام وجود از جمهوری اسلامی دفاع کرد ، امروزه وظیفه ما دفاع از جمهوری اسلامی و حقانیت است، دچار تحلیل ها نشویم.

سیدحسن خمینی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب تا پای چوبه دار رفت ، ما اگر آقای هاشمی را بزرگ می داریم ، چون آقای هاشمی را تلاشگر واقعی در مسیر جمهوری اسلامی می دانیم.

وی در سخنان پایانی خود خاطر نشان کرد: ما به گذشته مان افتخار می کنیم ، نسبت به وضع حالمان متعرض هستیم و در خصوص آینده مان امیدواریم هستیم ؛ وضع اقتصادی مردم خوب نیست ، دوستان باید تلاششان را بیشتر کنند ؛ باید از جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه دفاع کنیم