وزیر کشور: استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد/ دو استاندار دیگر تغییر می‌کنند

وزیر کشور خبر داد که محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد. احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اعلام کرد: استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد. ممکن است یکی دو نفر دیگر از استانداران هم تغییر کنند. وی در ادامه درباره مراحل تحقق دولت الکترونیک در مجموعه وزارت کشور اظهار کرد: مسئولیت […]

وزیر کشور خبر داد که محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد. احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اعلام کرد: استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد. ممکن است یکی دو نفر دیگر از استانداران هم تغییر کنند.

وی در ادامه درباره مراحل تحقق دولت الکترونیک در مجموعه وزارت کشور اظهار کرد: مسئولیت دولت الکترونیک با وزیر ارتباطات است. کارهای خیلی خوبی صورت گرفته است. ایجاد دریچه واحد خدمات کار خوبی بوده است. دولت الکترونیک باید به دولت هوشمند منتقل شود و باید گام بلندتری برداریم که در دستور کار است.

وزیر کشور درباره امکان برگزرای انتخابات تمام الکترونیک خاطرنشان کرد: تایید برگزرای این انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان است. این انتخابات‌ها یک سلسله نگرانی هایی دارد که بعضا در برخی کشورها مشکلاتی را درست کرده و صیانت کافی از آرای مردم نشده است، چون احتمال هک وجود دارد، بنابراین براساس آنچه در قانون پیش بینی شده باید پیشنهادات خود را به شورای نگهبان بدهیم و گام به گام در این حوزه جلو برویم.

وحیدی درباره آخرین تصمیمات برای ایجاد سه استان جدید اظهار کرد: مسائل تقسیمات استانی پیچیده بوده و ابعاد مختلفی دارد. پیشنهادات آماده شده و باید در کمیسیون‌های دولت مطرح شده و سپس به صحن دولت بیاید. کارهای تخصصی و اطلاعاتی انجام شده و اکنون منتظر بررسی در کمیسیون‌های دولت است.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره بودجه سال آینده وزارت کشور، گفت: بودجه بیشتر به حوزه‌ اجتماعی و شهرداری اختصاص یافته است.۴ درصد ارزش افزوده که باید به شهرداری‌ها تعلق گیرد، پیش‌بینی شده است و طبق قانون عمل شده است. ردیف خاصی برای بودجه امنیتی نداریم بودجه مختصری درباره مرزها داریم که در جای خود هزینه می شود.

وحیدی درباره بودجه دهیاری ها نیز اظهار کرد: با افزایش ۱ درصد ارزش افزوده در بهمن سال گذشته، افزایش خیلی خوبی در حوزه بودجه شهرداری‌ها و دهیاری ها داشته ایم، ولی نوع تقسیم آن بر مبنای جمعیت بود، بنابراین برخی دهیاری ها از این حیث نگرانی داشتند، ولی چون قانون در این زمینه وجود داشت، ما کاری نمی توانستیم انجام دهیم. امیدواریم در سال آینده علاوه بر موضوع جمعیت، به شاخص محرومیت هم توجه شود تا توزیع بهتری در منابع داشته باشیم