بهادری جهرمی: نتایج هدفمندی یارانه‌ها در حال نمایان شدن است

سخنگوی دولت گفت: در حوزه ارزی با افزایش ۶۴ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما در هشت ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجهیم.علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک شب یلدا اظهار کرد: عیدی دولت هم در این شب با واریز سود سهام عدالت آغاز […]

سخنگوی دولت گفت: در حوزه ارزی با افزایش ۶۴ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما در هشت ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجهیم.علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک شب یلدا اظهار کرد: عیدی دولت هم در این شب با واریز سود سهام عدالت آغاز شده است. امیدواریم که این عیدی مناسبی برای شب یلدا باشد.

وی افزود: در جلسه امروز هیئت دولت با تقدیر از فعالیت‌های قریب به یک‌ساله آقای امیری استاندار کرمانشاه، با انتصاب محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید این استان موافقت شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گزارش‌هایی از برخی آمارهای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت کار ارائه شد. گزارش وزیر اقتصاد حاکی از آغاز نمایان شدن آثار مثبت ناشی از سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها بود که به عنوان نمونه در بخش تولیدات کشاورزی واردات بسیاری از کالاهای اساسی مرتبط با این بخش کاهش چشمگیری در همین مدت چندماه گذشته داشته است.

بهادری جهرمی افزود: روغن آفتابگردان ۴۰ درصد، گندم ۲۸ درصد، کنجاله ۶۰ درصد و ذرت ۱۶ درصد کاهش واردات داشته‌ است. رشد اقتصادی تابستان سال گذشته که یک درصد بوده امسال به ۳.۶ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: در حوزه ارزی هم با افزایش ۶۴ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما در همین هشت ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجهیم. در سال پیش ۱۹.۶ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده بود و امسال ۳۲.۱ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه گزارش پیشرفت طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزیر رفاه، اظهار کرد: گزارش امروز وزیر نشان داد که آمادگی اجرای آزمایشی تقریباً نهایی شده است و در یکی از استانهای جنوبی کشور بزودی و به صورت اختیاری برای شهروندان این استان اجرایی می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به مصوبات جلسه امروز هیئت دولت، اظهار کرد: در یکی از این مصوبات همه دستگاه‌های اجرایی و همه زیرمجموعه‌های این دستگاه‌ها مکلف شدند کلیه کارکنان و کلیه افرادی که به هر نحو حقوق و مزایایی را از این دستگاه‌ها دریافت می‌کنند حتی اگر کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی نباشند، اطلاعات آنان را با هدف افزایش انضباط مالی و ساماندهی بهتر نیروی انسانی در سامانه مربوط به این حوزه ثبت کنند.

وی تاکید کرد: امروز مصوب شد حقوق و مزایای اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی ساماندهی شود و همه این شرکت‌ها و موسسات انتفاعی و بانک‌های وابسته به دولت و شرکت‌های تابع آنان و هر شرکتی که به هر نحو تحت مدیریت دولت هستند مکلف شدند در چارچوب این دستورالعمل صرفاً پرداخت‌ها به هیئت مدیره و مدیران عامل و اعضایی که منصوب دولت هستند را داشته باشند.

سخنگوی دولت افزود: همه این شرکت‌ها در سطوح تعیین‌شده که پیش از این در دستورالعمل احراز صلاحیت مشخص شده، سقف دریافتی و شیوه‌های پرداختشان هم معلوم شده و هرگونه پرداخت وجهی خارج از دستورالعمل تحت هر عنوان ممنوع شده است.

بهادری جهرمی همچنین اعلام کرد: آیین‌نامه اجرایی قانون زکات نیز امروز به تصویب رسید و سیاست‌های تشویقی و تبلیغی در این زمینه پیش‌بینی شده است.