آیت‌الله خاتمی: شاخص‌های رهبری را در کمیسیون تحقیقات نوشته‌ایم

سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما شاخص‌هایی که قانون اساسی برای رهبری نظام در نظر گرفته را در کمیسیون تحقیقات نوشته‌ایم.آیت‌الله سیداحمد خاتمی طی سخنانی در نشست خبری اختتامیه دهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری اظهار کرد: بزرگترین دستاورد این جلسه تکمیل اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود و یک قانون منظم برای […]

سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما شاخص‌هایی که قانون اساسی برای رهبری نظام در نظر گرفته را در کمیسیون تحقیقات نوشته‌ایم.آیت‌الله سیداحمد خاتمی طی سخنانی در نشست خبری اختتامیه دهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری اظهار کرد: بزرگترین دستاورد این جلسه تکمیل اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود و یک قانون منظم برای انتخابات خبرگان نوشته شد که در هفت فصل و شش ماده به تصویب رسید.وی افزود: فصول اولیه در اجلاس دوره قبلی انجام شده بود و در واقع فصل ششم و هفتم آن در این اجلاس به تصویب رسید.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان تصریح کرد: ما ۱۴ ناطق قبل از دستور در این اجلاس داشتیم و به رسم سال‌های گذشته ضیافت آیت‌الله جنتی هم دیشب برگزار شد و آقای رئیس‌جمهوری در این جلسه حضور بسیار با نشاطی داشتند و به پرسش‌های حدود ۲۵ نفر از خبرگان رهبری پاسخ‌های منطقی و قانع‌کننده دادند.خاتمی یادآور شد: آقای امیرعبداللهیان هم با حضور در این اجلاس و ارائه گزارشی از وضعیت مذاکرات به پرسش‌های خبرگان رهبری پاسخ‌ دادند. این اجلاس از مهمترین اجلاس‌های خبرگان بود.

وی همچنین اظهار کرد: دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری نیز در اسفندماه برگزار می‌شود.خاتمی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی نمایندگان مجلس خبرگان از گزارش وزیر امور خارجه در زمینه مذاکرات تاکید کرد: این گزارش قانع‌کننده بود و کسی اعتراض نکرد. سوالاتی مطرح بود که آقای امیرعبداللهیان هم به آن‌ها پاسخ داد.سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسشی درباره شاخص‌های مدنظر این مجلس برای انتخاب رهبری تصریح کرد: ما درباره شاخص‌ها کار کردیم. شخص مقام معظم رهبری فرمودند بیاید شاخص‌هایی که برای رهبری در قانون اساسی نوشته شده، مثلاً تدبیر، فقاهت و امثال این‌ شاخص‌ها را بنویسید و ما هم این شاخص‌ها را در کمیسیون تحقیقات نوشته‌ایم.