امام خامنه ای : شیعه مفتخر است به اینکه در مقابل نظام سلطه ایستاد

شرکت‌کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب دیدار کردند.گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:مجمع جهانی اهل بیت مرکز مهم و با عظمتی است. این مرکز وابسته‌ی به اهل بیت علیهم السلام است و اهل بیت در دنیای اسلام از یک عظمت و محبوبیت […]

شرکت‌کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب دیدار کردند.گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:مجمع جهانی اهل بیت مرکز مهم و با عظمتی است. این مرکز وابسته‌ی به اهل بیت علیهم السلام است و اهل بیت در دنیای اسلام از یک عظمت و محبوبیت بی‌نظیری برخوردارند.اعضای این مجمع بار سنگینی بر دوش دارند. این جمله‌ی معروف از ائمه علیهم السلام که فرمودند: کونوا لنا زیناً که خطاب به همه‌ی ماهاست، همه بایستی مراقب باشیم، این نسبت به شما اوکد است، اهمیت کار شما ایجاب میکند که این جمله‌ی کونوا لنا زیناً در مورد این مجمع و مجموعه‌ی این افراد و اشخاص و افراد خود این مجمع بیشتر مورد ملاحظه قرار بگیرد.

خب، بایستی اگر بخواهیم این تحقق پیدا کند، بایستی این مجمع را یک پایگاهی قرار بدهیم برای نشر معارف اهل بیت.شیعه مفتخر است به اینکه در مقابل نظام سلطه ایستاد/ امروز استکبار اعتراف میکند که بسیاری از خواسته‌هایشان بوسیله‌ی جمهوری اسلامی متوقف مانده و تخریب شده است/ این از افتخارات نظام اسلامی است.پیروان اهل‌بیت مفتخرند که مهمترین حرکت در مقابله‌ی با نظام استکباری،‌ با نظام سلطه از سوی اینها انجام گرفته. خیلی شعار داده می‌شود، امّا آنچه که در عمل روی زمین اتفاق افتاده یک چیز واضح و مشخصی است و آن پرچم جمهوری اسلامی است.

شیعه مفتخر است به اینکه در مقابل نظام سلطه ایستاد، سینه سپر کرد و این اژدهای هفت سری را که در همه‌ی شئون زندگی کشورها و دولتها و ملتها به نحو ظالمانه و جبّارانه شرکت میکرد متوقف کرد که امروز خود آنها اعتراف میکنند که بسیاری از خواسته‌هایشان بوسیله‌ی جمهوری اسلامی متوقف مانده و تخریب شده است.این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و این افتخار شیعه است و این نیست مگر بخاطر الهام‌گیری از بیانات ائمه‌ی هدی (ع) و اهل‌بیت پیغمبر. اینها بودند که ما را به تدبّر در قرآن و الهام‌گیری از قرآن تشویق کردند، تحریص کردند، آنها بودند که معارف قرآنی را برای ما تبیین کردند، آنها بودند که با سیره‌ی عملی خودشان به ما فهماندند که چه‌جوری باید عمل کرد از خود امیرالمؤمنین (ع) تا حضرت عسکری (ع).

شما در زیارتهای متعدد چه زیارت امام حسین(ع)، چه زیارت حضرت رضا (س) به وراثت این بزرگواران از انبیاء تصریح میکنید؛ السلام علیک یا وارث ابراهیم خلیل‌اللّه، السلام علیک یا وارث موسی کلیم‌اللّه.این پرچم جمهوری اسلامی همان پرچم است، پرچم ائمه است، پرچم انبیاء است. و نوشته‌ی این پرچم هم همین دو کلمه است: «عدالت و معنویت». وقتی شما پرچم عدالت و معنویت را بلند میکنید طبیعی است در دنیایی که رفتارش مبتنی بر زور، و فکرش مبتنی بر مادّیت است، یعنی درست نقطه‌ی مقابل عدالت و نقطه‌ی مقابل معنویت، عکس‌العمل ایجاد میکند. بعضی‌ها به ما میگویند شما با فلان حرف و حرکت و تصمیم، دشمن‌تراشی کردید؛ نه، ما با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی دشمن‌تراشی کردیم! ما با مطرح کردن احکام الهی دشمن‌تراشی کردیم!

این دنیایی که الان شاید بیش از یک قرن است یا بیشتر که عادت کرده به زورگویی و حرف‌زدن و تجاوز به ملتها، حالا ببیند که یک ملتی در یک چنین نقطه‌ی حساسی از دنیا در این جغرافیای مهم سینه سپر کرده و با رفتار خود، با گفتار خود، مسلمانها را تشویق میکند به ایستادگی، در مقابل استکبار. طبیعتاً این برایشان غیرقابل قبول است، دشمنی میکنند. برایشان سنگین است.این که نقشه‌های جنایتکارانه‌ی آمریکا در کشورهای مختلف خنثی بشود به وسیله‌ی جمهوری اسلامی، اینها را عصبانی میکند. یک نمونه‌اش داعش است. داعش دست‌ساز آمریکا بود دیگر. خودشان اعتراف کردند به این معنا. خب وقتی که جمهوری اسلامی وارد میدان میشود و با همه‌ی وجود در مقابل این توطئه و این نقشه می‌ایستد، اینها برایشان غیرقابل تحمل است. لذا شروع میکنند به عکس‌العمل.منشأ و مبدأ همه‌ی تبلیغات ایران ‌هراسی و شیعه ‌هراسی و متهم کردن ایران به دخالت در این کشور و آن کشور، منشأ همه‌ی اینها همین عصبانیت و خشم آمریکا از خنثی شدن نقشه‌هایش است.