خطیب موقت نماز جمعه تهران: باید از ریختن آبروی یکدیگر پرهیز کنیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید از ریختن آبروی یکدیگر پرهیز کنیم، بر این نکته که باید در راستای نشاط و پویایی مردم و جامعه حرکت کنیم، تاکید کرد. حجت الاسلام و المسلیمن کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز جمعه امروز در خطبه اول خود با تبریک فرارسیدن عید […]

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید از ریختن آبروی یکدیگر پرهیز کنیم، بر این نکته که باید در راستای نشاط و پویایی مردم و جامعه حرکت کنیم، تاکید کرد. حجت الاسلام و المسلیمن کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز جمعه امروز در خطبه اول خود با تبریک فرارسیدن عید غدیر و اهمیت آن اظهار کرد: مسئله غدیر مسئله استثنایی تاریخ بشر و در واقع نقطه عطف است.وی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت و نقش آن در حفاظت از دین و بقای آن افزود: ولایت نقش بسیار مهمی در تبین حقایق دینی دارد و اگر نبود امکان تحریف دین و یا کم و زیاد شدن آن وجود داشت. ولایت الگویی برای زندگی و حکمرانی توحیدی و اسلامی است.

صدیقی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع غدیر تصریح کرد: غدیر فرهنگ است، مکتب است، جریان زندگی است ، مدل حکمرانی و سبک زندگی است. غدیر حکومت عدالت و معرفت است و کلاس همیشگی برای موحدان عالم.خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان برخی از فرماییشات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع غدیر اشاره کرد و گفت: در طول این سال‌ها بنیاد بین المللی غدیر در راستای تبیین موضوع غدیر و اهمیت آن اقد امات خوبی انجام داده است.

وی به مسئله کمک به مستمدان اشاره کرد و یادآورشد: ما اکنون در ماه ذی الحجه هستیم ماه شادی است و ماه محرم و صفر را نیز در پیش داریم و همانطور که عزاداری عبادت است شادی نیز عبادت است باید ایام ذی الحجه از جمله عید غدیر را جشن بگیریم و شادی و امید در جامعه ایجاد کنیم به کوری چشم کسانی که نمی توانند کرامت، شادی و امید ملت ایران را ببینند. ناامیدی در بین جامعه تبلیغ می کنند تهمت می زنند شایعه سازی می کنند و به دنبال ایجاد اختلاف هستند.صدیقی با بیان اینکه عید غدیر یکی از نمادهای وحدت ماست در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خطبه اول نماز جمعه تصریح کرد: هر کس بر محور اطاعت از خد اوند حرکت کند و از انجام معصیت و گناه پرهیز کند، خداوند متعال بن بست را از پیش پای او بر می دارد و گره ها را باز می کند در جنگ اقتصادی علاوه بر تلاش مسئله تقوا نیز مهم است و رعایت تقوا در زندگی فردی و اجتماعی از عوامل قطعی گشایش در زندگی ماست.

صدیقی به بیان اینکه بهترین سرمایه و توشه ما تقوا، خداترسی ، دوری از معصیت، حفظ آبروی یکدیگر است گفت: باید از ریختن ابروی یکدیگر پرهیز کنیم و در راستای نشاط و پویایی مردم و جامعه حرکت کنیم.خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و عفاف گفت: در این ارتباط در قران سوره مبارکه نور و احزاب تکلیف بانوان را مشخص کرده است و شما مسلمانی را پیدا نمی‌کنید که آشنا با قرآن و منکر وجود حجاب و عفاف باشد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب از ضروریات دین است و همه بانوان در این زمینه مکلف هستند گفت: بانوانی که بعضا در جامعه ما در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب بعضا بی مبالاتی می کنند چند دسته هستند؛ یکسری از این خواهران خوش ذات هستند، اعتقاد دارند، اهل نذر و نیاز و کمک های مومنانه هستند و در این عرصه عقب نمی‌مانند و من بعضا می گویم که برخی از آنها شاید در روز قیامت از ما جلو بیفتند و در نظرسنجی که بین آنها شده بیش از ۷۰ درصد آنها اعتقاد دارند که کارشان در این زمینه قشنگ نیست و بدحجابی و بی حجابی با اعتقادات آنها ناسازگار است، ولی بعضا در محیط بد قرار گرفته اند.

صدیقی با تاکید براینکه خواست قاطبه مردم ایران حفظ حجاب در تمام ادوار و اعصارها است، ادامه داد: حجاب برای بانوان یک کرامت، یک شرافت و یک ارزش است قاطبه بانوان ما رعایت حجاب و عفاف را افتخار و آن را ارزش و کرامت می دانند من در یک خطبه در نماز جمعه گفتم که حجاب بانوان مثل لباس روحانیت است و خودش تبلیغ دین است.امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب تاکید کرد: حجاب انزوا نیست و انقلاب اسلامی به بانوان خدمت کرد و در طول تاریخ ایران چنین خدمتی به بانوان نشده است، ما اکنون بانوان فراوانی مجتهده داریم بانوانی که در رشته های تخصصی فعالیت می کنند و بعضا در دنیا جزو مفاخر محسوب می شوند. ما شاهد حضور بانوانمان در عرصه های سیاسی و اجتماعی هستیم. انقلاب اسلامی جامعه زنان در ایران را احیا کرد و به آنها اعتبار داد.

وی با بیان اینکه زنان بعضا کرامت‌هایی دارند که احیانا مردم کمتر به آنها دسترسی دارند، گفت: برخی در مورد مسئله حجاب و عفاف می گویند که کاری به کسانی که بی حجابی می کنند نداشته باشیم و از کنار این موضوع رد شویم در صورتی که رعایت حجاب و عفاف جزو قانون و شرع است و تحمل کردن خلاف شرع و سکوت کردن در برابر آن خلاف دیانت و انصاف است. براین اساس کشف حجاب جزو تخلف‌های قانونی است و ملت ما ملت متمدنی است که بر رعایت قانون تاکید دارد و قانون دارای کرامت است.

صدیقی در همین راستا با اشاره به برخی تبیلغاتی که علیه حجاب در فضای مجازی مطرح می شود ، تصریح کرد: در این زمینه مقابله با این تبلیغات مهم است، ما از مسوولان شورای عالی مجازی توقع داریم که فضای مجازی را مدیریت کنند و مدیریت حکمیانه نسبت به شبکه های اجتماعی اعمال شود. در زمینه تبلیغ برای عفاف و حجاب و تبیین ارزش آن و همچنین اعتلای مرتبه بانوان در این زمینه صداوسیما و دیگر نهادهای مسئول وظیفه دارند. فقط در اینجا بحث مقابله با بی حجاب و بدحجاب نیست، بلکه ارزش و اهمیت حجاب تبیین شود.وی با اعتقاد براینکه دشمن می خواهد از طریق فرهنگی و تبلیغات نظام حجاف و عفاف را در جامعه برهم بزند گفت: در همین راستا آنها علیه حجاب تبلیغ می‌کنند و بانوان محجبه را مسخره می کنند. دشمنان آمدند که با این گونه اقدامات بنیان خانواده را به هم بزنند.

صدیقی همچنین با اشاره به همایشی که چندروز پیش در استادیوم ۱۲ هزار نفری در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب برگزار شده بود،افزود : این مانور عظیمی بود این‌ها قشون امام زمان(عج) بودند و در برابرشایعه پراکنی و تبلیغات، هویت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشتند.خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: مقابله با شایعه پراکنی و کسانی که به آبروی مردم متعرض می شوند در کنار اینکه وظیفه دولت نهادهای مربوطه و رسانه ها است خود مردم نیز در این زمینه مسئول هستند.وی افزود: اگر در جنگ نظامی دشمنان علیه کشور مردم مشکل گشا بودند در جنگ اقتصادی و مقابله با این تبلیغات و فضاسازی ها مردم نقش مهمی دارند و باید در این عرصه مشارکت داشته باشند.