راه مقابله با سم‌پاشی فضای مجازی حضور فعال در این عرصه است

نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برای مقابله با سم‌پاشی‌های فضای مجازی باید برنامه‌ریزی کرد، با جوانان و گروه‌های دارای رسانه ارتباط گرفت و شبکه‌سازی کرد و در عین حال محتوای مناسب و کوتاه تولید کرد و حضور جدی و فعال در این عرصه داشت.حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور صبح امروز – […]

نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برای مقابله با سم‌پاشی‌های فضای مجازی باید برنامه‌ریزی کرد، با جوانان و گروه‌های دارای رسانه ارتباط گرفت و شبکه‌سازی کرد و در عین حال محتوای مناسب و کوتاه تولید کرد و حضور جدی و فعال در این عرصه داشت.حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور صبح امروز – دوشنبه – در اولین گردهمایی مدیران استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوره جدید فعالیت خود، گفت : دفاع مقدس تابلوی بی نظیراز همه ی ارزش های انسانی، اسلامی و معنوی بود.

وی افزود: خون مطهر شهدای جبهه مقاومت، طراحی استکبار جهانی را برای از بین بردن حکومت مبتنی بر ولایت و امامت خنثی کرد. یاد و نام سردار حاج قاسم سلیمانی هنوز دل‌ها را می‌لرزاند. وقتی کار برای خدا باشد و اخلاص خمیر مایه اعمال شود، خدا این طور فرد را تجلی می دهد.نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دهه اول ماه ذی‌الحجه دهه بسیار با عظمتی است؛ گفت: خداوند به این دهه قسم یاد کرده است؛ «والفجر و لیال عشر» و ما را موظف به ذکر و یاد خودش «وَ یَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فی أَیَّامٍ مَعْلُوماتٍ» کرده است. این «ایام معلومات» از حیث ارزش و اهمیت در تراز ماه مبارک رمضان است و پیامبر، عمل خیر در این ایام را ازکی، اعظم و احب دانسته اند و حتی برتر از جهاد در راه خدا. از خدا بخواهیم به ما حال توجه و تذکر بدهد. همه کامیابی‌ها و پیروزی‌ها در گرو ارتباط با خداست. ارزش هر کس به میزان ارتباط او با خداست. کسانی که مسئولیتی دارند وظیفه سنگین‌تری در ایجاد ارتباط با خدا و ذکر و یاد پروردگار دارند.

موسی‌پور سپس به تشریح عملکرد هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوره جدید پرداخت و گفت: هر نهاد و مجموعه‌ای بعد از گذشت زمان، نیاز به بازنگری، آسیب‌شناسی و ایجاد تحول در ساختار، برنامه‌ها و روش‌های خود دارد. بی‌تردید ساختار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیازمند تغییر و تحول است و در این مسیر باید نوع مأموریت‌ها با ساختار و ساز و کار موجود شورا تناسب و هماهنگی داشته باشد، لذا متناسب‌سازی ساختار با نوع مأموریت از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه‌های سال ۱۴۰۱ و ساختار پیشنهادی جدید شورا تهیه و در این همایش برای همفکری و بهره مندی از نظرات مدیران ارائه خواهد شد همچنین در این مدت نسخه نخست سند تحول شورا تدوین شد که پس از بحث و بررسی در این همایش و جمع بندی نظرات مدیران دفاتر استانی نهائی می شود.

وی گفت: طبق قانون، شورای هماهنگی وظیفه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و راهبری مناسبت ها و مراسم را برعهده دارد و جایگاه ما تصدی‌گری نیست وباید ظرفیت‌های مردمی با هماهنگی و انسجام در چارچوب یک برنامه مدون علیه جنگ تبلیغاتی و روانی دشمن وارد میدان شوند و شورا نقش هماهنگ سازی و قرارگاهی داشته باشد. یکی از موضوعات مهم که همواره بیان شده؛ مردمی‌سازی و نقش و مشارکت جدی آحاد مردم در برگزاری مراسم و مناسبت هاست. طراوات و تازگی بخشیدن به مناسبت‌ها و مراسم‌ و استفاده از ابتکارات و ایده‌های جدید و طرح‌های نو باید مورد توجه جدی باشد.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم شناخت دشمن تاکید کرد و یادآور شد: حدود ۷۰ درصد جامعه کنونی، قبل از انقلاب و آن وضعیت فلاکت‌بار و رژیم منحوس و سالهای سیاه و پر از ظلم و فساد و بیداد را درک نکرده‌اند و با هجمه سنگین و عملیات تبلیغاتی و روانی مواجه هستند. دشمن با سیاه‌ نمایی‌ها، کوچک‌نمایی پیشرفت‌ها، بزرگنمایی نقاط ضعف و مشکلات و تلاش در ایجاد فضای یاس و نا امیدی با استفاده از فن آوری های نوین ارتباطی و ابزار هنر، افکار و اندیشه ها را هدف قرار داده و راهکار مقابله با این ترفند بدخواهان «جهاد تبیین» است. به مقوله تبلیغ و تبلیغات ساده و سطحی نمی توان پرداخت. تبلیغات علم و هنر است. باید با تشکیل هیئت های اندیشه ورز با حضور افراد صاحب نظر و اندیشمندان این حوزه، موضوع شناسی ومسئله یابی کرد و ایده ها و طرح های نو و روش های جدید ارائه نمود.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارکردهای فضای مجازی گفت: نوک تیز حملات دشمنان نظام، جنگ تبلیغاتی است و هم افزایی ظرفیت ها وجهاد تبیین، راه برون رفت از محاصره تبلیغاتی دشمن است و باید مقابله با عملیات روانی و جنگ رسانه ای دشمن، دغدغه جدی همه مسئولان و دستگاه‌های نظام باشد و لوازم و ضرورت‌های آن نیز مورد توجه قرار گیرد. دشمنان متحد و منسجم عمل می‌کنند و اگر ما پراکنده و متفرق عمل کنیم قطعاً نمی‌توانیم مقابله مناسب در برابر آرایش آنان داشته باشیم. فضای مجازی می تواند فرصتی باشد در مواجهه با تهدید دشمن و این بستگی به اهتمام ما دارد و باید برای این مسئله برنامه‌ریزی کرد و با جوانان و گروه‌های مختلف که رسانه دارند ارتباط برقرار و شبکه‌سازی نمود و در عین حال محتواهای مناسب و کوتاه تولید و در جهت مقابله با سم‌پاشی‌های فضای مجازی ارائه و حضور جدی و فعال در فضای مجازی داشت.

وی با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت عظیم تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی در مساجد و تکایا در کنار بهره‌مندی از نیروی خلاق جوان بسیار اهمیت دارد، گفت: بر نظم در انجام کار، ایجاد تعامل با سایر دستگاهها، جدیت در انجام ماموریتها، بهره‌مندی از ظرفیتهای جدید، ارتباط با عناصر تاثیرگذار، استفاده از نخبگان و ایدههای نوین، بهره گیری از ظرفیتهای استانی، انتقال تجربیات و ایدههای جدید خود به سایر همکاران در استانها و شبکه‌سازی فعال و موثر تاکید کرد.لازم به ذکر است این همایش به مدت دو روز با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد و در این نشست سردار سرلشکر دکتر سلامی فرمانده سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب وزیر محترم اطلاعات و دکتر حسینی معاون رییس‌ جمهور برگزار شد.