برای نشر اندیشه‌های امام کم‌کاری شده است/ حدود ۱۵۰ هزار زائر به حرم امام مشرف می‌شوند

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: امام مردم را در راس امور می‌دانستند و معتقد به سه رکن خداباوری، مردم باوری و خودباوری در جامعه اسلامی بودند. محمدعلی انصاری روز دوشنبه در نشست خبری سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، گفت: در تاریخ معاصر یا قرن بیستم و حتی قبل از […]

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: امام مردم را در راس امور می‌دانستند و معتقد به سه رکن خداباوری، مردم باوری و خودباوری در جامعه اسلامی بودند. محمدعلی انصاری روز دوشنبه در نشست خبری سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، گفت: در تاریخ معاصر یا قرن بیستم و حتی قبل از آن نمی‌توان یک شخصیت و یک رهبر و زمامدار جامعه‌ای را مثل امام پیدا کرد که برای مردم احترام و اهمیت قائل شود و همه زوایای زندگی او با مسأله خدمت به جامعه اسلامی و ملت ایران عجین شده باشد.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام درباره جایگاه مردم گفت: امام مردم را در رأس امور می‌دانستند و وقتی می‌فرماید مجلس در رأس امور است و مردم در تعیین نمایندگان آن نقش دارند، به تعبیری می‌خواهد بفرماید مردم در رأس امور هستند. یا وقتی فرمودند میزان رأی ملت است و یا حتی فراتر از آن در دیداری که خبرگان و اعضای شورای نگهبان داشتند وقتی صحبت از جایگاه رأی مردم می‌شود، امام صراحتا می‌فرماید اگر مردم خلاف منافع خودشان رأی دادند کسی نباید خلاف آن عمل کند.دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)وی یادآور شد: اعتقاد امام به مردم و تعیین رأی مردم در سرنوشت جامعه یک اعتقاد منبعث از تفسیر اسلام ناب بود و از این رو امام با فهم جامع، فقاهت عمیق و اشرافی که بر مسائل سیاسی و فرهنگی در جامعه اسلامی داشتند برای مردم نقش حاکمیت بخش قائل بودند و در حقیقت سخن آخر می‌دانستند.وی تأکید کرد: در حقیقت امام و رهبر معظم انقلاب معتقدند مردم رکن هستند و امام سه اصل داشتند که آن سه اصل خداباوری، مردم باوری و خودباوری بود و این تصویر امام از جامعه اسلامی بوده است از این رو رهبر انقلاب هم که خلف شایسته ایشان هستند نیز همین مشی، مرام، اعتقاد و باور را دارند.

حدود ۱۵۰ هزار زائر به حرم امام مشرف می‌شوند

انصاری تصریح کرد: امسال با توجه به فروکش کردن کرونا قرار شد مراسم بزرگداشت را با شرط رعایت موارد بهداشتی برگزار شود. البته امسال مانند سال های گذشته ثبت نام میلیونی نخواهیم داشت و بنا شده تا سقف ۱۵۰ هزار نفر از ۱۰ استان همجوار تهران به مرقد امام راحل مشرف شوند.وی با بیان اینکه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خردادماه از صدا و سیما پخش خواهد شد، گفت: همچنین شب ۱۴ خرداد رییس جمهور از ساعت ۲۱ در حرم امام سخنرانی دارند و مراسم روز ارتحال از ساعت ۹ آغاز خواهد شد.دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در خصوص برنامه ریزی های فرهنگی سی و سومین سالگرد بزرگداشت امام خمینی گفت: برگزاری دومین جشنواره «مهربانترین پدر نویسندگان فردا»، تولیدات چند رسانه ای، مستند رحلت حضرت امام، چند سرود و نماهنگ با عناوین «پیر مراد» و «فرزندان روح الله» و همچنین چاپ و انتشار هفت عنوان از آثار مرتبط با امام و پنج نشریه و چاپ پوسترها و بنرها و تولید و عرضه نمایشگاه سیر زندگی حضرت امام و چند همایش از جمله «دانشگاه و دانشگاهیان در اندیشه حضرت امام» و رونمایی از چند نرم افزار در ارتباط با زندگی امام از جمله این برنامه‌هاست.وی خصوص برنامه های انتظامی و امنیتی نیز گفت: الحمدلله کشور ما به رغم کینه توزی ها و دشمنی های که علیه ملت است از کشورهای امن در دنیا است. شخصیت های عالی رتبه نظام، جمعیت قابل ملاحظه‌ای از شخصیت های جهان اسلام در مراسم حضور دارند. برای آسایش مردم هم با شرکت مترو، تاکسیرانی، شرکت واحد، وزارت راه و پایانه ها هماهنگی انجام شده است.

برای نشر اندیشه‌های امام کم کاری شده است

انصاری درباره میزان ترویج اندیشه امام در کشور گفت: در حوزه ترویج اندیشه‌های امام کم کاری زیادی داشته‌ایم. البته این هم ناشی از دو قضیه است، یکی بعد عظمت امام که هر مقدار هم تلاش کنیم کافی نیست و دوم اینکه تصور می‌شود برای امام خیلی کار شده است.انصاری تأکید کرد: در مدارس، دانشگاه‌ها، کتاب‌های درسی، حوزه‌های علمیه و مجامع تحلیلی و سیاسی کم کاری زیاد شده است و اعتراف می کنیم هنوز نتوانسته ایم حق امام و رسالت وی در این مورد را ادا کنیم. ان شاء یک جهاد تبین در حوزه ترویج اندیشه امام شکل بگیرد تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای نسل امروز باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص مهمانان خارجی گفت: امسال به دلیل مشکلات کرونا در کشورهای مبدأ، از شخصیت های خارجی دعوت نشده است. اما برخی شخصیت ها وارد کشور شده و می‌شوند و وزارت خارجه و دستگاه‌های دیگر برنامه های مفصلی در این باره دارند.دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در خصوص هدایت ترافیک داخل شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: فردا محدودیت‌های ترافیکی اعلام خواهد شد. اما به دلیل کاهش جمعیت نسبت به سال های گذشته و عدم تردد در تهران، امسال ترافیک سبک تری خواهیم داشت.