امام جمعه تهران : استانداردهای دوگانه حقوق بشر آغازی بر پایان قدرت غرب است/غرب برای مردم اوکراین اشک تمساح می‌ریزد

امام جمعه موقت تهران گفت: استانداردهای دوگانه حقوق بشر آغازی بر پایان قدرت غرب و فروپاشی نظام سلطه است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه دوم عبادی – سیاسی این هفته تهران با اشاره به اقدام سرکوب گرانه رژیم حجاز در اعدام دسته جمعی ده‌ها جوان آراسته به ایمان افزود: این روزها برای حمایت از […]

امام جمعه موقت تهران گفت: استانداردهای دوگانه حقوق بشر آغازی بر پایان قدرت غرب و فروپاشی نظام سلطه است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه دوم عبادی – سیاسی این هفته تهران با اشاره به اقدام سرکوب گرانه رژیم حجاز در اعدام دسته جمعی ده‌ها جوان آراسته به ایمان افزود: این روزها برای حمایت از جنایت رژیم حجاز نخست وزیر انگلستان به آن کشور سفر کرد. واقعا باید از این نگاه های دوگانه چه کنیم؟ اگر شما واقعا برای حقوق بشر نگران هستید چرا بلافاصله پس از این جنایت هولناک به این کشور سفر می کنید تا با اعلام حمایت خویش نگرانی او را برطرف کنید.وی تاکید کرد: این استانداردهای دوگانه حقوق بشر آغازی بر پایان قدرت غرب و فروپاشی نظام سلطه است.ابوترابی فرد گفت: این اقدام ها مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر و اقدامات عصر جاهلیت است، چنین اقدام ها در مغایرت با حقوق بین الملل اقدامی و مغایر با اصول انسانی و رویه های حقوقی پذیرفته شده در سطح جهان است.امام جمعه موقت تهران افزود: آنان که دستشان به این خون های پاک و معصوم آلوده شده است بدانند این اقدامات سرکوبگرانه آتش خشم ملت اسلام را علیه رژیم حاکم در حجاز شعله ور می کند.

دنیای غرب برای مردم مظلوم اوکراین اشک تمساح می‌ریزد

وی در ادامه گفت: امروز قدرت های مسلط این عصر تاریک و سیاه و لبریز از گناه و شهوت اجازه نمی دهند راه برای شکوفایی اندیشه ها و آزادی بشر هموار شود.خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: هشت سال محاصره و تهاجم ملت یمن برای آن است که اجازه آزادی و اتخاذ تصمیم و ساخت یک نظام سیاسی مبتنی بر اندیشه و عقلانیت و ایمان را به آنان ندهند. این اراده مسلط در جهان است.ابوترابی فرد افزود: امروز هم برای مردم مظلوم اوکراین که ما در مصائب آنها سخت اندوهگین و متاثر هستیم و از این حوادث تلخ رنج می بریم و هرگز از جنگ و تهاجم استقبال نمی کنیم.امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: اشکی که دنیای غرب برای مردم مظلوم اوکراین می ریزد، اشک تمساح است آنها بودند که زمینه شرایط فعلی را فراهم آورده اند و امروز هم از آن استقبال می کنند این نگاه دوگانه به جامعه بشری و منافع نامشروع خود ریشه ظلم و ستم در کره خاکی است.

رژیم صهیونیستی ذره ای پا را فراتر نهد با خشم قهرمانان امت اسلام روبه رو می شود

وی در ادامه با اشاره به پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه رژیم صهیونیستی در اردبیل عراق گفت: رجال سیاسی تل آویو به هشدار جدی برخی از رجال سیاسی توجه کنند که هشدار ایران را نباید دست کم گرفت، هشدار ایران برآمده از عقلانیت و قدرت است.امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اگر ذره ای از حدود خویش پا را فراتر نهد با خشم و قهر قهرمانان امت اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روبه رو می شود.

راهبرد ایران برگشت ملت مظلوم فلسطین به سرزمین های اشغالی است

ابوترابی فرد با تاکید بر این که جمهوری اسلامی برای آحاد افراد بشر احترام قایل است، افزود: راهبرد رهبر انقلاب اسلامی حتی در مورد سرزمین های فلسطین و اشغالی این است که می فرمایند آنان که از خارج آمدند برگردند. مردم فلسطین، مسلمان، مسیحی و یهودی در کنار هم باید یک نظام سیاسی مبتنی بر آرای عمومی را شکل دهند این یعنی احترام به حقوق انسان است این برآمده از نگاه امام علی (ع) است این نگاه اسلام به انسان است.خطیب موفت تهران با تاکید بر این که باید برای یکدیگر احترام قایل شویم، گفت: من از آحاد مردم به ویژه از مسوولان، کارگزاران و مدیران اجرایی می خواهم که سال ۱۴۰۱ را سال احترام به حقوق مردم قرار دهند.

مجازات در اندیشه دینی برای تربیت است

وی تاکید کرد: حتی اگر کسی مرتکب جرم می شود باید مجازات شود اما شخصیت انسانی او باید حفظ شود مجازات در اندیشه دینی برای تربیت است یعنی احترام به حقوق انسان ها، لذا این جامعه منتظر جامعه ای است که برای انسان و آزادی و حقوق او احترام قایل است هدف او تعالی و کرامت انسان است.ابوترابی فرد اظهار داشت: عصر ظهور عصر عقلانیت، اندیشه و تفکر است منتظران آن حضرت باید سطح عقلانیت، اندیشه و گفت وگوی مبتنی بر دانش را ارتقا ببخشند. این جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر او تاکید دارند یک حرکت عالمه عقلانی مبتنی بر تفکر و دانش برای تعالی و تکامل جامعه بشری است.

ایران باید پیشتاز عرصه علم و دانش باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: عصر ظهور عصر دانش، علم و حکمت است بنابراین ما باید در مسیر علم حرکت کنیم جوانانی که در انتظار امام عصر (عج) و درخشش مشعل دانش در سطح کره خاکی هستید امروز ایران باید پیشتاز عرصه علم و دانش باشد. امروز باید قله های دانش را برای ساختن آینده ای آراسته به نور علم و معرفت فتح کرد جوانان باید پیشتاز علم باشند.وی ادامه داد: عصر امام عصر (عج) اصل مبارزه با ظلم و بیداد است اگر ما منتظر آن مقدم امام عدالت گستر هستیم امروز باید در خانه، خانواده، محل کسب و کار، اداره و جامعه با ظلم مبارزه کنیم. نباید اجازه دهیم بر دیگران ظلم شود. نباید بر کسی کمترین ظلم را بکنیم باید به عقلانیت و دانش و عدالت آراسته باشیم و با ظلم مبارزه کنیم.

نظام جمهوری اسلامی با قدرت برابر هر ظلم و ستم مبارزه خواهد کرد

ابوترابی فرد تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی با قدرت برابر هر ظلم و ستم و در اندازه ظرفیت خویش و در حدود مسوولیتی که بر عهده دارد مبارزه خواهد کرد یکی از دلایل اقتدار امروز ما حرکت در این مسیر است. این اهتمام نسبت به مظلومین و دفاع از حقوق ستمدیدگان است که راه را برای خلق این قدرت سیاسی هموار کرده است.امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: الان عصر تنبلی و آسایش نیست چرا که از ویژگی های امام عصر این است که خستگی ناپذیر و دنیای امید، سعی، جهاد و تلاش هستند. ملت ایران، ملت اسلام، ملت منتظر باید با این ویژگی ها شناخته شود. باید اهل جهاد باشد یعنی نهایت سعی در اهل امید به آینده روشن باشد.وی در خطبه نخست نیز گفت: در آستانه ورود به سال ۱۴۰۱ شمسی عید ملی بزرگ ملت ایران و ملت هایی که با زبان فارسی سخن می گویند هستیم. امیدوارم که سال ۱۴۰۰ را با تقوا به پایان ببریم و سال آینده را با آراستگی به تقوا و عمل صالح آغاز کنیم.

نظام سیاسی و حکمرانی ابزاری برای دستیابی به توسعه انسانی و ساخت کشور آباد است

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: از نگاه امیرالمؤمنین (ع) نظام سیاسی و حکمرانی ابزاری برای دستیابی به دو آرمان کلیدی و مهم توسعه انسانی و ساخت کشور آباد است. توسعه انسانی یعنی فراهم آوردن زمینه حرکت، رشد و تعالی ملت و ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش، معرفت و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه. این مهم‌ترین هدف در اندیشه سیاسی اسلام و حکمرانی دینی است. هدف دوم ساخت کشور آباد، مدرن با پیشرفته ترین زیرساخت ها برای پیشرفت و توسعه است.خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت علی(ع) به مالک اشتر فرموند تحقق این دو آرمان در گروه دو ابزار مهم است. اول نظام تامین مالی دولت مبتنی بر تولید، خلق ثروت و دریافت مالیات است که بدون این نظام تامین مالی به هیچ هدفی دست نخواهیم یافت. دوم نیروی دفاعی مقتدر بازدارنده برای خلق امنیت است.ابوترابی فرد تاکید کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقدمه به این مهم اشاره کرده است در تحکیم بنیادهای اقتصادی اصل رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل او است. اگر ادبیات سیاسی ما به معنای واقعی کلمه از کلام جامعه‌پرداز و انسان ساز علی (ع) الهام بگیرد به سرعت مسیر رشد و تعالی فراهم خواهد شد و در مسیر دستیابی به تمدن اسلامی حرکت خواهیم کرد.

باید مساله مهدویت و حکومت جهانی امام عصر (عج) را بررسی کنیم

ابوترابی‌فرد در ادامه با تبریک نیمه شعبان به مسلمانان جهان گفت: باید با الهام از منشور حکمرانی علی(ع)، مساله مهدویت و حکومت جهانی امام عصر (عج) را بررسی کنیم. امام عصر(عج) برای اجرای منشور حکمرانی نامه امیرالمؤمنین علی (ع) در سطح کره خاکی قیام می کنند. آن حضرت بدون تردید یکایک بندهای این منشور را که قواعد انسان ساز و تمدن‌آفرین را به دقت مورد توجه قرار خواهند داد و در سطح کره خاکی پیاده خواهند کرد. نظام ایشان مبتنی بر تولید و خلق ثروت، بسط امنیت و عدالت در جهان، زمینه استصلاح جوامع بشری، رشد و تعالی عقلانی، علمی و ایمانی بشر و آراستگی انسان‌ها به فضائل اخلاقی و رفتار برآمده از ایمان را فراهم می‌آورند.وی گفت: اگر حکومت جهانی آن حضرت اصلاح جوامع بشری توسط این شخصیت برجسته تاریخ تحقق نمی یافت فلسفه بعثت انبیا الهی بر زمین می ماند. چشم اندازی که خداوند بزرگ ترسیم کرده است قیام آحاد جامعه بشری به قسط و عدالت است.خطیب نماز جمعه تهران افزود: قسط عبارت از تحقق عدالت در متن زندگی بشر است. انسان عادل، مقسط است و دقیقا به وظایف خود عمل می‌کند و راه را برای بسط عدل و داد در جامعه هموار می‌کند. انبیا آمده اند تا انسان‌ها به این مرتبه عالی از کمال، عقلانیت و دانش دست پیدا کنند. این مهم در زمان حکومت جهانی امام زمان(عج) تحقق خواهد یافت. فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی آحاد جامعه بشر و آراستگی به قله های علم و قرار گرفتن در سطح عالی از رفاه در آن عصر اتفاق خواهد افتاد.

با اصلاح افراد بشر شعله‌های خانمان‌سوز فساد از جامعه خاموش خواهد شد

ابوترابی فرد با بیان این که با اصلاح افراد بشر شعله‌های خانمان‌سوز فساد از جامعه خاموش خواهد شد گفت: اگر جامعه اصلاح شد فساد در جامعه ریشه کن می شود. اگر در جامعه فساد بود، مسیر اصلاح جامعه با چالش مواجه می‌شود به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مبارزه فساد و بسط عدالت تاکید می کنند.وی تاکید کرد: وجود مبارک امام زمان(عج) راه را برای این تحول در سطح کره خاکی هموار می‌کند لذا در دوران حکومت امام زمان(عج) شاهد تحقق رسالت انبیای الهی هستیم. به گفته امیرالمؤمنین (ع) انبیا آمده اند تا گنجینه های اندیشه و خرد را در پرتو آموزه های وحیانی آشکار کنند وجود مبارک امام عصر (عج) این مهم را در سطح کره خاکی عینیت می‌بخشد.