محمدعلی انصاری تبدیل کاخ سفید به حسینیه ترویج دین امام حسین(ع) نیست

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، گفت: این ترویج دین و امام حسین (ع)نیست که برویم کاخ ستمگران را به حسینیه تبدیل کنیم. محمدعلی انصاری در نشست ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) به تشریح برنامه‌های این ستاد برای سال آینده پرداخت و گفت: سالگردهای ارتحال امام به جز دو سال کرونایی همواره با […]

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، گفت: این ترویج دین و امام حسین (ع)نیست که برویم کاخ ستمگران را به حسینیه تبدیل کنیم. محمدعلی انصاری در نشست ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) به تشریح برنامه‌های این ستاد برای سال آینده پرداخت و گفت: سالگردهای ارتحال امام به جز دو سال کرونایی همواره با شکوه برگزار شد و البته برای سال آینده نیز به دلیل استمرار وضعیت کرونایی برگزاری مراسم ارتحال تا این لحظه مشخص نیست.

وی ادامه داد: با این حال قرار است برای آماده شدن مسائل اجرایی، برگزاری احتمالی سالگرد ارتحال از هم اکنون برنامه ریزی‌ها انجام شود و در صورت عادی بودن شرایط همچون قبل از شرایط کرونا مراسم سالگرد برگزار شود.وی با بیان اینکه پرونده نظام با وجود همه مشکلات و اشکالات، قابل دفاع است، گفت: اگر حمایت دولت‌های پس از انقلاب نبود ستاد بزرگداشت امام(ره) توفیق چندانی پیدا نمی‌کرد. برای برگزاری مراسم ارتحال در سال آینده نیز انتظار داریم نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد بزرگداشت که وزیر کشور است ما را در ادامه راه حمایت کند.

در بخش دیگری از سخنانش عملکرد مثبت و منفی نظام را پای امام و مکتب سیاسی ایشان دانست و افزود: اگر جامعه بخواهد درباره امام قضاوت کند در نگاه اول و در اولین گام با آثار وجودی ایشان به خصوص ثمره جمهوری اسلامی توجه می‌کند.وی ادامه داد: هر مقدار پیروزی، پیشرفت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بیشتر شود خواهیم گفت که به برکت امام(ره) و مکتب سیاسی ایشان بوده است و هر قدر نارسایی‌ها و کاستی‌ها بیشتر شود دیگران خواهند گفت که ناشی از امام(ره) و مکتب ایشان بوده است. در این صورت مسئولیت سنگینی متوجه جمهوری اسلامی خواهد بود.

انصاری سپس با اشاره به جهاد تبیین، گفت: تبیین به این نیست که صرفا نقاط قوت را برجسته کنیم و از نقص‌ها بترسیم. خود سانسوری‌ها باعث افزایش گرایش جامعه و جوانان به رسانه‌های بیگانه می‌شود. تبیین دو رسالت دارد، دیدن اشکالات و نقایص و بیان منصفانه پیروزی‌ها در عرصه‌های مختلف اما معمولا در کشور ما در نگاه اول ناهنجاری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سوی نسل اول و دوم به گردن نسل جوان انداخته می‌شود.

وی ادامه داد: خود ما هم، یعنی نسل اول و دوم خود را از پذیرش مسئولیت‌ها معاف می‌دانیم و انگشت اتهام‌مان به سمت نسل سوم و چهارم است در حالیکه باید ریشه یابی کنیم که چرا اینگونه رفتار می‌کنیم. به بیان دیگر نسل سوم و چهارم نگاهشان به ما این است و می‌پرسند که آیا شما هنوز پایبند ارزش‌ها و معیارهایی که بخاطرش انقلاب کردید، هستید؟ این در حالیست که نسل جوان مرتبا رفتار و عملکرد نسل اول و دوم را رصد می‌کنند تا میزان وفاداری آنان را بسنجند، نسل جدید بین خاطرات پدرانشان و گفتار و رفتارشان مقایسه و نتیجه گیری می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر در نسل اول و دوم خصلت‌هایی نظیر ملامت پذیری، سستی و وادادگی پدیدار شده باشد نباید انتظار امامی ماندن نسل سوم و چهارم را داشته باشیم. این خصلت‌ها موجب خدشه دار شدن آرمان‌ها و باورهای انقلابی نسل‌های اول و دوم می‌شود که این اتفاق از چشم جوانان و اعضای خانواده‌هایشان مخفی نمی‌ماند.

انصاری با هشدار دادن نسبت به تبدیل نسل اول و دوم نسبت به سستی، گفت: فاجعه بارترین موضوع این است که نسل اول و دوم انقلاب مصداق سستی شود. اگر در جامعه این احساس پدیدار شود و جوانان ببینند که یکی از خصلت های بد در بزرگانشان وجود دارد یا اینکه با تحریف و تخریب انقلاب اسلامی روبرو شویم که البته این اتفاق توسط هزاران رسانه در سراسر جهان در حال وقوع است نمی‌توان بی تفاوت ماند. هر جای جهان علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌شود و ردپای منافقان و سلطنت طلب‌ها بدون شک قابل شناسایی است. باید در مجامع حقوقی بین‌المللی برای گروهک منافقین که بیش از ۱۷ هزار نفر از بهترین شهروندان‌مان را ترور کرد پیگیری‌های حقوقی قوی‌ترین داشته باشیم.

وی ادامه داد: نسل سوم و چهارم با این حقایق ناآشنا و بیگانه است و این جهاد تبیین است که نسل جوان را نسبت به عملکرد مخالفان نظام به خصوص منافقان روشن می‌کند.به گفته رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) اصول کشورمان مبتنی بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.انصاری تاکید کرد: وظیفه جمهوری اسلامی این است که ملت و کشور ما تا قیام قیامت استقلال و آزادی خودش را حفظ کند بنابراین نباید از بیان اشکالات و ایرادات و حق آزادی، واهمه داشت.وی در پایان تاکید کرد: راه نجات ما پیروی از خط امام و رهبری و اطاعت از کسی است که از خدا و مکتب حضرت علی (ع) دم می‌زند.