استاندار خوزستان جریان های سهم خواه را معرفی کند/لزوم شایسته سالاری از میان نخبگان بومی

استاندار خوزستان جریان های سهم خواه را معرفی کند.عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت در یادداشتی گفت: آقای استاندار ، آیا بهتر نیست به جای اتلاف فرصت ها، به صورت شفاف به مردم بگوئید که افراد و جریان های سهم خواه چه کسانی هستند؟.متن یادداشت علی مجدم به شرح زیر است: جناب آقای خلیلیان استاندار […]

استاندار خوزستان جریان های سهم خواه را معرفی کند.عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت در یادداشتی گفت: آقای استاندار ، آیا بهتر نیست به جای اتلاف فرصت ها، به صورت شفاف به مردم بگوئید که افراد و جریان های سهم خواه چه کسانی هستند؟.متن یادداشت علی مجدم به شرح زیر است:

جناب آقای خلیلیان استاندار محترم خوزستان

در حالی که استان خوزستان با انبوهی از مسائل ساده و پیچیده رها شده و حل نشده ناشی از سوءمدیریت های محلی و منطقه ای مواجه است؛ و در حالی که از منظر افکار عمومی این ضعف ها و سوءمدیریت های محلی به صورت مستقیم به پای کل حاکمیت نوشته می شود، کمترین خواسته عموم مردم در این برهه از زمان، تغییر و برکناری مدیران ضعیف و ناکارآمد است.

آقای استاندار!
آیا بهتر نیست به جای اتلاف فرصت ها، به صورت شفاف به مردم بگوئید که افراد و جریان های سهم خواه چه کسانی هستند که به مانعی برای تغییر و تحول مثبت در استان تبدیل شده اند؟

در اینکه استان پهناور خوزستان دارای ظرفیت های عظیم اقتصادی است شکی نیست. از اصلی ترین امکانات و قابلیت‌های توسعه استان خوزستان که می توان به آن اشاره کرد، جاری بودن بخش عظیمی از آب‌های سطحی کشور و وجود رودخانه‌های پرآب و دائمی، برخورداری از معادن عظیم نفت و گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی، و همچنین صنایع بزرگ فلزی و صنایع کانی غیر فلزی، موقعیت ویژه جغرافیایی استان در تعامل با منطقه و جهان و ارتباط با آب‌های آزاد بین‌المللی را ذکر کرد. اما با تمام این اوصاف نه تنها روند نارضایتی و رشد فقر و محرومیت همچنان ادامه دارد بلکه هر روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند.

مردم سوال می کنند چرا خوزستان با وجود بهره مندی از این همه منابع و ظرفیت های فراوان، در مقایسه با سایر نقاط کشور و حتی استانهایی که فاقد چنین منابع و ظرفیت هایی هستند از کمترین میزان رشد و توسعه برخوردار بوده است؟ ریشه‌یابی علل اصلی شکل‌گیری این دست سوالات در بین مردم، در کنار بررسی ظرفیت‌های موجود که در بالا به آن اشاره شد، به‌خوبی نشان می‌دهد که بیش از هر عامل دیگری به اذعان اکثر دلسوزان ارشد کشور و استان، مدیریت ضعیف در استان که ناشی از وجود انبوه مدیران ناکارآمد است منجر به این گونه پرسش ها می شود.

بر همین اساس از شما به عنوان استاندار منتسب به دولت مدعی انقلابی گری و فساد ستیزی انتظار می رود با الویت قراردادن شرایط نامساعد حاکم بر جامعه و در وضعیتی که سرمایه های اجتماعی حاکمیت به شکل نگران کننده ای سیر نزولی به خود گرفته، تعلل و تردید را کنار بگذارید و با ترمیم و تقویت نظام مدیریتی استان از طریق شایسته گزینی از میان نخبگان بومی، دستگاه های اجرایی را قادر به حل مسائل، بازیابی اعتماد نهادی و تقویت سرمایه های اجتماعی نمایید. مطمئن باشید در صورت تحقق این امر مردم رنج دیده استان و احزاب سیاسی از هر دو جناح از تصمیمات شما حمایت خواهند کرد.

در اینجا توجه شما را به اولین اقدامات مولای مؤمنان علی (ع) پس از اینکه مردم با ایشان بیعت کردند جلب می کنم، آن بزرگوار ابتداء رئوس برنامه های خود که بر اساس عدالت، فضیلت و شایستگی استوار بود، را برای مردم تشریح و در راستای اجرای آن در نخستین گام، حضرت، زمامداران عثمان را که در ایالات مختلف بودند، عزل و امور حکومتی را به دست افراد صالح و شایسته واگذار کرد. با اینکه این اقدامات موجب گردید که دنیاطلبان و مقام خواهان از وی کناره گیرند و برای آن امام مشکلاتی فراهم کنند. ولی ایشان برای ایجاد یک جامعه بر اساس عدالت لحظه ای تعلل نکردند.

حال، آنچه افکار عمومی از دولت و نماینده عالی آن در استان خوزستان انتظار دارد، عمل به شعارهای فساد ستیزی، شایسته سالاری، مبارزه با فقر و بیکاری در دوران انتخابات ریاست جمهوری است که وعده داده شده بود.