تشریح برنامه های۴ساله نامزدهای ریاست جمهوری درپنجمین گفت و گوی استانی

نامزدهای احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز یکشنبه در پنجمین گفت و گو با شبکه های استانی، برنامه های خود را برای یک دوره چهار ساله برای استان ها و کشور تشریح کردند. نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نطق های تلویزیونی استانی خود، برنامه های راهبردی دولت خود را […]

نامزدهای احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز یکشنبه در پنجمین گفت و گو با شبکه های استانی، برنامه های خود را برای یک دوره چهار ساله برای استان ها و کشور تشریح کردند. نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نطق های تلویزیونی استانی خود، برنامه های راهبردی دولت خود را با توجه به ظرفیت های استان ها مورد توجه قرار دادند و تاکید کردند با اجرای برنامه های هر استان مشکلات پیش روی استانها و کشور حل خواهد شد .

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.شمارش معکوس برای انتخاب هشتمین رییس‌جمهوری ایران در حالی آغاز شده که نامزدها دیروز شنبه در آخرین مناظره تلویزیونی همه برگ‌های خود را برای مواجهه با یکدیگر رو کردند و اکنون در پنجمین گفت و گوی استانی تلاش دارند با ارائه برنامه های استانی خود نظر مردم مناطق مختلف را جلب و میزان آرای خود را افزایش دهند.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با شبکه استانی آذربایجان شرقی خطاب به مردم این خطه اعلام کرد: ما با تشکیل «دولت سلام» در روش اداره کردن کشور بازنگری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در مجموعه گام دوم انقلاب حکمرانی جدیدی تعریف کنیم و امور اجرایی را به خود استان واگذار کنیم.وی با طرح این سووال که آیا مصلحت های استانها را مردم استانها می دانند یا فلان کارشناس در فلان وزارتخانه تهران؟ گفت: ما تمرکز زدایی خواهیم کرد و هر شهرستان را پایتخت خواهیم کرد و اختیارات دولت را به فرمانداران شهرستانها واگذار خواهیم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در گفت و گو با مردم سمنان در شبکه استانی ، گفت: توزیع امکانات در دولت سلام تغییر می کند و هر شهرستان کشور، متناسب با ظرفیت و داشته‌ها، به یک پایتخت تبدیل می‌شود.وی با تاکید بر اینکه ساختار دولت سلام از حالت متمرکز خارج می شود افزود: ساختار تصمیم گیری متمرکز را خرد می کنیم و اختیارات را مستقیم نه حتی به مراکز استان، بلکه به شهرستانها می دهیم.این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم چهار محال و بختیاری نیز با بیان اینکه توفیق دارم با مردم چهارمحال و بختیاری پیرامون مسائل کشور و استان گفت‌وگو داشته باشم، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع وسعت و ۱۰ شهرستان، یک استان استراتژیک به‌شمار می‌رود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: چند سال است از زمان بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و طرح ایجاد تمدن ایرانی اسلامی مطرح و به جوانان سپرده شد، کارهای جدی کردیم و آنچه به آن رسیدیم این نیست که کدام جناح روی کار باشد، دعوای انتخاباتی برای این است که ۱۳ هزار و ۷۰۰ مدیر در کشور هنگام تغییر دولت‌ها با ۲۷۵ اتوبوس بیایند و با ۲۷۵ اتوبوس بروند، هر چند برخی اتوبوس‌ها رنگ عوض می‌کنند و هر روز یک رنگ هستند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: مساله اصلی، روش اداره، ‌حکمرانی و نوع نگاه به مردم در اداره کشور است و اینکه مسوولان قیم،‌ کارگزاران، وکلا و سرپرستان آنان هستند.نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان همدان هم گفت که طرح کلانی برای بر هم زدن عدم توازن آماده کرده ایم به نحوی که به تعداد شهرستان های کشور پایتخت داشته باشیم و اختیارات وزیران در حوزه اجرا نیز به فرمانداران تفویض می شود.قاضی زاده هاشمی افزود: اختیاراتی که در پایتخت وجود دارد، از همه کشور گرفته شده و در اختیار وزیران قرار گرفته است و به همین دلیل در شهرستان ها وقتی فردی به اداره ای مراجعه می کند، برای ساده ترین کار نیز پاسخگو نیستند.

قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با مردم کرمانشاه هم گفت: استان کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را دارد و این واقعا دور از شأن مردم کرمانشاه با این همه ظرفیت است.او خاطرنشان ساخت، ظرفیت های طبیعی و معدنی بسیاری در این منطقه وجود دارد، کرمانشاه سومین استان مهاجرت فرست است و این نگران کننده است، مسایلی همانند آب و خشکسالی، کولبری و قاچاق در این استان دیده می شود و همچنین در حوزه محیط زیست با معضل گرد و خاک و گرد و غبار مواجه هستیم.

 

عبدالناصر همتی دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفت و گو با مردم استان اردبیل اظهار کرد: اولین اقدام در استان‌ها بر مبنای راهبرد کلی این است که توسعه متوازن داشته باشیم، زیرا این مشکل وجود دارد که هر چه از مرکز دور می‌شویم میزان توسعه یافتگی کاهش پیدا می‌کند.وی بیان کرد: الان شرایطی پیش آمده که نرخ ارز افزایش پیدا کرده و سفر به ایران و دیدن تاریخ، طبیعت و زیبایی‌های آن برای خیلی از خارجی‌ها جذاب است.همتی، اضافه کرد: جذب توریست یکی از محورهای اصلی توسعه استان‌های ما خواهد بود اما باید کمی در این زمینه ساده‌سازی شود، سخت‌گیری‌ها را کم کنیم و بدانیم هر توریستی وارد استانی می‌شود، یک اشتغالی ایجاد می‌کند.

همتی عصر یکشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم گلستان نیز افزود: توسعه بندرترکمن یکی دیگر از ظرفیت استان است که باید تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی و منجر به توسعه منطقه شود.وی همچنین بر توجه ویژه به تکمیل خط راه آهن گرگان – اینچه برون و در ادامه خط راه آهن ایران – ترکمنستان و قزاقستان تاکید کرد و گفت : این ظرفیت می تواند کمک جدی به حمل و نقل و ترانزیت منطقه داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان فارس هم گفت: رئیس جمهوری من بر خلاف رویه های گذشته چهارساله است و همه تمرکز و توانم را برای رفع تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشت مردم در همین دوره متمرکز خواهم کرد.

همتی اضافه کرد: چون اگر بخواهم برای چهار سال بعدی برنامه ریزی کنم، دچار محافظه کاری و مصلحت اندیشی می شوم و به جای تلاش برای رفع چالش ها نگاهم روی جمع آوری آرا و از دست ندادن پایگاه رای خود در آن چهار سال دیگر می رود.

همتی در گفت و گو با مردم خراسان رضوی هم گفت: در میان ۶ نامزد موجود رقیبی جدی برای برنده شدن در انتخابات ندارم اما رقیب جدی من کسانی هستند که با صندوق رای قهر کرده‌اند که اگر قهر را کنار بگذارند و پای صندوق های رای بیایند رقیبی نخواهم داشت.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشورمان شرایط مطلوبی نیست گفت: مشکل این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده‌ است و تمام مسایل اقتصادی ما تحت تاثیر نگاه سیاسی قرار گرفته است که باعث مغفول ماندن شکوفایی شایسته ظرفیت های استانهای مختلف شده و نتوانسته ایم یک ارتباط منطقی بین توسعه استانهای مختلف با هم و کشور های همجوار فراهم آوریم.

تشریح برنامه های۴ساله نامزدهای ریاست جمهوری درپنجمین گفت و گوی استانی

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفت و گو با شبکه آفتاب استان مرکزی گفت: دولت اقدام و اصلاح با کار جهادی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی شیوه جدیدی از اداره کشور را به منصه ظهور خواهد رساند.

زاکانی افرود: انتخابات به عنوان یکی از مولفه‌های مردم سالاری در سرنوشت آینده ما و کشور نقش دارد انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اینکه رئیس جمهور بیشترین اختیارات کشور را دارد، قطعا از جایگاه بالایی برخوردار است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان بوشهر هم اظهار کرد: ملت ایران در فشار است و باید این رویکرد را تغییر داد و طرحی نو درافکند و با اصل قراردادن توانمندی داخلی از همه ظرفیت‌های منطقه و جهان برای سرآمدی ایران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امید می‌رود روز به روز با کاهش مشکلات و آلام شرایط خوب و بهتری را با هم تجریبه کنیم افزود: آنچه که انسان مشاهده می‌کند زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

زاکانی در گفت و گو با شبکه استانی کرمان هم تنوع اقلیمی کم نظیر موجود در استان کرمان را فرصت مناسبی برای توسعه در این خطه عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به محرومیت های کرمان بویژه در جنوب استان وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات به دنبال محرومیت زدایی در این منطقه خواهد بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی سیمای مرکز زنجان هم گفت: ما با یک نهاد سازی نوین امکانی را فراهم می کنیم تا با شبکه سازی و بهره گیری از نخبگان و ظرفیت های مردمی نظارت بر دولت و رییس جمهوری را یک امر عادی کنیم، امروز اصلا رییس جمهوری نظارت پذیر نیست.

وی افزود: واقعیت امر این است که ما با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت سازی در آینده کشور دارد، چون بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور دست رییس جمهوری است ولی اکنون آنچه مشاهده می شود زیبنده ملت رشید ایران نیست.

سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در برنامه انتخاباتی ویژه استان قزوین گفت: باید فرصت های هر روستا و شهر شناخته شود چون جهش ایران بدون جهش استان ها و مناطق کشور ممکن نیست.جلیلی در گفت و گو با مردم استان گیلان هم گفت: جهش ایران تلاش بزرگ ، جهاد همگانی و سترگ می‌خواهد که بدون این ها امکان پذیر نیست.وی با بیان اینکه جهش کشور با نمایش انجام نمی شود، افزود: جهش کشور کار واقعی و مردانی از جنس میدان می خواهد، کسانی که کارنامه موفق نشان داده باشند.جلیلی در گفت و گو با شبکه استانی اصفهان نیز گفت: اینگونه نیست که کشور در چهار سال آینده فقط اداره شود بلکه نیازمند جهش بزرگ با کمک مردم است.وی افزود: برآیند بازدیدهای میدانی، گفت و گوها و بررسی‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کشور می‌تواند در چهار سال آینده مُتحول شود و در همه بخش‌ها به جهش، شکوه و اقتدار برسد.وی با بیان‌اینکه باور و اراده مردم در تحقق این چشم‌انداز اهمیت بسیاری دارد، افزود: معتقدیم دولت سایه یک تشکیلات مردمی است که گام به گام با دولت همراه است، کارها را دنبال می‌کند و دولت را در هنگام بروز خطا تصحیح و چنانچه ظرفیتی مغفول بماند، دولت را متوجه آن می‌کنند.

محسن مهرعلیزاده دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفت و گو با مردم خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است که محصولات باغی را تبدیل به فرآورده‌های با ارزش افزوده بیشتر کرده و دسترنج تلاشگران استان را به نحو برتری عرضه کنیم.مهرعلیزاده همچنین در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی گفت: دولت سوم خاتمی و دولت اصلاحات را اینبار برای تمامی ایرانیان و جوانان دوباره احیا خواهم کرد.وی با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات به دور از تنش در سیاست خارجی گذرنامه ایرانی در مجامع بین المللی اعتبار بالایی داشت، اظهار داشت: تورم در هشت سال دولت اصلاحات کنترل و قیمت ریال در برابر دلار تثبیت شد؛ همه ما این موارد و تجربه موفق مدیریتی را به یاد داریم.

مهر علیزاد در گفت و گو با مردم سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به اینکه تمام توسعه‌ها در دنیا از طریق مرز و دریا حاصل می‌شود سیستان و بلوچستان در این زمینه‌ها و نیز ارتباط با جهان موقعیت خوبی دارد که می‌تواند سبب توسعه و تعالی آن شود.مهرعلیزاده در گفت و گو با مردم استان یزد نیز اظهار کرد: امروز کشور در مقطع تاریخی خطرناکی قرار گرفته و نیازمند سکان‌داری است که به تمام معنا در خدمت مردم باشد.وی افزود: مردم انتظار دارند کسی بر روی کار بیاید که با تکیه بر توانایی های کشور، مشکلات پیچیده، مسائل معیشتی، فقر، بیکاری، فاصله اجتماعی زیاد بین اقشار مختلف و افزایش خط فقر را بهبود بخشد.

سید ابراهیم رییسی نیز در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه افلاک و خطاب به مردم لرستان گفت: توجه به صنعت گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی در حوزه هایی همچون معدن و کشاورزی راه توسعه و ایجاد اشتغال در لرستان است.نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در برخی از بخش ها آنچنان که باید توجه نشده است، کشت و صنعت خرم آباد نمونه یک خصوصی سازی بد و تعطیلی عده زیادی بود و از طرفی ۱۰ سال قبل معلوم شد افرادی که این مجموعه به آنها واگذار شده است نمی توانند کاری کنند اما الان رو به راه شده و یکهزار شغل ایجاد کرده است.رییسی گفت: حلقه مفقوده، یک مدیریت کارآمد است، در سفر به لرستان ۲ تا سه واحد صنعتی را سر زدم، ولی مگر ۲ سه تا است؟ اگر دقیق نگاه کنید تعداد قابل توجهی، شاید بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی در لرستان معطل مانده است؟ این حق است؟

رییسی در گفت و گو با مردم استان البرز نیز با بیان اینکه در بسیاری از موارد از جمله اجرای عدالت عقب هستیم گفت: تبعیض، فقر و فساد به هیچ عنوان و در هیچ کجای کشور پسندیده نیست.وی افزود: در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار گرفته ایم، ملت ایران و خانواد ه های البرزی در این مقطع نیازمند حضور جدی در صحنه انتخابات دارد، نگویید که دیگران رای می دهند! بلکه هر کسی تلاش کند تا ۱۰ یا ۲۰ نفر از افرادی که نزدیکش هستند را به شرکت در انتخابات ترغیب کند.رییسی گفت: تبعیض، فقر و فساد به هیچ عنوان نباید در هیچ کجای این کشور پسندیده شود و در هر جایی که دیده شد بایستی به عنوان یک لکه نامناسبی برای چهره زیبای کشورمان تلقی شود.رییسی در گفت و گو با مردم هرمزگان نیز اظهار کرد:هرمزگان استانی با ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف است که چندان این ظرفیت ها مورد توجه قرار نگرفته و توسعه این منطقه نیازمند اقدامات جهشی و تاثیرگذار به ویژه در کارهای مرتبط با حوزه دریا است.

وی اظهار داشت: شرایط معیشت و کسب و کار مردم در هرمزگان مورد قبول نیست و این وضعیت بسیار رنج آور می باشد که رفع آن با گام های معمولی امکان پذیر نبوده و نیازمند کارهای جهشی هستیم.نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیام تصویری خطاب به مردم استان قم گفت: برنامه ما این است که مونوریل و فرودگاه قم تکمیل و به وضعیتی برسد که مردم از آن بهره‌مند شوند.وی بیان کرد: وضعیت برخی از پروژه‌ها در قم مردم را نگران کرده است مانند پروژه مونوریل و فرودگاه که کار ساخت آن شروع شد و مدتی ادامه یافت، اما در حال حاضر متوقف است.وی افزود: اگر اجرای این پروژه‌ها بر اساس طرح‌های مطالعاتی نیاز قم بوده است باید ادامه یابد و مردم از منافع آن بهره‌مند شوند، اگر هم اجرای این طرح‌ها با مطالعات لازم شروع نشده جای تاسف است که چرا اجرا شدند.

تشریح برنامه های۴ساله نامزدهای ریاست جمهوری درپنجمین گفت و گوی استانی

محسن رضایی میرقائد یکی دیگر از هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفت و گو با مردم مازندران اظهار کرد: دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها ، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان تدوین و نسخه پیشرفت و زندگی اجرایی خواهد شد.وی ، افزود : این نسخه ها برای همه استان ها به صورت جداگانه تهیه شده و به محض شروع کار دولت اقدام و تحول در تمامی این استان ها اجرایی خواهد شد.رضایی گفت: بر این اساس طرح تمامی اختیارات این طرح به استان های کشور واگذار خواهد شد تا شاهد پیشرفت و شکوفایی هر استان و حفظ و کرامت انسانی و بازگشت شادی و شعف در میان مردم در اقصی نقاط کشور باشیم.

محسن رضایی در گفت وگوی تصویری با مردم ایلام نیز گفت: دولت اقدام و تحول سند اقدام پیشرفت ایلام را امضا می کند.وی ادامه داد: برنامه مهمی برای رفع مشکل شما داریم، اول اینکه منطقه آزاد مهران را تصویب کردیم برای این بود که شما از طریق این منطقه با بیشتر شهرهای عراق مبادلات تجاری داشته باشید، در جنوب عراق از کربلا و نجف و ناصریه گرفته تا کوت و بدره که شهرهای مهم و ثروتمند عراق هستند که برای مبادلات تجاری با انها می توانید برنامه ریزی کنید.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی انتخاباتی خود با شبکه استانی سیمای خوزستان هم گفت: مساله برگشت آب به خوزستان و رفع مشکل بیکاری را در دولت اقدام و تحول پیگیری خواهم کرد.وی افزود: منبع عظیم نفت و گاز ، پتروشیمی ، فولاد و آب و برق مجموعه عظیمی از اقتصاد ایران را در استان ما فراهم کرده است ولی آنطور که باید و شاید دولت های گذشته با اینکه شما به آنها رای بالایی داده‌اید عملکرد مناسبی نداشتند.وی افزود: مشکل آب در روستاهای خوزستان وجود دارد در حالی که رودخانه‌های کارون و کرخه در این استان وجود دارد ولی در مواردی بی آبی و کم آبی مردم این استان را اذیت می کند.

رضایی در گفت و گوی تلویزیونی که در سیمای مرکز کردستان پخش شد نیز گفت: دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و زمان شعار تمام شده است.وی، اظهار داشت: هنر امام راحل این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی ها را جمع کرد، انسجام بزرگی بوجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و بلند شدیم روی قامت خود ایستادیم.وی افزود: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این ۲ یا سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی به آن دست دهد. ما دوباره می خواهیم قیام کنیم بر روی پای خود بایستیم و حرکتی از نو را با دولتی نو آغاز کنیم.