مولوی : سکوت نمایندگان در برابر عملکرد استانداری خیانت است

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش اخیر وزارت کشور و جایگاه ۳۱ خوزستان در میان استان های کشور گفت : انتشار گزارش عملکرد استانداری های کشور از سوی وزارت کشور و رتبه ی سی و یکمی استان خوزستان در این لیست گفت: بعضی آمار در استان خوزستان […]

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش اخیر وزارت کشور و جایگاه ۳۱ خوزستان در میان استان های کشور گفت : انتشار گزارش عملکرد استانداری های کشور از سوی وزارت کشور و رتبه ی سی و یکمی استان خوزستان در این لیست گفت: بعضی آمار در استان خوزستان هم از جنبه کمی و هم کیفی نمای حقیقی استان را نشان میدهد که رو به انحطاط است. نپرداختن به ظرفیت های استان باعث شده که عواقب بدی گریبان استان را بگیرد. ظرفیت هایی مثل صنایع و کارخانجات استان که پتانسیلی از دوره های ماقبل استاندار فعلی ست نه تنها ارتقا نیافتند که باعث تبعیض و فاصله طبقاتی شدند.

سید محمد مولوی درباره مهمترین معضلات استان خوزستان گفت: صنایع بزرگ استان مثل نفت، گاز، آب ،برق و پتروشیمی هم بعلت عدم مدیریت صحیح تنشزا شده اند. آموزش و پرورش استان هم در پایین جدول است. حاشیه نشینی، سن بالای ازدواج و مشکلات اشتغال و مسکن هم نشان از عدم مدیریت استان دارد. فقط در طی چهار سال گذشته بطور میانگین در هرسال ۵۰ هزار نفر از استان به استانهای قم، یزد یا مشهد مهاجرت کرده اند چون تبدیل شده ایم به استانی پُر از فرصت های از دست رفته. حتی در پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری هم بعنوان یک فرصت هم خوب عمل نشده است. مشکلاتی نظیر آب گرفتگی های وسیع و ضعف زیرساخت های شهری استان را وارد بحران کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نقش استاندار در این وضعیت افزود: برای من مهم نیست نام استاندار چیست، شریعتی یا هرکس دیگر باشد ، من فقط در انصاف و عدالت کسی شک دارم که باعلم به مشکلات و آسیب های استان، میداند در قامت مدیریت استان نیست. بزودی در صحن علنی مجلس به تخلفات سازمان منطقه آزاد اروند با ردپایی از استاندار خوزستان خواهم پرداخت. اگر این حجم از مشکلات استان را بخواهند گردن معاونان بیندازند، باید گفت معاونین را که ما انتخاب نکردیم. مگر شورای معاونین و بیش از پنجاه مشاور ندارند؟

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه میدهد: تعدد بازدیدهای استاندار شاید خوب باشد، اما مهم خروجی کار است، نه دوره گردی. ایشان بگوید چه تعداد از مدیران حوزه ستادی و فرمانداران ایشان دارای اهلیت حرفه ای هستند ؟ قانون میگوید حداکثر تا ۳۰ درصد از نیروها را میتوان از خارج وزارت کشور وارد کار کرد. برای استاندار خوزستان باید این سوال مطرح شود که چرا هر دوماه ما درگیر یک بحرانیم؟ غیزانیه، هفت تپه، روستای ابوالفضل، هفت تپه، بحران های کارگری و …. نشان میدهد که استان برای استاندار اهمیتی ندارد. ما استاندار دو زیست نمیخواهیم که بخواهد با بحران زندگی کند.

 

این نماینده خوزستانی در پایان با نگاهی به مجلس گفت: آقای قالیباف از خوزستان بازدید کرد و الان از مشکلات خوزستان مطلع است و میدانند اگر من در صحن مجلس فریاد میزدم خواسته شخصی نداشتم. ما نمایندگان خوزستان باید انقلابی و جهادی، پای این موضوع بایستیم که چرا استان خوزستان با این امکانات و وصول اعتبارات و درآمد سرشار در رتبه ی سی یک و عملکردی باشد؟ عملکردی که در شان مردم خوزستان نیست. از مصادیق نقش نظارتی نمایندگان ، همین موضوع است و صراحتا عرض کنم سکوت در برابر این موضوع خیانت است. دوره ی چهارساله به اتمام میرسد و آنچه میماند عملکرد ماست. به جناب شریعتی میگویم چنانچه خوزستان را دوست دارد عطای استانداری را به لقایش ببخشید و به شغل قبلی خود باز گردد.