دپیلماسی هسته‌ای ایران سودمند بوده است

بکه تلویزیونی انگلیسی زبان آلمان اعلام کرد، دپیلماسی هسته‌ای که در ماه های اخیر جریان داشت، برای ایران سودمند بوده است. پایگاه خبری عصر ما : شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان آلمان اعلام کرد، دپیلماسی هسته‌ای که در ماه های اخیر جریان داشت، برای ایران سودمند بوده است. به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان، […]

بکه تلویزیونی انگلیسی زبان آلمان اعلام کرد، دپیلماسی هسته‌ای که در ماه های اخیر جریان داشت، برای ایران سودمند بوده است.

پایگاه خبری عصر ما :
شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان آلمان اعلام کرد، دپیلماسی هسته‌ای که در ماه های اخیر جریان داشت، برای ایران سودمند بوده است.

به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان، مجری این شبکه گفت، مذاکرات چند ماه گذشته شش کشور قدرتمند جهان با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور، مفید بوده است، زیرا طی چند هفته آتی، ایران اولین بخش از درآمدهای نفتی خود را که بر اثر تحریم‌های بین المللی مسدود شده بوده است، دریافت خواهد کرد.

بر اساس توافقنامه موقتی ژنو که در ماه نوامبر به تصویب رسید، قرار است ایران بیش از چهار میلیارد یورو از درآمدهای نفتی مسدود شده خود را به صورت اقساطی، در چند بخش، دریافت کند.

نتیجه مذاکرات فنی هفته‌های اخیر درباره نحوه اجرای عملی توافقنامه ژنو این بود که قرار شد مفاد این توافقنامه از ۲۰ ژانویه به بعد به اجرا گذاشته شود. براساس این توافقنامه، ایران غنی سازی اورانیوم خود را محدود خواهد کرد و در ازای آن، برخی از تحریم های ایران کاهش خواهد یافت.

البته در طول شش ماه آتی، مذاکرات برای دستیابی به توافقی نهایی میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک، همچنان ادامه خواهد یافت، و در طول این مدت، اگر ایران همچنان به تعهدات خود براساس توافقنامه ژنو عمل کند، حدود چهار میلیارد یورو از درآمدهای نفتی مسدود شده اش را به تدریج دریافت خواهد کرد.