تشییع عاشورایی و میلیونی سردار آسمانی در تهران

در حالی که برنامه‌های تشییع پیکر فرمانده سپاه قدس برای ساعتی در خیابان‌های تهران برنامه ریزی شده بود اما حضور عاشورایی مردم موجب شده تا بدرقه او به چندین ساعت به طول بیانجامد.پس از آنکه مقام معظم رهبری بر پیکر دو فرمانده مقاومت نماز خواندند پیکرهای این ۲ مجاهد به بیرون از دانشگاه انتقال داده […]

در حالی که برنامه‌های تشییع پیکر فرمانده سپاه قدس برای ساعتی در خیابان‌های تهران برنامه ریزی شده بود اما حضور عاشورایی مردم موجب شده تا بدرقه او به چندین ساعت به طول بیانجامد.پس از آنکه مقام معظم رهبری بر پیکر دو فرمانده مقاومت نماز خواندند پیکرهای این ۲ مجاهد به بیرون از دانشگاه انتقال داده شد تا بر روی دستان مردم تشیع شود. اجتماعی میلیونی بدرقه‌کنندگان از نخستین ساعت روز موجب شد تا روند به کندی سپری شود.

عزاداران آنروز در خیابان انقلاب تهران عاشورای دیگر را خلق کردند. لشکر قاسمیون بدون توجه به رنگ یا جناح سیاسی با نوای «حیدر حیدر و ای اهل حرم» تشیع یکی از عالیترین مقام‌های نظامی را شروع کردند روندی که بدون شک تا ساعات دیگر ادامه خواهد داشت.در گوشه و کنار این اجتماعی بزرگ بودند کسانی که حاشیه‌سازی سیاسی را در دستور کار قرار داده و کلمه مذاکره را به چماقی برای دولت تبدیل کردند. هر چند که شمار آنان زیاد نبود و شعارهای انقلابی مردم آنان را در جمعیت گم کرد اما واقعیتی که وجود دارد بهره‌برداری از یک مراسم فراملی زیبنده نیست.لشکر قاسمیون امروز ثابت کردند که سردار تنها یک شخص نیست بلکه تفکری میلیونی است که ریشه آن به عاشورا بر خواهد گشت. لشکری که امروز در سوگ فرمانده هستند اما به قول فرزند شهید سلیمانی خروش آنان بیعتی دوباره با رهبری انقلاب است.

خیابان‌های اصلی و فرعی جای سوزن انداختن ندارد. از کشورهای حوزه مقاومت نیز در این تشیع افرادی هستند. پرچم گروه‌های مختلف توسط جوانان حمل می‌شود و برخی نیز با عکس شهدا برای بدرقه آمدند.پرچم‌های عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن به هم گره خورده و کسی نمی‌تواند ایران از غیر ایرانی تشخیص دهد. میراث سردار سلیمانی امروز در کف خیابان‌ها دیده می‌شود او به دنبال جایگاه نبود بلکه با ایجاد تفکر مقاومت به دنبال ساختن امپراطوری دل‌ها بود. امپراتوری که پیاده نظام آن بدون هیچ جنگ و خونریزی و تنها با عشق خیابان‌های عراق و ایران را تسخیر کردند.