حجةالاسلام فیاضی:نظام جمهوری اسلامی در لوای مکتب اهل بیت (ع) می تواند ما را به ساحل نجات برساند

باید از حوادث و رخدادهای منطقه عبرت گرفت و همه بدانند که افتخار تشیع مرجعیت حکیم و آگاه آن است.به گزارش خبرنگار عصر ما حجةالاسلام و المسلمین فیاضی در شب پنجم ماه مبارک رمضان در ادامه مباحث اخلاقی و عقیدتی خود ضمن پرداختن به موضوع توبه و بازگشت بسوی خدا به مسایل سیاسی روز منطقه […]

باید از حوادث و رخدادهای منطقه عبرت گرفت و همه بدانند که افتخار تشیع مرجعیت حکیم و آگاه آن است.به گزارش خبرنگار عصر ما حجةالاسلام و المسلمین فیاضی در شب پنجم ماه مبارک رمضان در ادامه مباحث اخلاقی و عقیدتی خود ضمن پرداختن به موضوع توبه و بازگشت بسوی خدا به مسایل سیاسی روز منطقه و استان نیز اشاره کرد.

1

حجةالاسلام فیاضی با بیان آیه شریفه53 سوره زمر که مي‏فرمايد: ﴿ يا عبادي الذين أسرفوا علي أنفسهم لا تقنطوا من رحمة الله إنّ الله يغفر الذنوب جميعاً ﴾ شما كه بر جان خود ستم و اسراف كرده‌ايد از رحمت خدا نااميد نباشيد. هر گناه و ستمي كه انسان مي‏كند در حقيقت به خود ستم مي‏كند. از اين رو تعبير قرآن اين است كه مي‏فرمايد: ﴿ أسرفوا علي أنفسهم ﴾؛ زيرا نعمت جان، هوش، اعضا و جوارح را بيجا مصرف كردن «اسراف» است.به هر تقدير، قرآن به كساني كه اسراف كرده‌اند دستور مي‏دهد كه نااميد نباشند؛ چون راه براي برگشت باز است.اسراف هم یعنی تجاوز از حد معین است و این امر شامل امور حلال نیز می باشد.

وی همچنین به تشریح معنای اسراف و تبذیر پرداخت و گفت:اسراف به زیاده روی در امور حلال اطلاق می گردد اما تبذیر یعنی زیاده روی و اشتغال بیش از حد به گناه است.به همین خاطر در قرآن آمده است ،ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین.ابوهلال عسکری که از بزرگان شعر و ادب این سرزمین است در کتاب وضع اللغات به همین مضمون پیرامون تبذیر اشاره دارد.

وی در ادامه شرح موضوع رحمت الهی در ماه مبارک رمضان افزود:انسان نباید در هیچ حالتی از رحمت خدا مایوس شود و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که خود را از گناه پاک کنیم.زیرا گناه نقش ویران کننده ای در زندگی انسان دارد.پس بیایید بهشت را با اعمال نیک خود بسازیم .در این ماه توبه دسته جمعی و گریز از گناه و پناه آوردن به رحمت الهی می تواند زندگی ما را بسازد.

در خوزستان در زمینه مهره سوزاندن اول هستیم

حجةالاسلام و المسلمین فیاضی با اشاره به اهمیت کار جمعی بویژه در سازندگی اجتماع و حل مشکلات مردم افزود:در فعالیت های اجتماعی و سیاسی نیازمند حرکت های جمعی و منسجم هستیم زیرا کارهای فردی نتیجه مطلوب را نخواهد داشت و همانند ابوذر باید سر از ربذه در آورد.

فیاضی اظهار داشت:در استان ما گروه ها و مجموعه های زیادی مشغول فعالیت هستند اما در واقع این مجموعه ها فعالیت های یکدیگر را خنثی می سازند.در خوزستان در زمینه مهره سوزاندن اول هستیم.متاسفانه برای حل مشکلات اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی خوزستان همیشه در انتظار منجی و قهرمان از خارج استان هستیم و به یکدیگر ایمان و اعتماد نداریم.در موقعیت کنونی کار جمعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است ،باید نیروسازی کنیم و از خنثی سازی فعالیت های یکدیگر اجتناب نماییم.

مرجعیت و رهبری مایه افتخار و کانون اقتدار تشیع است

این استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت:باید از حوادث و رخدادهای منطقه عبرت گرفت .ما در یک نظام اسلامی عفیف زندگی می کنیم که می تواند در زیر لوای اهل بیت (ع) ما را به ساحل نجات برساند .رهبری و مرجعیت از عوامل موفقیت و همبستگی ماست.نباید از یاد ببریم که مرجعیت و رهبری مایه افتخار و کانون اقتدار تشیع است .

00 0 01 02  3 4 5 6 7 8