قیمت دلار افزایش یافت

بانک مرکزی با قیمت‌گذاری ۳۲۰۰ تومانی دلار، بالاترین نرخ این ارز در مرکز مبادلات ارزی از گذشته تا به امروز را اعلام کرد. به دنبال روند صعودی قیمت دلار دولتی که از سرعتی بیشتری نسبت به گذشته پیش می‌رود، امروز-سه‌شنبه-۳۲۰۳ تومان را هم تجربه کرد. این نرخ از سال ۱۳۹۱ تاکنون که مرکز مبادلات ارزی […]

بانک مرکزی با قیمت‌گذاری ۳۲۰۰ تومانی دلار، بالاترین نرخ این ارز در مرکز مبادلات ارزی از گذشته تا به امروز را اعلام کرد. به دنبال روند صعودی قیمت دلار دولتی که از سرعتی بیشتری نسبت به گذشته پیش می‌رود، امروز-سه‌شنبه-۳۲۰۳ تومان را هم تجربه کرد. این نرخ از سال ۱۳۹۱ تاکنون که مرکز مبادلات ارزی راه اندازی شد و حتی قبل تر از آن بالاترین نرخ دلار دولتی محسوب می‌شود.

57364619

اگر وعده یکسان سازی نرخ ارز تا پایان امسال محقق شود، بر اساس آنچه که بانک مرکزی اعلام کرده دیگر مرکز مبادلات ارزی با رویه فعلی وجود نخواهد داشت و به طور طبیعی نرخ گذاری ارز دراین مرکز انجام نمی شود. با این حال قیمت‌گذاری دلار دولتی در شرایطی می‌تواند حداقل تا چهار ماه دیگر ادامه داشته باشد که بعید نسیت در صورت ادامه روند افزایشی دلار بانکی، نرخ آن رشد های بیشتری را نیز تجربه کرده و نرخ‌های بیش از ۳۳۰۰ تومان را هم پشت سر بگذارد. این در حالی است که در حال حاضر و با نوسانی که اخیرا در بازار آزاد ارز ایجاد شد، قیمت دلار در این بخش نیز روند صعودی داشت و۳۶۸۰ و حتی برای امروز تا ۳۷۰۰تومان هم از سوی صرافی‌ها رقم خورده است. نرخ‌هایی که فاصله را به بیش از ۴۵۰ و تا ۵۰۰ تومان هم می رساند. افزایش نرخ دلار در بازار آزاد ارز دراین روزها گر چه به طور محدود می‌توان از جو ناشی از نتایج انتخابات آمریکا دانست، اما مشخص آن است که افزایش تقاضای ارز از سوی مسافران اربعین، به هر صورت در تغییرات قیمت دلار آزاد اثر گذار بوده است. این در حالی است که در سال گذشته در چنین زمانی هم با بالا رفتن تقاضای ارز اربعین نرخ دلار در بازار تا ۳۷۰۰ تومان هم پیش رفته بود.