افزایش نرخ کرایه‌های حمل ونقل عمومی غیرقانونی است/ دولت برای حمایت از تاکسی‌ها برنامه دارد

دبیر شورای عالی ترافیک گفت: در حال حاضر نرخ کرایه تاکسی در هیچ شهری به طور رسمی افزایش پیدا نکرده است و افزایش نرخ کرایه‌ ها تابع شرایطی است که هنوز مهیا نشده است. دکتر سید مهدی یدی همدانی اعلام کرد : هنوز سیاست‌ های کلی دولت در خصوص نرخ کرای ه‌ها اعلام نشده و […]

دبیر شورای عالی ترافیک گفت: در حال حاضر نرخ کرایه تاکسی در هیچ شهری به طور رسمی افزایش پیدا نکرده است و افزایش نرخ کرایه‌ ها تابع شرایطی است که هنوز مهیا نشده است.

9302x07x0x15284

دکتر سید مهدی یدی همدانی اعلام کرد : هنوز سیاست‌ های کلی دولت در خصوص نرخ کرای ه‌ها اعلام نشده و شورای شهر نیز افزایش کرایه‌ ها را اعلام نکرده است بنابراین هر میزان افزایش خود سرانه نرخ کرایه تاکسی غیرقانونی است.وی با اشاره به صحبت‌ های استاندار تهران مبنی بر اجرا نشدن افزایش نرخ کرایه‌ های تاکسی گفت: با شورای شهر تهران توافق شده است که تا اعلام سیاست‌ های کلی دولت در این خصوص ، نرخ‌ های جدید ابلاغ نشود و همه سازمان‌ های تاکسیرانی بر افزایش خود سرانه نظارت و برخورد کنند.

دبیر شورای عالی ترافیک افزود: از طریق معاونت عمرانی وزارت کشور با معاونت عمرانی استانداری‌ها هماهنگ شده است تا حداکثر همراهی برای کنترل فضای عمومی در روزهای اول اجرای فاز جدید هدفمندی یارانه‌ ها انجام شود.وی در رابطه با زمان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ ها اظهار کرد: این اقدام پس از تصویب در شورای شهر و طی مراحل قانونی و تشریفات اداری انجام می‌ شود و قبل از آن هیچ راننده تاکسی، اتوبوس و وانت بار حق افزایش نرخ را ندارد. البته دولت برنامه‌ هایی برای حمایت از تاکسی‌ ها خواهد داشت.