انصاری نتایج دیدار دولت با رهبری تشریح کرد ؛ با تاکید رهبری ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد

معاون امور مجلس رئیس جمهوری از برگزاری نشست ویژه اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت در محضر رهبر معظم انقلاب در شب گذشته خبر داد و گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد. حجت الاسلام مجید انصاری روز سه […]

معاون امور مجلس رئیس جمهوری از برگزاری نشست ویژه اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت در محضر رهبر معظم انقلاب در شب گذشته خبر داد و گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد. حجت الاسلام مجید انصاری روز سه شنبه در حاشیه چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران افزود: شب گذشته معظم له به طور مجد بر اجرای این سیاست ها و مردمی کردن اقتصاد تاکید فرمودند.وی ادامه داد: از این پس بنا شده در قالب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، دولت به طور صرف سیاستگذار، حامی و ناظر در اقتصاد باشد و امور و میدان واقعی به بخش خصوصی داده شود.

81870337-70360490

*اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: نرم افزار اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و به ویژه با نشست دوشنبه شب هیات دولت و رئیس جمهوری با رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد مقاومتی، این نرم افزار با قدرت بیشتری پیاده سازی خواهد شد. انصاری اضافه کرد: همه هدف دولت این است که با پیاده سازی خصوصی سازی واقعی در عرصه اقتصاد بتوان بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و کار را به فعالان اقتصادی واقعی سپرد. وی با بیان این که دولت مصمم است تحریم های ظالمانه علیه کشور را بردارد و شتابان به سمت توسعه متوازن اقتصادی حرکت کند، اضافه کرد: برای اجرای این هدف مهم بناست متوسط رشد اقتصادی هشت درصد باشد و کشور از رکود به صورت کامل خارج شود به نحوی که به رشد اقتصادی پایدار دست یابد.

** هدف دولت خروج بانک ها از بنگاه داری است

معاون رئیس جمهوری در عین حال گفت: هدف دولت برداشتن گام های جدی در روان سازی و آسان سازی امور به ویژه در مقررات بانکی است، البته دولت لایحه ای را برای دائمی کردن احکام برنامه های توسعه ای به مجلس تقدیم کرده است. انصاری ادامه داد: چنانچه دولت بدهی معوق خود به بانک ها را پرداخته و تسهیلات تکلیفی و تحمیلی به بانک ها را قطع کند، اتفاق مهمی در اقتصاد رخ خواهد داد، چرا که در گذشته دولت هر کجا برای ارائه تسهیلاتی اعم از مسکن مهر یا یارانه به مشکل برمی خورد، تکالیف پرداخت تسهیلات را به بانک ها تحمیل می کرد. وی اضافه کرد: هدف دولت، خروج بانک ها از بنگاه داری و فروش مازاد اموال و دارایی های آنهاست به نحوی که توان بانک ها در تسهیلات دهی را افزایش دهد. معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: با وجود اینکه دولت سال مالی سختی را پشت سر گذاشته و همچنان با مشکلاتی همچون مسکن مهر و یارانه ها درگیر است اما امید می رود در پساتحریم بتواند اتفاقات مثبتی را مدیریت کند.

** ثروت ملی کشورهای اسلامی در اختیار کمپانی های اسلحه سازی

انصاری در عین حال در زمینه اقدامات ایران در مبارزه با تروریسم گفت: عربستان همراهی لازم را برای مبارزه با تروریسم ندارد در حالی که بخش عظیمی در مقیاس 10 میلیون بشکه نفت هم اکنون از سوی کشورهای اسلامی در حال فروش به قیمت بسیار ناچیز است. وی توضیح داد: به نحوی که ثروت ملی کشورهای اسلامی به صورت کاملا ارزان در اختیار کمپانی های اسلحه سازی قرار می گیرد و متاسفانه کشورهای تولیدکننده مجدد این سلاح ها را از همین کمپانی هایی که نفت ارزان خریده اند، به نرخ گزافی خریداری می کنند.

** فروش اعتباری کالا به زودی

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در خصوص اجرایی شدن طرح اعتباری خرید کالاهای بادوام نیز اظهار کرد: دولت برای خروج از رکود و تحریک تقاضا، اقداماتی را به صورت مسکن انجام داده و در حوزه خودرو آن را عملیاتی کرد. انصاری افزود: ضمن اینکه در عرضه ارائه کارت های اعتباری خرید کالا نیز مراحل اجرایی در حال سپری شدن است و به زودی پیاده سازی فروش اعتباری کالای با وام حداکثر یکصد میلیون ریالی نیز از سوی دولت کلید خواهد خورد.

** امیدواری نسبت به بهره برداری از 25 فاز گازی تا دو سال دیگر

وی همچنین از حضور هیات های تجاری و امضا و عملیاتی شدن چند تفاهمنامه در حوزه نفت و گاز با کشورهای خارجی خبر داد و گفت: در حوزه پارس جنوبی اتفاقات بسیار مثبتی مبنی بر سرمایه گذاری خارجی ها در حال انجام است و امید می رود 25 فاز این میدان تا دو سال آتی به بهره برداری برسد. وی افزود: مجموعه سیاست های دولت برای خروج از رکود در کنار سیاست های اقتصاد مقاومتی به طور قطع می تواند گام موثری برای شکوفایی اقتصاد ایران باشد. انصاری ادامه داد: قرار است با بهره برداری کامل پارس جنوبی، یک میلیون بشکه میعانات گازی تولید شود که به هیچ عنوان دولت اجازه خام فروشی آنها را نخواهد داد.

** بسته سیاستی جامع راه و شهرسازی در خصوص تحریک تقاضای مسکن

معاون رئیس جمهوری درباره تحریک تقاضا در بازار مسکن نیز اظهار داشت: در خصوص تحریک تقاضای مسکن نیز وزیر راه و شهرسازی بسته سیاستی جامعی را تدارک دیده که دولت در کنار کارهای فعلی خود برای تحریک تقاضا، آن را در آینده عملیاتی خواهد کرد.