پیش بینی افزایش قیمت جهانی طلا در هفته میلادی آینده

روزنامه برخط اینترنشنال بیزینس تایمز آمریکا اعلام کرد، از آنجا که انتظار می رود طلا به کاهش ارزش دلار واکنش نشان دهد، احتمالا قیمت جهانی این فلز گرانبها در هفته میلادی آینده افزایش خواهد یافت.براساس نظرسنجی پایگاه خبری کیتکو، متعلق به شرکت کانادایی کیتکو که به کار خرید و فروش فلزات گرانبها اشتغال دارد؛ از […]

روزنامه برخط اینترنشنال بیزینس تایمز آمریکا اعلام کرد، از آنجا که انتظار می رود طلا به کاهش ارزش دلار واکنش نشان دهد، احتمالا قیمت جهانی این فلز گرانبها در هفته میلادی آینده افزایش خواهد یافت.براساس نظرسنجی پایگاه خبری کیتکو، متعلق به شرکت کانادایی کیتکو که به کار خرید و فروش فلزات گرانبها اشتغال دارد؛ از 22 فعال حرفه ای بازار، 13 نفر پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده میلادی افزایش خواهد یافت. این در حالی است که تنها 3 نفر از آنها انتظار کاهش قیمت را داشتند و 6 نفر معتقد به ثبات قیمت طلا در هفته آتی بودند.در نظرسنجی جداگانه دیگری که توسط کیتکو انجام شد، از 421 سرمایه گذار شرکت کننده در این نظرسنجی، 188 نفر (45 درصد)به افزایش قیمت طلا در هفته میلادی آینده خوشبین بودند، در حالی که 140نفر معتقد به کاهش قیمت و 93 نفر بی نظر بودند.

پس از آنکه مشخص شد نرخ تورم آمریکا (براساس هزینه های پزشکی، اجاره خانه، پوشاک و حمل و نقل) در ماه مارس تنها 0.2 درصد بالا رفته، نرخ برابری دلار در مقابل مجموعه ای از ارزهای اصلی جمعه گذشته بیشترین کاهش هفتگی خود در 4 هفته گذشته را تجربه کرد. افزایش ناچیز نرخ تورم احتمالا موجب به تاخیر افتادن برنامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا خواهد شد.تدی اسلوپ استراتژیست ارشد بازار در شرکت آی.آی تریدر به کیتکو گفت: کمی به افزایش قیمت طلا خوشبین شده ام. مهمترین عامل تاثیرگذار کنونی بر قیمت طلا، نرخ برابری دلار است که اخیرا پس از آنکه رکورد زد، بار دیگر کاهش پیدا کرد. برای اینکه افزایش قیمت طلا شتاب بیشتری بگیرد، باید قیمت آن به پشتوانه کاهش نرخ برابری دلار، از دامنه یکهزار و 221 تا یکهزار و 225 دلار در هر اونس فراتر رود.اوله هنسن رییس بخش استراتژی طلا در بانک ساکسو دانمارک گفت: کاهش ارزش دلار می تواند به شتاب رشد شاخص بورس پایان داده و به رشد قیمت طلا کمک کند.

وی افزود: به افزایش قیمت طلا در اروپا در هفته آینده خوشبین هستم، زیرا بازده منفی اوراق قرضه به تداوم افزایش تقاضای طلا کمک می کند.ادرین دی رییس صندوق سرمایه گذاری ‘ادرین دی است منیجمنت’ گفت: گمانه زنی ها در مورد اینکه نرخ بهره آمریکا برای مدت طولانی تری پایین باقی خواهد ماند، شروع شده است و این حدس و گمان ها به کاهش نرخ برابری دلار و افزایش قیمت طلا کمک خواهند کرد.وی افزود: نرخ برابری دلار احتمالا به اوج خود رسیده و دیگر افزایش نخواهد یافت. بنابراین هر چند انتظار نمی رود ارزش دلار در آینده نزدیک کاهش شدیدی پیدا کند، با این وجود بعید به نظر می رسد که از سطح فعلی نیز بالاتر برود و این مساله به بالا رفتن قیمت طلا کمک می کند.