حجت الاسلام فیاضی استاد حوزه علمیه قم: امام حسین (ع) نماد راستی و صداقت بود/نباید اجازه بدهیم عده ای افراطی با نام های مختلف و در لباس اسلام امت را تکه تکه کنند

هدف بزرگ پیامبران الهی بازگشت انسان به فطرت است و فطرت انسان نیز بر توحبد و یکتاپرستی قرار داده شده است.عشق بخدا که ناشی از توحید و معرفت عمیق است جلا دهنده فطرت انسان می باشد.اما در نگاه دینی رسیدن و تحقق اصل توحید جز در سایه داشتن یاریگر دلسوز و وفادار امکان پذیر نیست […]

هدف بزرگ پیامبران الهی بازگشت انسان به فطرت است و فطرت انسان نیز بر توحبد و یکتاپرستی قرار داده شده است.عشق بخدا که ناشی از توحید و معرفت عمیق است جلا دهنده فطرت انسان می باشد.اما در نگاه دینی رسیدن و تحقق اصل توحید جز در سایه داشتن یاریگر دلسوز و وفادار امکان پذیر نیست زیرا این راه بسیار دشوار و پر از رنج ها و چالش هاست.به گزارش خبرنگار عصر ما آیین عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین ع شب گذشته با شور و شعور و مشارکت گسترده مومنان خداجوی و محبان ثارالله در حسینیه شهدای شمخانی اهواز همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فیاضی استاد حوزه علمیه قم برگزار شد.

03

این استاد حوزه علمیه در ادامه سلسله مباحث خود پیرامون نظام معرفتی عاشورا و اهداف نهضت اباعبدالله الحسین ع دستیابی به معرفت کامل و تحقق اصل توحید را با وجود یاریگران باورمند و مخلص امکان پذیر دانست و گفت:هدف بزرگ پیامبران الهی بازگشت انسان به فطرت است و فطرت انسان نیز بر توحبد و یکتاپرستی قرار داده شده است.عشق بخدا که ناشی از توحید و معرفت عمیق است جلا دهنده فطرت انسان می باشد.اما در نگاه دینی رسیدن و تحقق اصل توحید جز در سایه داشتن یاریگر دلسوز و وفادار امکان پذیر نیست زیرا این راه بسیار دشوار و پر از رنج ها و چالش هاست.هیچ کاری بدون همیاری دیگران قابل تحقق نیست.بطور نمونه امام علی ع برای برپایی حکومت دینی سکوت نکرد و تردید نداشت اما از نبود یاور و همراه شکوه می کرد و رنج می برد.و به همین سبب می فرماید: يا أشْباه الرّجال ولا رجال! حُلُومُ الاْطْفال، وعُقُولُ ربّات الحجال لوددْتُ أنّي لمْ أركُمْ ولمْ أعْرفْكمْ معْرفةً ـ والله ـ جرّتْ ندماً، وأعقبتْسدماً قاتلكُمُ اللهُ! لقدْ ملاتُمْ قلْبي قيْحاً وشحنْتُمْصدْري غيْظاً، وجرّعْتُمُوني نُغبالتّهْمامأنْفاساً وأفْسدْتُمْ عليّ رأْيي بالعصْيان والخذْلان، حتّى قالتْ قُريْشٌ: إنّ ابْن أبي طالبٍ رجُلٌ شُجاعٌ، ولْكنْ لا علْم لهُ بالحرْب. لله أبُوهُمْ! وهلْ أحدٌ منْهُمْ أشدُّ لها مراساً وأقْدمُ فيها مقاماً منّي؟! لقدْ نهضْتُ فيها وما بلغْتُ العشْرين، وها أناذا قدْ ذرّفْتُ على السّتّين!ولكنْ لا رأْي لمنْ لا يُطاعُ!.اى كسانى كه به مردان ميمانيد ولى مرد نيستيد!اى كودك صفتان بى خرد!و اى عروسان‏حجله‏نشين!(كه جز عيش و نوش به چيزى نمى‏انديشيد)چقدر دوست داشتم كه هرگز شما رانميديدم و نمى‏شناختم همان شناسائى كه سرانجام مرا اين چنين ملول و ناراحت‏ساخت،خداشما را بكشد كه اينقدر خون بدل من كرديد،و سينه مرا مملو از خشم ساختيد،و كاسه‏هاى غم واندوه را جرعه جرعه به من نوشانديد،با سرپيچى و يارى نكردن نقشه‏ها و طرحهاى مرا(براى‏سركوبى دشمن و ساختن يك جامعه آباد اسلامى)تباه كرديد،تا آنجا كه قريش گفتند پسرابو طالب مردى است‏شجاع ولى از فنون جنگ آگاه نيست!…خدا خيرشان دهد آيا هيچيك از آنها از من با سابقه‏تر و پيشگامتر در اين ميدانهابوده؟من آنروز گام در ميدان نبرد گذاشتم كه هنوز بيست‏سال از عمرم نگذشته بود،و هم اكنون از شصت گذشته‏ام،ولى آن كس كه فرمانش را اجرا نمى‏كنند،طرح و نقشه‏اى‏ندارد(هر اندازه فكر او بلند و نقشه او دقيق باشد هرگز به جائى نمى‏رسد.امام علی ع به مردمی نادان و فرمان ناپذیر مبتلا شد.

حجت الاسلام فیاضی با اشاره به جایگاه و منزلت یاران امام حسین (ع)  افزود:یاران امام حسین ع در واقع مدد کاران ایشان در این مسیر بودند،یارانی که نماد و مظهر تقوا و راستگویی بودند.زیرا خود امام حسین (ع) مجسمه و نماد راستگویی و صداقت بود.بصراحت باید گفت یاران امام حتی از یاران پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز برتر هستند