مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید بیش از پیش‌بینی ۶۰۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خبر داد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید بیش از پیش‌بینی ۶۰۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خبر داداهواز – مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خبر داد.عبدعلی ناصری، با اشاره به تولید نیشکر در خوزستان اظهار کرد: […]

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید بیش از پیش‌بینی ۶۰۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خبر داداهواز – مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خبر داد.عبدعلی ناصری، با اشاره به تولید نیشکر در خوزستان اظهار کرد: با توجه به شرایط مطلوبی آبی استان امسال یکی از سال‌های خوب و پررونق صنعت نیشکر است و سال پرمحصولی در واحدهای هشتگانه نیشکری رقم می‌خورد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر آبی استان در پشت سدها افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر در کشت و صنعت‌های هشتگانه نیشکری استان تولید شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط داشت مطلوب و همچنین تامین نیاز آبی، در سالی که به عنوان رشد تولید نامگذاری شده است تولید شکر رشدی ۵۰ درصدی خواهد داشت.

ناصری با بیان اینکه تبعات خشکسالی‌ در دو سال گذشته بر روند تولید محصول اثرگذاری ناملطوبی داشت، عنوان کرد: مساله آب در دو سال گذشته تاثیر منفی بر تولید نیشکر داشت اما علی رغم همه این مشکلات، صنعت نیشکر نه تنها از بحران عبور کرد بلکه با تلفیق تولید و تجارت نیز به سوددهی رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال وضعیت بسیار مطلوب است و گیاه نیشکر به دلیل وضعیت مناسب منابع آبی و پایش‌های متعدد، رشد مناسبی دارد و ارتفاع نی در برخی مزارع به ۵ متر نیز رسیده است.