رئیسی: اهانت به قرآن ضد آزادی بیان است

رئیس جمهور گفت: هیچ کدام دیگر از عطایای الهی به بشر به اندازه نماز در تعالی فرد و جامعه موثر نیست.سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فرازهای بلند پیام نورانی ایشان به اجلاس نماز و نیز قدردانی از تلاش‌ها و […]

رئیس جمهور گفت: هیچ کدام دیگر از عطایای الهی به بشر به اندازه نماز در تعالی فرد و جامعه موثر نیست.سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فرازهای بلند پیام نورانی ایشان به اجلاس نماز و نیز قدردانی از تلاش‌ها و سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم گفت: نماز والاترین جلوه‌های اخلاق و عمل صالح را برای عبد و انسان سالک رقم می‌زند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نماز در اندیشه، اخلاق فاضله و کریمه و عمل انسان سالک بسیار اثربخش است، افزود: شاید هیچ‌یک دیگر از عطایای الهی به بشر مانند نماز در ساختن و تعالی فرد و جامعه موثر نباشد و این رمز توصیه و امر همه انبیای عظام الهی نسبت به نماز است.رئیسی احکام و آداب را از جلوه‌های مهم نماز توصیف و تصریح کرد: احکام، اجزا و شرایط نماز و آنچه مربوط به آداب و شرایط نماز می‌شود، بسیار مهم است، اما وقتی انسان با اسرار نماز در ارتباط قرار گیرد، روحیه او متعالی می‌شود و وقتی نماز یک فردی بالا برود، آن نمازخوان نیز با نماز خود بالا می‌رود.

رئیس جمهور با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امر و توصیه همه انبیای عظام الهی به نماز و جامعه نمازخوان مورد توجه خوبی قرار گرفته است، اظهار داشت: باید از همه زحماتی که در این مدت برای توجه و اقامه نماز کشیده شده است، قدردانی کرد، اما با وجود کارهای بسیاری که انجام شده با آنچه باید فاصله بسیاری داریم.رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توجه به نماز رمز استقلال، آزادی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هجمه‌هایی که به اهل نماز وارد می‌شود نشان می‌دهد که اقامه نماز مسأله محوری در کشور است.

رئیسی خاطرنشان کرد: اقامه نماز و توجه به فرهنگ نماز جامعه، مردم و کشور ما را از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از فتنه‌ها و توطئه‌ها حفظ کرده است.رئیس جمهور با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در اروپا که مدعی مهد آزادی بودن است، تأکید کرد: کسانی که به قرآن کریم و بهترین مخلوق خدا، یعنی پیامبر(ص) اهانت می‌کنند، بدانند که به همه ادیان ابراهیمی و بشریت اهانت کرده‌اند.

رئیسی افزود: این کار زشت و موارد اینچنینی به نام آزادی بیان صورت می‌گیرد که در واقع بدترین نوع اهانت‌ها به بشریت محسوب می‌شود. در سراسر عالم هیچ‌کس این حرکت را قبول نمی‌کند چرا که ضدآزادی بیان و مسدود کننده آزادی بیان در جوامع بشری است. اهانت به قرآن و ادیان الهی، حرکتی زشت، کریه و مطرود است.رئیسی با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم لیست بلند و بالایی از جنایت‌های اروپایی‌ها را ارایه کنیم کیفرخواست بلندی علیه آنها صادر می‌شود، تصریح کرد: اروپایی‌ها که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، باید در جایگاه متهم پاسخگوی افکار عمومی و مسلمانان باشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، گفت: در دوره‌های برگزاری اجلاس سراسری نماز، ۲۹ پیام از سوی مقام معظم رهبری صادر شده که این پیام‌ها چراغ راهی برای دست‌اندرکاران، مجریان، اهل فرهنگ و جامعه‌شناسان است.رئیسی افزود: ستاد اقامه نماز، فرهنگیان، دانشگاهیان، طلاب و جوانان باید اقدامات بزرگی را برای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز انجام دهند.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی در زمینه نماز، تصریح کرد: دولت خود را موظف به پیگیری و تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقامه نماز و ارائه سبک زندگی نمازمحور برای همه می‌داند.رئیسی افزود: کسانی که در زمینه اقامه نماز در کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، مخاطبان خاص پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز هستند و ما هم مجری این دستورات در کشور هستیم و باید تلاش کنیم نماز در سازمان‌ها و هر کوی و برزنی اقامه شود.رئیس جمهور گفت: نماز نسخه شفابخش، آرامش‌بخش و هدایتگر تمام انسان‌ها است و جامعه را از تنگناها خارج کرده و به سکون و آرامش می‌رساند.

رئیسی با بیان اینکه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر ۴ پایه اساسی دین اسلام است، خاطر نشان کرد: روح اقامه نماز باید بر تمام شئون زندگی انسان‌ها بویژه در نظام‌های اداری، سیاسی و اقتصادی کشور نمایان باشد.رئیس جمهور با بیان اینکه انسان نمازخوان علاوه بر آثار فردی، آثار اجتماعی فراوانی هم دارد، گفت: نمازگزاران واقعی اهل کم‌کاری، فساد، پارتی‌بازی و روابط ناسالم اداری نیستند.رئیسی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تبلیغی و رسانه‌ای برای جذب افراد عملکرد درست مسئولان است، گفت: مدیران در هر سطحی بدانند که نماز بهترین تبلیغ برای رفتار آنهاست. صداقت در گفتار، کردار، عملکرد صحیح، ارتباط با مردم و مردم‌محوری ریشه در اقامه نماز دارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه بسیار مؤثر است، تصریح کرد: به همه دوستان و مدیران عرض می‌کنم که باید به روح نماز توجه کنند و حضور قلب در نماز برای آنها بسیار مهم است. همچنین وزرا، استانداران و همه مسئولان به اقامه نماز در ادارات حساس باشند.رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برگزاری نماز جماعات و جمعه کارکردهای بسیاری در امور فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی دارد، تأکید کرد: باید نسبت به این کارکردها حساس باشیم و برای تحقق آنها اقدام کنیم و جامعه هم باید نسبت به کارکردهای نماز آگاهی داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: توجه به نماز و توسعه فرهنگ نورانی اقامه نماز در همه سطوح جامعه اسلامی راهکار جامعی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی است. توجه و اقامه نماز مشکلات روحی، روانی و سرخوردگی‌های اجتماعی و اقتصادی را از بین می‌برد.بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز بعد از ۲ سال وقفه به دلیل فراگیری کرونا امسال به شکل حضوری و طبق روال سال‌های قبل با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی گشایش یافت.