وضعیت “قرمز” کیفیت هوا در ۵ شهر خوزستان

طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت “قرمز” و ناسالم بوده است. بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (۴ بهمن‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در شوشتر ۱۵۹، دزفول ۱۵۶، اندیمشک ۱۵۲، ماهشهر ۱۵۱، در ایستگاه حفاری اهواز […]

طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت “قرمز” و ناسالم بوده است. بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (۴ بهمن‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در شوشتر ۱۵۹، دزفول ۱۵۶، اندیمشک ۱۵۲، ماهشهر ۱۵۱، در ایستگاه حفاری اهواز و ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۷، ایستگاه برق شماره ۳ اهواز ۱۵۵ و در ایستگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین وضعیت هوای این شهرها “ناسالم” بوده است.

در این مدت بر اساس میزان ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، شاخص کیفیت هوا در شادگان ۱۴۲ و در مسجدسلیمان ۱۱۵ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین وضعیت هوای این شهرها در شرایط “ناسالم برای گروه‌های حساس” بوده است.طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، هوای هیچ کدام از شهرهای خوزستان در شرایط “قابل قبول” یا”پاک” نبوده است.همچنین بر اساس ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون، شاخص کیفیت هوا در بهبهان ۳۹۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین وضعیت هوای این شهر در شرایط خطرناک قرار گرفته است.شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.