دستور استاندار خوزستان به دستگاه‌های استان برای مقابله با بحران‌های احتمالی بارندگی

دستور استاندار خوزستان به دستگاه‌های استان برای مقابله با بحران‌های احتمالی بارندگی/ امکانات و تمهیدات مورد نیاز برای شرایط بحرانی فراهم شده است.استاندار خوزستان ضمن اعلام آماده باش به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: امکانات مورد نیاز و نیروهای امدادی و عملیاتی در مناطق با احتمال خطر به صورت آماده باش قرار دارند و […]

دستور استاندار خوزستان به دستگاه‌های استان برای مقابله با بحران‌های احتمالی بارندگی/ امکانات و تمهیدات مورد نیاز برای شرایط بحرانی فراهم شده است.استاندار خوزستان ضمن اعلام آماده باش به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: امکانات مورد نیاز و نیروهای امدادی و عملیاتی در مناطق با احتمال خطر به صورت آماده باش قرار دارند و با تمهیدات پیش بینی شده آمادگی لازم در همه دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌های شدید وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و با حضور مدیران سراسر استان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در خصوص احتمال وجود سیلاب به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان اظهار داشت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق استان وجود دارد از این رو  اقدامات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در برخی مناطق و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تکمیل و اصلاح شبکه دفع فاضلاب اهواز گفت: طرح شبکه دفع فاضلاب اهواز تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد اما بخش عمده طرح اضطراری پروژه که شامل نقاط بحرانی است تکمیل شده لذا انتظار می‌رود مشکلات نسبت به سال‌های قبل کمتر باشد.

خلیلیان با اشاره به وجود آمادگی لازم در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با توجه به گزارش‌های ارایه شده و اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته همه دستگاه‌ها باید در آماده باش کامل باشند تا شاهد مشکلات سال‌های گذشته به ویژه در شهر اهواز نباشیم و این بارندگی را به خوبی تحت مدیریت قرار دهیم. جلسات متعددی در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شده تا همه دستگاه بتوانند مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر دستگاه‌ها، فرمانداران، بخشداران و دهیاران به صنایع و کارخانجات بزرگ نیز اعلام شده در شرایط پیش رو امکانات مورد نیاز خود را در حالت آماده باش قرار دهند.

شایان ذکر است در این نشست آخرین وضعیت کلیه شهرستان‌ها از نظر میزان بارندگی، وضعیت راه‌ها درون شهری و برونش شهر، امکانات مورد نیاز و … مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و فرمانداران، شرکت‌های برق، آب و فاضلاب، گاز، شبکه زیرساخت مخابرات، شهرداری، هلال احمر، راهداری و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان آخرین وضعیت مجموعه خود را گزارش دادند و آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

https://news.ostan-khz.ir/39643/