فرمانده انتظامی گیلان، از دستگیری ۷۳۹ نفر در اغتشاشات اخیر خبر داد

فرمانده انتظامی گیلان، از دستگیری مجموع ۷۳۹ نفر در اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: روز گذشته یک تیم خرابکاری از استانه ای جنوبی وارد استان شده بود که قبل از هر اقدامی، شناسایی و دو نفر هم دستگیر شدند. سردار ملکی امروز در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین گزارش مقابله با اغتشاشگران، اظهار کرد: طی […]

فرمانده انتظامی گیلان، از دستگیری مجموع ۷۳۹ نفر در اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: روز گذشته یک تیم خرابکاری از استانه ای جنوبی وارد استان شده بود که قبل از هر اقدامی، شناسایی و دو نفر هم دستگیر شدند.

سردار ملکی امروز در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین گزارش مقابله با اغتشاشگران، اظهار کرد: طی سه روز گذشته شاهد تحرکاتی از سوی اراذل اوباش و اغتشاشگران بودیم که خوشبختانه با حضور مقتدرانه پلیس، بسیج و سپاه و همچنین پشتیبانی مرجع قضایی برخورد قاطعی صورت گرفت و در مجموع ۷۳۹ نفر که ۶۰ نفر آنها بانوان بودند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دستگیر شدگان بومی گیلان نبودند و جهت اغتشاش و تحرکات مخرب وارد استان شده بودند، افزود: در طی چند روز گذشته اموال عمومی توسط این افراد تخریب شد و سلاح های سرد و گرم زیادی توسط پلیس کشف و ضبط شد.

ملکی تصریح کرد: روز گذشته یک تیم خرابکاری از استانهای جنوبی وارد استان شده بود که قبل از هر اقدامی، شناسایی و دو نفر هم دستگیر شدند؛ از این تیم مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات، اقلام پلیسی و چاشنی های انفجاری کشف شده است.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: از همه مردم ولایتمدار گیلان، اعضای شورای تامین، مدیرکل دادگستری استان و اصحاب رسانه به دلیل پشتیبانی هایی که داشتند، تشکر و قدردانی میکنیم. خوشبختانه در دو شب گذشته شاهد هیچ تحرکی از این فریب خوردگان نبودیم و با کسانی که قصد اغتشاش و تحریک افکار عمومی را دارند نیز به شدت برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اغلب دستگیر شدگان از میانگین سنی پایین برخوردار هستند، گفت: لیدرهای اصلی کاملا شناسایی شده اند، یقین بدانید به زودی توسط پلیس دستگیر می شوند.

ملکی با اشاره به راهپیمایی مردم ولایتمدار گیلان در جهت انزاجار از اینگونه رفتارهای هنجارشکنانه و همچنین حمایت از فراجا تصریح کرد: خوشبختانه با هوشمندی مردم استان و هوشیاری عوامل انتظامی و امنیتی شاهد کمترین تخریب در استان بودیم و اجازه تحرکات بیشتر را به اینها ندادیم. در حالی که متاسفانه در ساعات اولیه قصد هدایت و مدیریت صحنه را داشتیم که ۱۰۴ نفر از کارکنان پلیس در این درگیری ها مجروح شدند و تعدادی از خودروها و موتورهای پلیس هم آسیب دید.

فرمانده انتظامی گیلان بیان کرد: در طی اغتشاشات ۱۰ موتورسیکلت مردم به آتش کشیده شده، یک اتوبوس انتقال خون، آمبولانس، خودروی آتش نشانی هم دچار خسارت شد.