امنیت، کرامت و سلامت سه اصل تاکید شده مسئولان ایرانی و عراقی برای زوار

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: در تمامی فرآیند برگزاری مراسم باشکوه اربعین میان مسئولان نظامی، انتظامی و سیاسی بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری پلیس از مرز شلمچه، سردار “محمد شرفی” در نشست مشترک با هیئت بلندپایه نظامی عراق که با حضور سفیر جمهوری […]

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: در تمامی فرآیند برگزاری مراسم باشکوه اربعین میان مسئولان نظامی، انتظامی و سیاسی بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری پلیس از مرز شلمچه، سردار “محمد شرفی” در نشست مشترک با هیئت بلندپایه نظامی عراق که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و فرمانده کل انتظامی کشور در شهرستان خرمشهر انجام شد ضمن خوشامدگویی به مهمانان اظهار داشت: در تمامی فرآیندها و رفت و آمدهای مسئولان نظامی و سیاسی دو کشور ایران و عراق همواره بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.

وی افزود: مادامی که عملیات تردد زوار مانند هم اکنون که در حال انجام است صورت پذیرد این سه اصل نیز رعایت خواهد شد و مشکلی برای طرفین به وجود نخواهد آمد.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه پذیرش طرف عراقی و بازگشایی درها در یک مقطعی بسیار حساس بود از یک فاجعه و حادثه جلوگیری کرد، اظهار داشت: امیدواریم این حس تعامل و همکاری بیش از پیش گسترش یابد چرا که زائران برای هر دو کشور عزیز و محترم هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با تاکید بر لزوم انجام هر چه بهتر این مراسم و تشکیل کمیسیون های مشترک در رفع خلاءهای موجود اضافه کرد: تیم های مشترک و همطراز در مدیریت برخی مسائل فی مابین بسیار موثر خواهد بود.

سردار شرفی با اشاره به سوء استفاده برخی رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور عراق در نرخ کرایه و مطالبه پول بیشتر از زائران اظهار داشت: این امر موجب نارضایتی تعدادی از زائران گشته است که امیدواریم طرف های عراقی بر این موضوع نظارت و این مشکل را برطرف نمایند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به رفع خلاء های موجود در نشست های مشترک اضافه کرد: ان شاء الله با آسیب شناسی در آینده شاهد تکرار چنین مشکلاتی نباشیم.