سهم ایرانیان از مهمان نوازی مردم عراق بیش از همه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: مردم عراق، مردمی مهمان نواز هستند که در این مراسم عظیم راهپیمایی هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و از زائران پذیرایی می کنند.به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری پلیس از مرز شلمچه ، “محمد کاظم آل صادق”؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک فرمانده کل […]

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: مردم عراق، مردمی مهمان نواز هستند که در این مراسم عظیم راهپیمایی هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و از زائران پذیرایی می کنند.به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری پلیس از مرز شلمچه ، “محمد کاظم آل صادق”؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک فرمانده کل انتظامی با هیئت بلند پایه نظامی کشور عراق که در شهرستان خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: مردم عراق، مردمی مهمان نواز هستند که در این مراسم عظیم هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و از زائران پذیرایی می کنند و در این میان قطعا به دلیل برخی مسائل و وجه اشتراک میان دو ملت ایران و عراق سهم ایرانیان مضاعف خواهد بود.

وی که در ابتدای این جلسه به معرفی اعضاء هیئت نظامی کشور عراق که همراه او بودند پرداخت و گفت: انتظار ما از پلیس دو کشور ایران و عراق تسهیل در ترددها، امنیت زائران و انضباط بخشی به این مراسم است که به نوعی برای هر دو طرف حائز اهمیت فراوان است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: امیدواریم با همکاری و لطف و عنایت هر دو طرف در قضیه وسایل نقلیه و تامین آن برای زائران در موج بازگشت ها خللی به وجود نیاید.

دکتر آل صادق با بیان اینکه با توجه به وقفه ۲ ساله این مراسم به دلیل مسائل پیشگیرانه از بیماری کرونا و محروم بودن مردم از این مراسم معنوی امسال مراسم متفاوتی را شاهد بوده ایم خاطر نشان کرد: گرمای هوا نیز به نوعی این مراسم را متفاوت تر از سال های گذشته کرده است.

وی افزود: خوشبختانه اکنون یک تساوی و تعادلی در ورود و خروج زائران ایجاد شده که بسیاری از مشکلاتی که در چند روز گذشته ایجاد شده بود با مدیریت مطلوب و همکاری دو کشور مرتفع گردید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با همکاری و هماهنگی انجام شده با وزیر کشور عراق تسهیلاتی در نظر گرفته شده که چنانچه نیاز باشد با همکاری بیش از پیش اجازه ایجاد خلل در کارها داده نخواهد شد.

حساسیت کشور عراق در موضوع سلامت زائران

ابوجنان البصری یکی از فرماندهان حشدالشعبی نیز در این نشست با بیان اینکه موضوع زیارت اربعین برای سال آینده باید از هم اکنون مدیریت و برنامه ریزی شود اظهار داشت: همکاران ما در جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق همواره بر موضوع سلامت زائران و امنیت آنان تاکید دارند که از اهمیت ویژه و یکی از مسائل دارای اولویت برای هر دو طرف محسوب می شود.

سرلشکر ابوجنان البصری با بیان اینکه با توافقات حاصله باید کمیسیون مشترکی تشکیل دهیم تا مشکلات به وجود آمده در چند روز گذشته در سال های بعد تکرار نشود خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی اکنون در تردد زائران وجود ندارد و خلاء های به وجود آمده با همکاری هر دو طرف مرتفع گردید.

وی با اشاره به اینکه مرز شلمچه در سمت عراق مرزی کوچکی است، افزود: در تلاشیم تا با گسترش زیرساخت ها و افزایش امکانات برای سال های بعدی از مشکلات بوجود آمده جلوگیری کنیم.

فرمانده حشدالشعبی اضافه کرد: زائران همه برای ما عزیز هستند و احترامشان برای ما واجب است و ما همواره خود را خادم زائران می دانیم و در تلاشیم تا به بهترین نحو ممکن از آنها که وارد خاک عراق می شوند پذیرایی و کمال احترام را داشته باشیم.

وی با اشاره به حجم انبوه زائران از کشورهای مختلف برای حضور در مراسم اربعین افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر این ماموریت سخت را به خوبی به سرانجام برسانیم.

سرلشکر ابوجنان البصری با بیان اینکه پلیس دو کشور ایران و عراق به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد افرادی که فاقد مدارکند از مرزها عبور کنند، اظهار داشت: در مواقع این چنینی برخی افرادی به دنبال سوء استفاده و عبور بدون مدارک قانونی هستند که پلیس عراق از این کار ممانعت به عمل آورده و با خاطیان برخورد خواهد کرد