هزینه ای که وزارت ارتباطات بر دستان زائران ایرانی گذاشت

نعیم حمیدی : از جمله اقدامات موثر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سال های گذشته ، پوشش خوب ارتباطات تلفنی و فعالیت اپراتورهای داخلی در راستای تمهید و تسهیل تماس های تلفنی و همچنین بهره مندی از اینترنت رایگان در مسیر حرکت کاروان های زیارتی اربعین از گذرگاه های مرزی چذابه ، شلمچه ، […]

نعیم حمیدی : از جمله اقدامات موثر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سال های گذشته ، پوشش خوب ارتباطات تلفنی و فعالیت اپراتورهای داخلی در راستای تمهید و تسهیل تماس های تلفنی و همچنین بهره مندی از اینترنت رایگان در مسیر حرکت کاروان های زیارتی اربعین از گذرگاه های مرزی چذابه ، شلمچه ، مهران و خسروی تا بصره ، نجف ، کربلا ، کاظمین و سامرا بود که علاوه بر تسریع روند اطلاع رسانی به زائران در خصوص وضعیت شهرهای زیارتی عراق و تنظیم حرکت کاروان ها نقش موثری در خصوص تماس زائران با خانواده ها و همچنین همراهان در عراق داشت که باعث کاهش تعداد گمشدگان و ماندگاری بیشتر زوار در عراق شده بود

در زیارت اربعین سال‌جاری متأسفانه بدلیل کم کاری و عدم رایزنی وزیر ارتباطات با کشور میزبان شاهد عدم فعالیت اپراتورهای ایرانی در عراق و در نتیجه تحمیل هزینه های سنگین رومینگ بر زائران و همچنین روی آوردن مسافران ایرانی به خرید سیم کارت های عراقی (با ظرفیت ۵ گیگ) به قیمت ۱۰ هزار دینار (معادل ۲۵۰ هزار تومان ) گردید

بسته های اینترنتی ۳ گیگ دور دنیا و ویژه عراق نیز علیرغم پرداخت قریب به یک میلیون تومان برای خرید بسته نخست توسط کاربران ایرانی ، اما در کشور عراق غیرفعال شده و عملا جز اخذ هزینه خرید بسته از حساب درخواست کننده ، هیچگونه استفاده ای برای افراد نداشت

به دلیل بی اطلاعی ، بسیاری از زائران بدلیل تماس با تلفن همراه یا تماس دیگران با آنها ، با گذر بدهی از سقف مجاز مواجه شده و خطوط آنها یک طرفه و بعضا بطور کامل قطع شد

لذا در مجموع یکی از وزارتخانه هایی که در زیارت اربعین ، خیلی ضعیف ظاهر و موجبات تحمیل هزینه های گزاف بر زائران گردید ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که لازم است این عملکرد ضعیف مورد پیگیری نهادهای نظارتی همچون مجلس قرار گیرد

کاظمین – ۲۱ شهریور ۱۴۰۱