خروج حامیان صدر از منطقه سبز بغداد/ منع آمد و شد در عراق لغو شد

پس از سخنرانی رهبر جریان صدر و تاکید وی بر خروج حامیان این جریان از منطقه سبز بغداد، منابع خبری از آغاز خروج معترضان از این منطقه خبر دادند.شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که حامیان جریان صدر به محض پایان سخنرانی رهبر این جریان و درخواستش برای پایان اعتصاب صدری‌ها، درحال خروج از منطقه سبز […]

پس از سخنرانی رهبر جریان صدر و تاکید وی بر خروج حامیان این جریان از منطقه سبز بغداد، منابع خبری از آغاز خروج معترضان از این منطقه خبر دادند.شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که حامیان جریان صدر به محض پایان سخنرانی رهبر این جریان و درخواستش برای پایان اعتصاب صدری‌ها، درحال خروج از منطقه سبز بغداد هستند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه ضمن انتقاد شدید از اقدامات حامیانش طی روز گذشته به آنها یک ساعت فرصت داد تا از منطقه سبز بغداد خارج شوند.رهبر جریان صدر عراق در این کنفرانس گفت که از تحولات عراق بسیار ناراحت است و از منتقدان این وضعیت است، چنانکه از انقلاب تشرین نیز انتقاد کرده بود: “انقلابی که با خشونت باشد انقلاب نیست. مردم عراق اولین و آخرین کسانی هستند که از این وضعیت متضرر می‌شوند.”

وی گفت: در این درگیری هم قاتل و هم مقتول هردو گناهکار هستند. عراق پس از آن که اسیر فساد بود اکنون اسیر خشونت و فساد است. امیدوارم که این اعتراضات مسالمت آمیز و با قلوبی سرشار از عشق به وطن باشد.با آغاز خروج حامیان صدر از منطقه سبز بغداد، فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای لغو مقررات ممنوعیت آمد و شد در بغداد و دیگر استان‌های عراق را اعلام کرد.