سیل فیروزکوه سنگین‌تر از سیل امام‌زاده داوود است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور حجم سیل و میزان خسارات ناشی از آن در محدوده فیروزکوه را سنگین‌تر از آنچه که در امام‌زاده داوود رخ داد، اعلام کرد.محمد حسن نامی با اشاره حضورش در روستای مزداران فیروزکوه و بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان گفت: حوالی ساعت ۱۴:۱۰ روز گذشته و درپی بارش‌هایی که وقوع […]

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور حجم سیل و میزان خسارات ناشی از آن در محدوده فیروزکوه را سنگین‌تر از آنچه که در امام‌زاده داوود رخ داد، اعلام کرد.محمد حسن نامی با اشاره حضورش در روستای مزداران فیروزکوه و بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان گفت: حوالی ساعت ۱۴:۱۰ روز گذشته و درپی بارش‌هایی که وقوع آن از قبل ازسوی هواشناسی پیش‌بینی شده بود، شاهد جاری شدن سیلاب در برخی از روستاهای شهرستان فیروزکوه بودیم که بیشترین خسارات آن مربوط به روستای مزداران بود.

وی با بیان اینکه درپی این سیل خساراتی به تعدادی از واحدهای مسکونی در این محدوده وارد شد، گفت: روستای مزداران در روی دامنه کوه قرار داشته و در کنار آن مسیل یا رودخانه‌ای هم نبود، اما حجم بالای بارش‌ها در این روستا به حدی بود که ناگهان حجم زیادی از آب وارد این روستا شده و خسارات جانی و مالی سنگینی را برجای گذاشت.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: درپی این سیلاب تخریب ساختمان و … نیز در روستا صورت گرفته و هزاران تن گل و لای وارد مسیر و جاده شد که عوامل هلال احمر در کنار عوامل سپاه و بسیج وارد عمل شده و موفق شدند که جاده اصلی را بازگشایی کنند.

نامی با بیان اینکه معاون اول رییس جمهوری، رییس جمعیت هلا احمر، وزیر نیرو و … نیز از محل این روستا و خسارات وارد بر آن بازدید کردند، گفت: متاسفانه میزان آسیب‌دیدگی و خسارت در این روستاها بالاست و همانطور که گفتم به تعدادی از واحدهای مسکونی نیز خساراتی وارد شده است. همچنین حدود ۱۸ خودرو نیز که در جریان سیل قرار داشت، جابه‌جا شده است.وی درباره اینکه آیا سیل امام زاده داوود(ع) سنگین‌تر بوده یا سیل رخ داده در فیروزکوه، خاطرنشان کرد: سیل امامزاده داوود پس از حدود ۲۲ دقیقه بارش شدید باران رخ داد و سیل فیروزکوه پس از حدود ۱۰ دقیقه بارش ایجاد شد. اما خسارات برجای مانده از سیل در فیروزکوه و همچنین میزان حجم آبی که در سیل وجود داشت، بیشتر از سیل رخ داده در امام‌زاده داوود است. در امام‌زاده داوود ۹ حوضه آبگیر وجود داشت که آب تمام آنها از زیر امام‌زاده عبور کرده و همین موضوع نیز سبب وقوع سیل شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مدیریت بحران طبق پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده در آماده‌باش کامل قرار دارد، گفـت: لازم است مردم نیز به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند. در همین سیل مزداران فیروزکوه حجم زیادی از آب ناگهان از کوه سرازیز شده و به این روستا که در دامنه کوه قرارداشت خسارات سنگینی وارد کرد. این نشان می‌دهد که سیل فقط در حاشیه رودها نیست و ممکن است در دامنه کوه‌ها نیز جاری شود، از این رو از مردم می‌خواهم که از صعود به ارتفاعات و همچنین حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها جدا پرهیز کنند.