وقوع دو زمین لرزه ۵.۸ و ۵.۷ ریشتری در هرمزگان/ زلزله خسارت جدی نداشت

درپی وقوع زمین لرزه‌هایی با قدرت ۵.۷ و ۵.۸ ریشتر در محدوده بندر خمیر استان هرمزگان امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند و خوشبختانه خبرها حاکی از آن است که زلزله خسارت جدی نداشته است.مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٢٠:٣٧ روز جاری زمین لرزه […]

درپی وقوع زمین لرزه‌هایی با قدرت ۵.۷ و ۵.۸ ریشتر در محدوده بندر خمیر استان هرمزگان امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند و خوشبختانه خبرها حاکی از آن است که زلزله خسارت جدی نداشته است.مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٢٠:٣٧ روز جاری زمین لرزه ای با قدرت ۵.٧ ریشتر مرز خلیج فارس، هرمزگان و جزیره قشم، بندر خمیر را لرزاند و دقیقه ای بعد، یعنی حدود ساعت ٢٠:٣٩ نیز زمین لرزه ای با شدت ۵.٨ ریشتر همین محدوده را برای بار دوم لرزاند.

خالدی با بیان اینکه این زمین لرزه ۵.٧ در عمق ١٠ کیلومتری و زمین لرزه ۵.٨ در عمق ٩ کیلومتری زمین رخ داده است اظهار کرد: دو تیم ارزیاب برای بررسی خسارت های احتمالی زمین لرزه به محل اعزام شدند.همچنین مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در پی وقوع دو زمین لرزه با قدرت ۵.٧ و ۵.٨ ریشتر که حوالی ساعت ٢٠:٣٧ و ٢٠:٣٩ روز جاری محدوده بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند، تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند. با توجه به عمق و شدت زلزله بلافاصله با دهیاری‌ها تماس گرفته شده و طبق مختصات کانون زلزله، تیم‌های ارزیاب برای بررسی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اعزام شدند.

۲۲:۰۵ – همچنین محمد حسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از آماده‌باش تمام ارگان‌های امدادی، خدماتی و انتظامی در پی این زلزله خبر داد و گفت: تیم‌های ارزیاب به محل حادثه اعزام شده اند و هنوز خسارتی گزارش نشده است. با این وجود هشدارهای لازم به بخشداری‌ها و مقامات محلی ارسال و ابلاغ شده است.

۲۳:۱۰ – مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور پس از گذشت حدود دو ساعت از دو زمین لرزه ۵.۸ و ۵.۷ ریشتری استان هرمزگان اظهار کرد: تا به حال ۱۰ تیم ارزیاب و پنج تیم واکنش سریع بهداشتی درمانی به مناطق تحت تاثیر زمین لرزه اعزام شدند. تمامی پایگاه‌های اورژانس استان نیز در آماده باش هستند و به بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان‌های بندرعباس نیز اعلام آماده باش شده است.۲۳:۳۰ – مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زلزله رخ داده در هرمزگان تا این لحظه زلزله خسارت جدی نداشته است، گفت: تمامی نیروهای عملیاتی هلال احمر استان هرمزگان در مناطق زلزله زده آماده هستند و با بررسی هایی که انجام دادیم، تا این لحظه زلزله خسارت جدی را نداشته است. تنها برخی از خانه ها دچار ترک‌های کوچک شده که زلزله‌های گذشته نیز بی تأثیر نبوده بوده است.