آقای استاندار فکری بحال مدیریت شهری اهواز کنید!

در روزهای گذشته شاهد چند اظهارنظر از سوی اعضای شورای شهر بودیم، از جمله آنکه به یک بدهی بانکی شهرداری اشاره داشتند و همین طور به عدم پرداخت حق آلایندگی توسط صنایع، و برخی اظهارنظرهای فنی! دیگر. منتها این اظهارات نشان می دهد مدیریت کنونی شهرداری از تحقق درامدهای پایدار و اجرای برنامه هایی که […]

در روزهای گذشته شاهد چند اظهارنظر از سوی اعضای شورای شهر بودیم، از جمله آنکه به یک بدهی بانکی شهرداری اشاره داشتند و همین طور به عدم پرداخت حق آلایندگی توسط صنایع، و برخی اظهارنظرهای فنی! دیگر.

منتها این اظهارات نشان می دهد مدیریت کنونی شهرداری از تحقق درامدهای پایدار و اجرای برنامه هایی که قولش را داده بودند درمانده شده و به اجرای چند پروژه دم دستی هفتگی بسنده کرده اند. اینکه شهرداری اهواز مثل هر شهرداری کلانشهری در کشور بدهی بانکی دارد و اینکه حق آلایندگی پرداخت نمی شود(که در ادوار قبل هم پرداخت نمیشد)، تنها توجیهی برای ناکارامدی ها بحساب می آید. مدیریتی که بودجه ۶،۷ هزار میلیاردتومانی را ارائه و یا تصویب نموده حالا بقدری با مشکلات مالی روبرو شده که صدای پرسنل را درآورده و حتی حقوق و مزایای آنها را نیز کسر نموده است.

یادمان هست زمانی که یکی از شهرداران گذشته اهواز(کتانباف) را برای افتتاح یک پارک محله ای دعوت کردند و او جلوی خبرنگاران حاضر به افتتاح آن نشد و گفت این پروژه ها را معاون شهردار منطقه یا رئیس ناحیه باید افتتاح کند، از آن زمان، او فقط در افتتاح پل کابلی، پارک جزیره، پل سوداگر و ساحل سازی کارون حضور پیدا کرد. حالا شما مقایسه کنید با این پروژه های دم دستی که هر هفته با کلی تبلیغات افتتاح می شوند.

بهتر است مسئولان استان هر چه سریعتر فکری به حال مدیریت شهری اهواز کنند و شهرداری را از این وضعیت نجات بدهند. همینکه شهرداری از حقوق و مزایای پرسنلش زده، نشانه بدی است از وضع امروز و آینده شهرداری.

چندان امیدی به تغییر وضع مدیریتی توسط شورا نیست همچنانکه آنها با گذر از سرمایه های انسانی موجود در استان، حاضر شدند یک نیروی دست چندم در اصفهان را بعنوان شهردار تعیین کنند و حالا مشخص شده امامزاده اصفهانی آقایان معجزه ای که ندارد هیچ، در امور روزمره ای چون رفت و روب و پرداخت حقوق هم دچار مساله و چالش است. بهتر است آقای استاندار زودتر فکری به حال این شهر کند تا دیر نشده است.