دلیل قطعی حادثه قطار مشهد – یزد هنوز مشخص نشده است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از بررسی علت حادثه قطار مشهد – یزد در کمیسیون سوانح ریلی خبر داد و تاکید کرد که تا زمان تشکیل جلسه و بررسی ابعاد آن نمی‌توان درباره علت وقوع اظهارنظر قطعی کرد.محمدحسن نامی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار مشهد – یزد از ریل اظهارکرد:‌ حوالی ساعت ۵:۳۰ […]

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از بررسی علت حادثه قطار مشهد – یزد در کمیسیون سوانح ریلی خبر داد و تاکید کرد که تا زمان تشکیل جلسه و بررسی ابعاد آن نمی‌توان درباره علت وقوع اظهارنظر قطعی کرد.محمدحسن نامی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار مشهد – یزد از ریل اظهارکرد:‌ حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری مشهد – یزد در حال حرکت بود که در ۸۰ کیلومتری طبس و در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی گفت: ۳۸۲ تن به وسیله این قطار مسافری در حال انتقال به یزد بودند، که البته در مبدا این قطار ۳۴۲ بلیط فروخته و به نظر می‌رسد سایر افراد بین راه سوار شده بودند. متاسفانه پس این حادثه ۸ واگن قطار از مجموع ۱۱ واگن این قطار از ریل خارج شد که سه واگن آن به طور کامل واژگون شدند. پس از این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و … در محل حاضر شده و در مجموع هشت بالگرد از استان‌های اطراف نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و … در محل وقوع حادثه حضور داشتند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مصدومان و فوتی‌ها این حادثه از محل منتقل شده‌اند اظهار کرد: علت این حادثه تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود، در واقع علت قطعی حادثه پس از بررسی کمیسیون پنج نفره سوانح ریلی اعلام خواهد شد و تا زمانی که جلسه کمیسیون سوانح ریلی برگزار شود هر آن‌چه که به عنوان دلیل وقوع حادثه اعلام می‌شود گمانه زنی است و باید پس از بررسی علت قطعی اعلام شود.

وی همچنین درباره مفقودی‌های این حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ مفقودی در این حادثه نداشتیم.رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره احتمال عامدانه یا خرابکارانه بودن این حادثه نیز گفت: چنین احتمالاتی به هیچ عنوان مطرح نیست و صحت ندارد.محمد حسن نامی در پاسخ به این این پرسش که بیل مکانیکی چگونه واژگون شده است پاسخ داد: باید در این باره اعضای کمیسیون پنج نفره تشخیص سوانح ریلی پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند.نامی اضافه کرد:‌ در حال حاضر اقدامات برای بازکردن مسیر ریلی در حال انجام است و تمامی مصدومان و مسافران قطار از محل منتقل شده‌اند. همچنین وزرای راه و شهرسازی و کشور نیز به همراه جمعی از معاونین خود در محل حادثه حضور داشتند.