لاوروف: مذاکرات روسیه – اوکراین دشوار است اما جای امیدواری هست

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، مذاکرات بین روسیه و اوکراین مشکل است اما جای امیدواری برای سازش وجود دارد.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری RBC گفت: مذاکره به دلایل واضح آسان نیست. با این حال، هنوز امیدی برای مصالحه و سازش وجود دارد. مذاکره کنندگان روسیه و اوکراین […]

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، مذاکرات بین روسیه و اوکراین مشکل است اما جای امیدواری برای سازش وجود دارد.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری RBC گفت: مذاکره به دلایل واضح آسان نیست. با این حال، هنوز امیدی برای مصالحه و سازش وجود دارد. مذاکره کنندگان روسیه و اوکراین باید اجازه داشته باشند که مسایل را با آرامش و بدون تشدید اوضاع، مورد بحث قرار دهند.

وی افزود: وضعیت بی طرفی اوکراین و همچنین الزامات روسیه درباره تضمین‌های امنیتی در حال حاضر به صورت جدی در مذاکرات بحث می‌شود. وضعیت بی طرفی اوکراین اکنون به طور جدی در ارتباط با تضمین‌های امنیتی مورد بحث قرار گرفته است. روحیه مناسب در مذاکرات این امید را ایجاد می‌کند که امکان توافق در مورد وضعیت بی طرف اوکراین وجود داشته باشد.وزیر امور خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: مسکو آماده است در مورد انواع تسلیحات در اوکراین که تهدیدی برای روسیه به شمار نمی‌رود، به توافق برسد. این جنبه حتی بدون توجه به عضویت احتمالی کی‌یف در ناتو باید حل شود، چون حتی بدون آن، کشورهای غربی اکنون می‌توانند تسلیحات تهاجمی را به اوکراین ارسال کنند.