رئیس دادگستری خوزستان : حکم افرادی که با سلاح جنگی در مراسمات تیراندازی می‌کنند، “محاربه” است

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر برخورد با دارندگان سلاح و افرادی که در مراسمات تیراندازی می‌کنند، گفت: کسی که اسلحه جنگی می‌گیرد و وارد جمعی می‌شود و تیراندازی می‌کند به قصد مقابله با نظام است و حکم او محاربه با نظام است.حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی […]

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر برخورد با دارندگان سلاح و افرادی که در مراسمات تیراندازی می‌کنند، گفت: کسی که اسلحه جنگی می‌گیرد و وارد جمعی می‌شود و تیراندازی می‌کند به قصد مقابله با نظام است و حکم او محاربه با نظام است.حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیر مجاز استان خوزستان که امروز (۱۷ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی با سران عشایر استان خوزستان داشته‌ایم و همه افرادی که در آن جلسات حضور داشتند متفق‌القول بودند که با این پدیده شوم برخورد شود.

وی افزود: برخورد با این پدیده، چند وجه فرهنگی، اشتغال و امن کردن جامعه را دارد.رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: افرادی با سلاح، گردن‌کشی می‌کنند؛ از منظر قضایی، با پشتیبانی سران عشایر و قبایل و کمک نیروی‌های نظامی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان، بسیجیان و سپاه، گردن این گردن‌کشان را بدون اغماض خواهیم شکست.وی بیان کرد: بسیاری از تیراندازی‌ها در مراسمات علی‌رغم میل صاحب مراسم است و با برنامه‌ریزی بدخواهان این نظام و انقلاب انجام می‌شوند.مرادی افزود: مشکل اشتغال وجود دارد اما به خاطر اشتغال تیراندازی نمی‌شود و این تصور، ساده‌انگاری است. آن کسی که (به تیراندازی) تحریک می‌کند هدف او اشتغال جوانان ما نیست بلکه به دنبال وارد کردن خدشه به امنیت کشور است.

وی تصریح کرد: کسانی که در مراسمات تیراندازی می‌کنند و آن محلی که محل اجتماع تیراندازان است و فردی که صاحب مراسم است، هر سن و سالی که داشته باشد با قرار قانونی بازداشت خواهد شد و بدون هیچ گونه ارفاقی با حداکثر مجازات قانونی با او برخورد می‌شود.رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: کسی که در مراسم اسلحه به دست می‌گیرد، برای دفاع از چه چیزی است؟ کسی که اسلحه کلت می‌خرد قطعا هدف او ایجاد رعب و وحشت و ضد امنیت و بر هم زدن امنیت و علیه نظام است.

وی با بیان اینکه یک کلاشینکف می‌تواند صدها نفر را به کشتن بدهد، تصریح کرد: کسی که اسلحه جنگی می‌گیرد و وارد جمعی می‌شود و تیراندازی می‌کند به قصد مقابله با نظام است و حکم او محاربه با نظام است.مرادی با اشاره به قاچاق سلاح نیز گفت: کسی که اسلحه قاچاق می‌کند چه هدفی دارد؟ کسی که آرپی‌جی وارد می‌کند چه هدفی دارد؟ قصد این‌ها مقابله با نظام است و نیروهای نظامی و انتظامی باید با اشد مجازات با آن‌ها برخورد کنند و هیچ رحمی به آن‌ها نداشته باشند.

وی افزود: خوزستان با وجود همه مشکلات، یکی از استان‌های بسیار پر خیر و برکت در همه زمینه‌ها است. سران عشایر و طوایف از برکات خوزستان هستند و باید با کار فرهنگی در جمع‌آوری سلاح غیر مجاز و جلوگیری از استفاده از آن کمک کنند.رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در بعضی از موارد، لازم است عشایر با مجوز اسلحه داشته باشند؛ اما با چه تعدادی؟ در شهرها اسلحه شکاری مجوزدار به چه دردی می‌خورد و چه تعداد واقعا شکارچی هستند؟ اینها باید پالایش شوند؛ بخشی از مشکلات ما از همین اسلحه‌های مجوزدار است.

وی بیان کرد: اگر بررسی کنیم ببینیم در یک طایفه افرادی که تیراندازی می‌کنند وجود دارند حتما به سراغ بزرگان آن‌ها می‌رویم و از آن‌ها خواهیم خواست که جوابگو باشند که چرا کنترل نمی‌کنند. اگر کسی بابت شلیک اسلحه در مراسم بازداشت شود هیچ واسطه‌ای برای او نمی‌پذیریم و مجازات آن حداکثر مجازات قانونی است.مرادی افزود: بزرگان، خودشان اسلحه‌ها را جمع‌آوری کنند و تحویل دهند زیرا تک تک دارندگان اسلحه‌های مجاز و غیر مجاز را می‌شناسیم و اگر بعد از این با آن‌ها برخوردی شود، بدون هیچ‌گونه اغماض خواهد بود.