مهداوی : شهرداری فروش زمین‌های مردم اهواز را متوقف کند

سید ناصر مهداوی عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور: انحرافات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری برطرف شود. شهرداری عیدی کارکنان را طبق قانون بپردازد. شهرداری فروش زمین‌های مردم اهواز را متوقف کند.هشدار نسبت به دست‌های پشت‌پرده و لابی‌ها که قصد چپاول ثروت مردم اهواز را دارند.سید ناصر مهداوی عضو شورای ششم در نطق پیش […]

سید ناصر مهداوی عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور: انحرافات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری برطرف شود. شهرداری عیدی کارکنان را طبق قانون بپردازد. شهرداری فروش زمین‌های مردم اهواز را متوقف کند.هشدار نسبت به دست‌های پشت‌پرده و لابی‌ها که قصد چپاول ثروت مردم اهواز را دارند.سید ناصر مهداوی عضو شورای ششم در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر اهواز هشدارهایی را نسبت به بودجه ۱۴۰۱ و مدیریت شهری بیان کرد.

عضو شورای ششم با بیان این مطلب که دستور جلسه شورا تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز با حضور شهردار بوده است و با توجه به عدم حضور شهردار اهواز در جلسه پیش و جلسه مربوط به تصویب بودجه گفت: شهردار باید به اعضای شورای شهر جوابگو باشد. انتظار ما این است که شهردار با حضور در صحن شورا نسبت به سوالات اعضای شورا در خصوص بودجه‌ای که مهم‌ترین سند اداره شهر است، پاسخگو باشد.

وی افزود: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای نهضت تبیین و کاهش فشارهای اقتصادی، ایراداتی بر بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز وارد می‌دانم که به برخی از آن‌های اشاره خواهم کرد.مهداوی اضافه کرد: قرار بر این بود که سیاستگذاری‌های بودجه شهرداری بر اساس تقویت علمی و عملی زیرساخت‌ها، جذب سرمایه‌گذار و مدیریت مبتنی بر واقعیت‌های درآمدی و کاهش هزینه‌ها صورت بگیرد اما آن‌چه امروز اتفاق افتاده است به دور از آن سیاست‌هاست.
مهداوی ادامه داد: افزایش چندین برابری عوارض دریافتی از مردم که می‌بایست در حوزه خدمات شهری و ارتقاء کیفی آن مصرف شود از نقاط ضعف بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز است.
عضو شورای ششم اهواز گفت: تجارب سال‌های گذشته شهرداری اهواز نشان می‌دهد تقریباً ۶۵ تا ۷۰ درصد درآمدها در نیم‌سال دوم تحقق می‌یابد، حال با استقرار مدیریت جدید در نیمسال دوم، بر اساس واقعیت‌های میدانی، آمارها و نظرسنجی‌ها؛عملکرد درآمدی شهرداری اهواز حتی نسبت به سال‌های مشابه در گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

مهداوی خطاب به شهردار اهواز گفت: حال در شرایطی که اتفاق ملموسی صورت نگرفته با چه انگیزه‌ای قصد افزایش عوارض را دارید؟ آیا شهرداری اهواز در دوره جدید مدیریتی برادری خود را به مردم ثابت کرده است؟ آیا افزایش عوارض، سبب خروج و فرار اندک سرمایه‌گذاری نمی‌شود که در حوزه انبوه‌سازی و ساختمانی در اهواز مشغول کار هستند؟
نماینده مردمی شورای ششم خاطرنشان ساخت: مردم بدانند قسمت عمده درآمده‌ها در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز از طریق افزایش عوارض، خام‌فروشی و فروش سهم شهرداری که مختص مالکینی است که می‌بایست معوض تعریض املاک آن‌ها که در پروژه‌های عمرانی قرار گرفته‌اند، در نظر گرفته شده و این فاجعه است.

وی تصریح کرد: فروش اوراق مشارکت و وثیقه گذاشتن اسناد شهرداری اهواز یعنی سنگین کردن بدهی‌های شهرداری. یعنی فرو بردن شهرداری در چاه عمیق شهرداری.مهداوی پرسید: حال نکته قابل توجه این است که شهرداری از کدام منابع می‌خواهد چیزی در حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان را بدون در نظر گرفتن سهم، جریمه و تاخیر به بانک‌ها بازپرداخت نماید؟

عضو شورای شهر اهواز اظهار داشت: در ارتباط با عیدی کارکنان شهرداری طبق قانون کار و مصوبات شورای عالی کار در خصوص موسسات و سازمان‌های خصوصی و غیردولتی، می‌بایست دو پایه حقوق به کارکنان عیدی داده شود و شهرداری باید نسبت به این قانون تمکین کند.

سید ناصر مهداوی در پایان نطق خود با بیان این مطلب که فروش زمین‌های شهرداری که متعلق به مردم اهواز است، هنر نیست، توضیح داد: امروز من به عنوان عضو شورای شهر و عضوی از مردم شریف اهواز، حسب رأی و صلاحیتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در چارچوب قانون به من داده است به مردم و نهادهای انقلابی و مسئولین استانی و کشوری می‌گویم نسبت به مهندسی صورت گرفته، دست‌های پشت پرده و لابی‌هایی که قصد دارند سرمایه‌های مردم اهواز را چپاول کنند ورود جدی داشته باشند.