بیت مشعل : باید از شبکه‌سازی و ظرفیت‌های خوزستان در آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده شود

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان حلقه وصل است و سعی می‌کنیم از شبکه‌سازی و از ظرفیت‌های استان خوزستان استفاده شود.جلیل بیت‌مشعلی در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان که امروز (۴ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم گامی در راستای […]

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان حلقه وصل است و سعی می‌کنیم از شبکه‌سازی و از ظرفیت‌های استان خوزستان استفاده شود.جلیل بیت‌مشعلی در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان که امروز (۴ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم گامی در راستای اعتلابخشی فنی و حرفه‌ای خوزستان برداریم. از مدیرکل سابق تشکر می‌کنم که کارهای بسیار بزرگی انجام دادند و امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده این راه باشیم.وی ادامه داد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان حلقه وصل است و سعی می‌کنیم از شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های استان خوزستان استفاده شود. امیدواریم بتوانیم به همه توصیه‌هایی که شد جامه عمل بپوشانیم. قول می‌دهم از نیروهای ارزشمند استفاده کنم و امیدواریم در حوزه بین‌الملل نیز جبهه‌های جدیدی باز کنیم. همچنین نیاز به آموزش‌های نوین وجود دارد.

 

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: چندین چالش در بحث سازمانی وجود دارد و نخست این بوده است که مهارت‌آموزی باید تبدیل به گفتمان و بعد از آن به باور ملی و عمومی می‌شد. ما روی این موضوع کار کردیم به طوری که وقتی صحبت از آینده افراد در خانواده شود این جمله که برو دانشگاه تا استخدام شوی کمرنگ شود.وی افزود: در این راستا تلاش کردیم و همه اقشار جامعه به ما کمک کردند. همه را بسیج کردیم تا تغییر نگرش نسبت به مهارت به وجود بیاید و اکنون این گفتمان و باور به وجود آمده است و همه از ما مطالبه دارند.مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ایجاد هم‌افزایی بین شرکای اجتماعی از دیگر کارهایی است که انجام شد و سعی کردیم عضو خوبی باشیم تا همه به ما اعتماد کنند.

وی افزود: بزرگترین چالش در جامعه، آموزش‌گریزی است و علت آن، ناکارآمدی فنون و متدولوژی مهارت‌آموزی است. ما همچنان به سبک دارالفنونی در حال کار کردن هستیم.سواعدی گفت: در خوزستان چهار طرح متوالی را به صورت پژوهش‌محور پیش بردیم که شامل طرح جامع کارآفرینی و اشتغال‌پذیری دانشجویان، آموزش‌های تعاملی، مهارت‌آموزی محصول‌محور و طرح مشاغل نوین زیست‌پایه بوده است.وی افزود: علی‌رغم فشارهایی که از خارج از سیستم وارد شد من هیچ منتصب خارج از سازمانی نداشتم زیرا باور داشتم که کار تخصصی است و تنها افراد متخصص می‌توانند کار کنند. در اجرای سیاست‌های سازمانی نیز پیش‌قدم بودیم و هستیم علی‌رغم اینکه برنامه مدونی در استان داشتیم.