استاندار خوزستان : با نگاهی نو محتوای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم

با نگاهی نو محتوای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم/متولیان فرهنگی با ایده‌های خلاقانه برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به صحنه بیایند. پنجمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به ریاست دکتر صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و با حضور مدیران متولی این حوزه در استانداری خوزستان برگزار […]

با نگاهی نو محتوای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم/متولیان فرهنگی با ایده‌های خلاقانه برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به صحنه بیایند. پنجمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به ریاست دکتر صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و با حضور مدیران متولی این حوزه در استانداری خوزستان برگزار شد. استاندار خوزستان در این نشست بر انتقال حماسه دفاع مقدس به نسل جدید با استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه تاکید کرد و از متولیان این حوزه خواست به صورت جدی در این زمینه ورود کنند.

دکتر خلیلیان در این نشست با تاکید بر این که وظیفه سنگینی در زمینه دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برعهده مسئولان و مردم هست توضیح داد: ضرورت دارد ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان سرمایه اجتماعی و حماسه‌ای که به دست مردم خلق و موجب تثبیت نظام اسلامی نو پا در کشور شده حفظ شوند، این حماسه‌‍‌ها باید به نسل جدید کشور منتقل شوند زیرا آینده مدیریت کشور به عهد نسل جدید خواهد بود و آنان هستند که باید این کشور را مدیریت کنند.

وی رفع انقطاع بین نسلی را فاکتور مهمی در حفظ ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: متولیان فرهنگی و هنری برای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در ابعاد مختلف با ایده‌ها و روش‌های جدید و نو به این صحنه بیایند، حماسه دفاع مقدس باید متناسب با شرایط زمانی و مکانی موجود و با استفاده از روش‌های نو و متفاوت از روش‌های سنتی به نسل جدید منتقل شود زیرا با نسلی مواجه هستیم که ایده‌های جدید دارند و خواهان خلاقیت‌ هستند.

خلیلیان با تاکید بر این که ارزش‌های دفاع مقدس باید به صحنه عمل نیز وارد شوند توضیح داد: ارزش‌های دفاع مقدس، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی را باید به یک چارچوب اجرایی برای مدیریت کشور و انتخاب مدیران تبدیل کنیم و آن‌ها را از این طریق محقق سازیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با تصمیماتی که در این جلسه  اتخاذ شد بتوانیم به الگوهای دفاع مقدس، خدمات، حماسه‌ها و مجاهدت‌های عشایر  عرب در طول یکصد سال اخیر در جهت حفظ استقلال کشور بپردازیم و بتوانیم آن‌ها را به شیوه‌های نوین به نسل جدید منتقل کنیم.